AndersPS AndersPS skrev:
[bild]
(ursprunglig bild från för 10 år sedan)

Korspostar från min projekttråd, då det ändå är en ganska stor händelse ;)

Inte alls idag, utan istället de senaste 10 åren. Idag är det nämligen på dagen 10 år sedan som jag blev husägare. Ett charmigt och väldigt välskött hus längst ner på gatan i Ödåkra, med planen att renovera varenda skrymsle och vrå. Hur blev det då?

Som alla vet är planer något som förändras, både sånt som man själv aktivt väljer att ändra på som exempelvis att inte använda någon av alla de hundratals sjöstensplattor jag åkt runt och hämtat i halva Skåne. Men också sånt som man inte har kontroll över, som att bli singel och att vara med om en konkurs i sin firma.

Men efter motgångar har livet vänt och visat sin vänliga sida igen. På det stora hela som livet brukar te sig. Det återstår fortfarande en hel del renovering, så när jag skämtsamt sa att det var ett 10-årsprojekt när jag flyttade in stämmer inte riktigt – det var mer än 10 år! Men så mycket mer än renovering har blivit en del av vardagen, min underbara sambo som jag har vår fantastiska son Filip med, alla skratt och all glädje.

Jag gör mig fortfarande ofta skyldig till att grovt underskatta tidsåtgången (och kostnaden) för de olika renoveringsprojekten, men nu kan det nog bara vara ungefär 10 år kvar innan vi är helt klara 😉

Vill också passa på att rikta ett stort tack till alla, ingen nämnd och ingen glömd, som hjälpt till under dessa åren!
Ser stiligt ut!
 
Tokslut Tokslut skrev:
Ser stiligt ut!
Jag ska ta några bilder på hur det ser ut nu, det där är som sagt ursprungliga huset :D
 
  • Haha
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Byggde en trappa i en slänt på baksidan av huset.
Nybyggd trätrappa i slänt på baksidan av ett vitt hus med grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog bara 10 timmar, inkl matrast och en vända till Byggmax.
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
4774
S sinuslinus skrev:
Har du spänt fast dig själv vid anklarna för tvinga dig att inte göra någonting idag??
😉
Hahaha nog för att det skulle behövas om jag ska vara stilla för mer rastlös än vad jag är är nog svårt att finna. Livet är för kort för allt jag vill göra så full gas framåt 😄
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
4774
Keiller Keiller skrev:
Byggde en trappa i en slänt på baksidan av huset.
[bild]
Tog bara 10 timmar, inkl matrast och en vända till Byggmax.
Snyggt jobbat 😀
 
Idag visade jag getingarna i vår gamla gasolgrill varför man behöver använda dubbelgips när man bygger mot sådant som är varmt.

Närbild på en gammal, rostig gasolgrill med rester av getingbo mellan grillstängerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Wow
Appendix och 6 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Idag visade jag getingarna i vår gamla gasolgrill varför man behöver använda dubbelgips när man bygger mot sådant som är varmt.

[bild]
Grillad geting!
 
4774
mexitegel mexitegel skrev:
Idag visade jag getingarna i vår gamla gasolgrill varför man behöver använda dubbelgips när man bygger mot sådant som är varmt.

[bild]
😧
 
U
mexitegel mexitegel skrev:
Idag visade jag getingarna i vår gamla gasolgrill varför man behöver använda dubbelgips när man bygger mot sådant som är varmt.

[bild]
Jag brukar ta en geting till grillen, typiskt dåligt att ha den i grillen.
 
  • Haha
  • Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Bytt panel, blev grått istället för vitt. Satt vindpapp och musband också.Ska målas en gång till, håller på med knutbrädor.
 
  • Husfasad med nyligen bytt grå panel och pågående arbete, inklusive vindpapp och musband.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husvägg med ny grå panel och vit vindpapp synlig vid grunden, klar för sista målningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Hus tomte
Elektrikerarbete med kablar, verktyg och elmaterial utspridda på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjort nått dumt
Lekt elektriker
Aja baja på mej.
 
  • Gilla
  • Haha
dilemma och 6 till
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte skrev:
[bild]
Gjort nått dumt
Lekt elektriker
Aja baja på mej.
Se till att slänga skräpet på golvet bara så märker ingen skillnad på om det hade varit en certifierad som gjort det ;)
 
  • Haha
  • Gilla
mnils och 20 till
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Se till att slänga skräpet på golvet bara så märker ingen skillnad på om det hade varit en certifierad som gjort det ;)
Är det en egen punkt i egenkontrollprogrammet?
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
En stor del av lärlingstiden är att lära sig att stöka ner :)
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 7 till
  • Laddar…
S
Det är härligt när man inser att ens fördomar är sanna. 🤭
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.