4 533 906 läst · 32 510 svar
4534k läst
32,5k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skönt att vara klar med sommarens projekt som var att byta den sista panelen på garaget.
Skönt med endast ett mindre projekt i år då det varit mycket annat som hänt i livet under året.
Nu ska jag bara städa lite i helgen och sen väntas jobb på måndag även om jag fuskat och redan jobbat lite i veckan...

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skönt med endast ett mindre projekt i år då det varit mycket annat som hänt i livet under året.
Nu ska jag bara städa lite i helgen och sen väntas jobb på måndag även om jag fuskat och redan jobbat lite i veckan...
Renoverare
· Värmland
· 1 081 inlägg
Sakta men säkert renoverar vi vidare på husets baksida. Den tio år gamla bänken har fått sig en runda också. Den var gravt rostskadad i underdelen som många på många gamla jänkare så igår svetsade jag en hel del 😂 Premiär på en trädgårdsbänk 👍🏼
Jag bar hem 6x3 meter läkt från Byggmax och så lite skruv från Järn AB Södertorg. Insexskruv var samma pris som spårskruv per kilo 👍🏼 Totalt utlagt 140:- + 75:- samt färg för några tior.
Jag kapade, fräste och slipade. Ylva oljade, grundade och målade x flera. Men nu står den där. Tre gånger så robust och förhoppningsvis i trettio år till 🙏
Ett tips för alla Thai/Kinabänkar som står ledsna i trädgårdarna. Det tar en dag eller två och det kostar inte många kronor, istället för besväret att köra den till tippen. De har ju dessutom oftast ganska rejäla gjutna gavlar som inte rostar sönder.
Jag bar hem 6x3 meter läkt från Byggmax och så lite skruv från Järn AB Södertorg. Insexskruv var samma pris som spårskruv per kilo 👍🏼 Totalt utlagt 140:- + 75:- samt färg för några tior.
Jag kapade, fräste och slipade. Ylva oljade, grundade och målade x flera. Men nu står den där. Tre gånger så robust och förhoppningsvis i trettio år till 🙏
Ett tips för alla Thai/Kinabänkar som står ledsna i trädgårdarna. Det tar en dag eller två och det kostar inte många kronor, istället för besväret att köra den till tippen. De har ju dessutom oftast ganska rejäla gjutna gavlar som inte rostar sönder.
Renoverare
· Uppsala
· 1 896 inlägg
Fick på första lagret puts med glasfibernät i tvättstugan
Flyttade även bergvärmepumpen till höger och börjar skissa på upplägget Vart helt enkelt för tight med frikyla, påfyllnadsventiler osv. Vart dessutom bättre med inkopplingen mot arbetstanken som går till golvvärmen.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Flyttade även bergvärmepumpen till höger och börjar skissa på upplägget Vart helt enkelt för tight med frikyla, påfyllnadsventiler osv. Vart dessutom bättre med inkopplingen mot arbetstanken som går till golvvärmen.
Hobbysnickare
· Jönköping
· 268 inlägg
Då har vi börjat sätta tapeter, är rätt högt i snedtaket.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Byggt en trapp till gäststugan utan stöd!
Renoverare
· Värmland
· 1 081 inlägg
Då blev nya tapeten på plats idag iaf som påbörjades innan Norge resan . Lite lister å tavlor kvar sen skall taket sänkas och ny belysning skall upp

richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 606 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 606 inlägg
Mest lästa artiklarna
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Vilka hantverkarbyxor tycker du är bäst? Rösta!
Övrigt husrelaterat -
Klassa om lantbruksfastighet till vanlig villa?
Övrigt husrelaterat -
Vad har ni gjort med era hus idag?
Övrigt husrelaterat -
Stege och glidskydd för att göra sotaren glad?
Övrigt husrelaterat -
Hjälp identifiera liten skalbagge inomhus
Övrigt husrelaterat