4 365 169 läst · 32 099 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Gjorde nåt liknande med limfog av ek. Använde bordssåg och hyvel för att få till det.A atomlab skrev:Tänkte först att jag skulle göra foder i massiva plankor men har länge grubblat över hur man på ett enkelt sätt kunder fräsa ner merparten utav plankan för att få en läpp som går ut mot väggen.
Har inte tillgång till någon CNC fräs och dessutom är det rätt så stor skillnad på hur breda plankorna skall vara. Allt från 150mm till över 200.
Beslutade då istället att göra det i ek fanerad mdf med en 8x23mm planhyvlad ek list.
[bild][bild]
Och resultatet vart ändå över förväntan. Nu är det oslipat och obehandlat. Kommer något lager hårdvaxolja.
Själva fönsterbrädan blir i massiv ek så man kan slipa den några gånger under året. [bild][bild]
Fint! Hade det vart en lagom mängd så hade det gott. Men hitills har jag förbrukat 5,5st ekfanerad Mdf och behöver köpa minst 2 till. Då förstår iaf jag hur mycket det är som hade behövts fräsas 😂kämpar på med mitt.K Kjell_G skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hämtade även en spegeln som limmades på Alm ramen.
Logga in
Skapa konto
Kanske inte med huset utan snarare i trädgården. Håller på att forma om och ändra layouten på en liten del av tomten upp mot vår skog som vi aldrig direkt har brytt oss om, men i år dök idé på idé upp som små bilder för mig. Ytan består av sluttande berg hela vägen från toppen ner till vår översta sektion. Har etage trädgård med 5 olika nivåer. Här har jag rivit en sjuhelsikes med rötter, mossa, jord och åtskilliga 100kg stenar. Är inte klar än men nöjd med resultatet så här långt 😊
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag har byggt en vedbod som blev färdig idag. Gjord på virke som blivit över efter altanbygge - fick komplettera med lite saker som "falbrädor" för taket bara..
Är nöjd då det är andra saken jag byggt efter altanen.
Är nöjd då det är andra saken jag byggt efter altanen.
https://www.byggahus.se/forum/threads/elektrikerstroessel.484987/Ramnemark skrev:
När jag senast lekte elektriker men tog in en "riktig" för att göra slutinkopplingen (eftersom det var el till kommunalt avlopp) ville han knappt lyda när jag sa "kasta klippet på golvet" (trots att där redan låg en massa bös från mitt kopplande och detta var i ett garage) så det verkar finnas olika skolor.Ramnemark skrev:
Fräschat upp fasaden på garaget.
- Ny panel på högra delen
- Faluröd på hela väggen
- Renovering av 2 dörrar
- Byggt 2 st nya dörrar
- Faluröd svart på dörrar
Logga in
Skapa konto
Logga in