4 364 704 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ser stiligt ut!AndersPS skrev:[bild]
(ursprunglig bild från för 10 år sedan)
Korspostar från min projekttråd, då det ändå är en ganska stor händelse
Inte alls idag, utan istället de senaste 10 åren. Idag är det nämligen på dagen 10 år sedan som jag blev husägare. Ett charmigt och väldigt välskött hus längst ner på gatan i Ödåkra, med planen att renovera varenda skrymsle och vrå. Hur blev det då?
Som alla vet är planer något som förändras, både sånt som man själv aktivt väljer att ändra på som exempelvis att inte använda någon av alla de hundratals sjöstensplattor jag åkt runt och hämtat i halva Skåne. Men också sånt som man inte har kontroll över, som att bli singel och att vara med om en konkurs i sin firma.
Men efter motgångar har livet vänt och visat sin vänliga sida igen. På det stora hela som livet brukar te sig. Det återstår fortfarande en hel del renovering, så när jag skämtsamt sa att det var ett 10-årsprojekt när jag flyttade in stämmer inte riktigt – det var mer än 10 år! Men så mycket mer än renovering har blivit en del av vardagen, min underbara sambo som jag har vår fantastiska son Filip med, alla skratt och all glädje.
Jag gör mig fortfarande ofta skyldig till att grovt underskatta tidsåtgången (och kostnaden) för de olika renoveringsprojekten, men nu kan det nog bara vara ungefär 10 år kvar innan vi är helt klara 😉
Vill också passa på att rikta ett stort tack till alla, ingen nämnd och ingen glömd, som hjälpt till under dessa åren!
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 836 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 836 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg