4 501 112 läst · 32 422 svar
4501k läst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjorde en ny trappa ner till källaren.

Logga in
Skapa konto
Den gamla var gjord av tjock plåt och var designad för att vara en skenbensdödare.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Redigerat:
I dag har jag använt all hjärnkapacitet för att bygga ett fjuttigt litet tak till skafferiet. Jag hade så klart kunnat göra en ritning, men hur svårt kan det vara?
Jag brände så mycket energi på att tänka så jag fick äta middag två gånger.

Logga in
Skapa konto
Jag brände så mycket energi på att tänka så jag fick äta middag två gånger.
Idag har jag skrapat och grundmålat en stolpe utanför entrén. Fick upp ångan så bra att jag fortsatte med 3 fönster och gick därefter hela varvet runt huset och skrapade och målade än här än där på knutar och foder. Riktigt skoj att få rå om huset lite. 
Självbyggare
· Stockholm
· 9 962 inlägg
Beställde en skylift till imorgon för sista takfoten och i väntan på den började jag peta på friggan för takbytet. Slet bort hängrännor och mätte för plåtlängderna.
Inget fel på gamla plåtarna så antigen får någon hämta eller det blir tippen.
https://www.byggahus.se/forum/threads/takplat-till-frigga-taeby.425595/

Logga in
Skapa konto
Inget fel på gamla plåtarna så antigen får någon hämta eller det blir tippen.
https://www.byggahus.se/forum/threads/takplat-till-frigga-taeby.425595/
Redigerat:
Renoverare
· Uppsala
· 1 882 inlägg
Nådde nästan varvet runt på garaget idag, men blir till att köpa några fler panelbrädor..
Panel och målning är förhoppningsvis klart denna vecka, sen kvarstår bara att bygga ihop sargen på taket i bak innan sommarens projekt får anses klart!
Dörrarna och invändigt står på tur så fort vi laddat upp lite ny energi
Bilder tagna vid husvisningen ifjol där mäklaren var kortfattad om garaget, hon sa att det behövde rivas. Vi har bytt tak och panel, men stommen var det inget fel på förutom bakre väggen där det läckt vatten från hängrännan.

Logga in
Skapa konto
Panel och målning är förhoppningsvis klart denna vecka, sen kvarstår bara att bygga ihop sargen på taket i bak innan sommarens projekt får anses klart!
Dörrarna och invändigt står på tur så fort vi laddat upp lite ny energi
Bilder tagna vid husvisningen ifjol där mäklaren var kortfattad om garaget, hon sa att det behövde rivas. Vi har bytt tak och panel, men stommen var det inget fel på förutom bakre väggen där det läckt vatten från hängrännan.