Immobil Immobil skrev:
Här fräser vi slingor för golvvärmen:
[bild]
Hur lång blir den slingan? Är det fler än en? Kör du med biffig slang? Lyckades du missa alla skruvar?
 
Blev förbannad på att batterierna i dörrsensorerna i hemautomatiseringen (CR2032) räcker så kort tid så jag ploppade ut dem, klippte ett litet hål för en kabel och lödde på en batterihållare för 2xAA. Nu skall väl batterierna räcka i några år...

Googlade sedan och upptäckte att folk gjort ungefär samma sak till IKEAs rörelsesensorer, men då skrev de ut ett nytt bakstycke till sensorn också. Nu måste jag skruva ihop 3D-skrivaren också så att jag kan lösa problemet på ett lite snyggare sätt för dessa.
 
  • Gilla
PsychoCheF och 8 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Hur lång blir den slingan? Är det fler än en? Kör du med biffig slang? Lyckades du missa alla skruvar?
Bilden visar två av fyra slingor.
Tror att slingorna blir strax över 200 meter tillsammans.
17 mm slang i kombination med aluminiumplåtar på raksträckorna.
Jag flyttade de som var i vägen innan vi började fräsa.
 
Renoveringsrum med nyligen målat tak, väggar förberedda för armeringsduk och måleriverktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tak målat omgång två.
Snickerier slipade och målade där armeringsduken ska möta det.
Sedan blev det paus för begravning.
Därefter har jag slipat det sista spacklet.
Snabbtorkat det spackel som inte torkat och konstaterat att kupevärmaren drar JFBn.
Och börjat sätta upp armeringsduk, hann lite mer än halva men inser att jag inte kommer hinna klart, vilket innebär att jag inte kommer kunna måla imorrn och därmed sket sig tidsplanen...
 
  • Gilla
nikasp och 2 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Här fräser vi slingor för golvvärmen:
[bild]
Skulle ni inte ha flyttar köksbordet innan? :rofl:
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
LoweW
pacman42 pacman42 skrev:
Blev förbannad på att batterierna i dörrsensorerna i hemautomatiseringen (CR2032) räcker så kort tid så jag ploppade ut dem, klippte ett litet hål för en kabel och lödde på en batterihållare för 2xAA. Nu skall väl batterierna räcka i några år...

Googlade sedan och upptäckte att folk gjort ungefär samma sak till IKEAs rörelsesensorer, men då skrev de ut ett nytt bakstycke till sensorn också. Nu måste jag skruva ihop 3D-skrivaren också så att jag kan lösa problemet på ett lite snyggare sätt för dessa.
Bilder på det hade vart kul att få se :geek:
 
LoweW LoweW skrev:
Bilder på det hade vart kul att få se :geek:
Är inte hemma nu, men det kommer när jag kommit hem.
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Skulle ni inte ha flyttar köksbordet innan? :rofl:
Det är inget bordsben på bilden, det är en pelare. :cool:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Aah de där runda små hålen. Kan vara konstruktionshål.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Blev förbannad på att batterierna i dörrsensorerna i hemautomatiseringen (CR2032) räcker så kort tid så jag ploppade ut dem, klippte ett litet hål för en kabel och lödde på en batterihållare för 2xAA. Nu skall väl batterierna räcka i några år...

Googlade sedan och upptäckte att folk gjort ungefär samma sak till IKEAs rörelsesensorer, men då skrev de ut ett nytt bakstycke till sensorn också. Nu måste jag skruva ihop 3D-skrivaren också så att jag kan lösa problemet på ett lite snyggare sätt för dessa.
Jag lovade ju en bild också, så här gjorde jag. Visar även upp min fantastiska USB-laddade lödkolv från Lidl som är helt fantastisk för denna typ av småjobb... USB-laddad lödkolv från Parkside och ett öppnat batterifack med batterier och lödkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På plats så döljs bägge delarna av dörrstängaren. Jag har en till likadan i garaget.
 
  • Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag lovade ju en bild också, så här gjorde jag. Visar även upp min fantastiska USB-laddade lödkolv från Lidl som är helt fantastisk för denna typ av småjobb...[bild]

På plats så döljs bägge delarna av dörrstängaren. Jag har en till likadan i garaget.
Den lödpennan såg smidig ut! Köpt för längesedan på Lidl? Eller finns den i deras standard sortiment?
 
Immobil Immobil skrev:
Det är inget bordsben på bilden, det är en pelare. :cool:
Jo jag såg det sen men det var roligare att tänka köksben :D
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Den lödpennan såg smidig ut! Köpt för längesedan på Lidl? Eller finns den i deras standard sortiment?
Jag köpte den när de hade en driven före Covid, så det är ett tag sedan.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Marine målar vardagsrummet.
1. Diskutera löst med bättre hälften om färgval
2. Ställ dig framför färgtavlan, kika på 3-5 kulörer.
3. Välj en
4. Konstatera att det inte är samma nyans när man står vid disken och ska få brutet.
5. Trött och vill bara komma vidare kör på färgen ändå.
6. Köp 20l
7. Provmåla på den största väggen du har.
8. Komma fram till att det nog kan funka.
9. Berätta om det på byggahus
10. Lägg till bild.
Vardagsrum under målning med möbler täckta av plast och nymålade väggar i varm nyans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I övrigt dagsverke är resten av rummet vävat, och nischerna målade i 0500N.
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 6 till
  • Laddar…
Rivit bort vindskivor och bytt samt monterat takfotsbrädor.

Renoverat hus med ny monterade takfotsbrädor och borttagna vindskivor, stege lutad mot fasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött trähus med mossa på taket efter byte av takfotsbrädor och borttagna vindskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.