4 434 013 läst · 32 308 svar
4434k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tre kvällar efter att barnen lagt sig. Körde med vinkelkap, Tyckte det gick åt så många blad till tigersågen i början och de var betydligt dyrare än 10 kronors kapskivor från Biltema. Hade 4mm plåt i vår. Gäller att fundera ut hur stora bitar en kan bära ut själv också, jag hade en bit som var riktigt jobbig att få ut skälv på slutet för att jag var lat och ville inte kapa mer.S swe.jocke skrev:
Mask med partikelfilter, skyddsglasögon, och kraftiga handskar, med vinkelkap slår det ganska bra med gnistor. Fick släcka ett ark med wellpapp som tog fyr under tanken.
Det ska noteras att vår tank hade stått torr i 40 år därav ingen brandrisk att använda vinkelkapen. Är din tank max 3mm finns det ofta nibblers att hyra, vilket bör göra det avsevärt snabbare, renare osv.
Tack för omtanken men det är ingen fara, skarven är förskjuten ca 5 cm in över dörren.J JPW skrev:
Det är inte smidigt att få ihop det när man ska tänka på alla skarvar, få så lite spill som möjligt och samtidigt ha det smidigt att spackla sedan. Bättre på jobbet där man bara floar på.
Gipsningen gick vidare idag. Ytterligare en vägg klar.
Sedan fick jag ta tag i låskistan på ytterdörren. Den har kärvat lite i låsningen men nu på senare tid har det blivit värre. Så det var bäst att ta tag i problemet innan det blev ett jätteproblem. Låskistor är som klockor har jag upptäckt, de går inte ta isär utan att någon anonym del flyger iväg och man får ett helvete att luska ut hur allt satt. Men när allt monterats ihop infettat och klart så funkade allt utan problem igen. Kistan var väldigt torr på smörja invändigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan fick jag ta tag i låskistan på ytterdörren. Den har kärvat lite i låsningen men nu på senare tid har det blivit värre. Så det var bäst att ta tag i problemet innan det blev ett jätteproblem. Låskistor är som klockor har jag upptäckt, de går inte ta isär utan att någon anonym del flyger iväg och man får ett helvete att luska ut hur allt satt. Men när allt monterats ihop infettat och klart så funkade allt utan problem igen. Kistan var väldigt torr på smörja invändigt.
Logga in
Skapa konto
Gipsat färdigt så långt jag kan, det blev lite pussel i pentryt men det blir ju skåp över i alla fall.
Sedan har jag förberett inför morgondagens äventyr. Hoppas att allt går smidigt när taket ska målas.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan har jag förberett inför morgondagens äventyr. Hoppas att allt går smidigt när taket ska målas.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag har jag kopplat om vattnet i vårt pannrum och blivande hundfixarrum.
Det känns alltid bra när stora milstolpar uppnås.
Passade även på att koppla in vattenutkastaren på utsidan.
Det blev även en utkastare inne.
Det tar sig...
Logga in
Skapa konto
Det känns alltid bra när stora milstolpar uppnås.
Logga in
Skapa konto
Passade även på att koppla in vattenutkastaren på utsidan.
Logga in
Skapa konto
Det blev även en utkastare inne.
Logga in
Skapa konto
Det tar sig...
Vad fint och prydligt du har det med rören. Just ingående önskar jag att mitt såg lika fint ut. Men jag råkade tappa en regel ner på mina rör så det sprang läck idag :O Så inom någon vecka ska alla gamla stålrör ha bytts ut, de var inte så bra.P-plats skrev:
Snyggar till efter hand, en sak i taget...Rkarlsson skrev:
Badrummet har legat på is ett tag, men drog igång idag igen med spackling m.m. sen återstår det bara tätskikt och kakel/klinkers.
Såhär såg det en gång i tiden
Logga in
Skapa konto
Såhär såg det en gång i tiden
Logga in
Skapa konto
Kört lite färgspruta i gäststugan. Resultatet är väl sådär, men det beror nog mer på mig och färgen än sprutan. Det ska ju på några lager till så det är nog inga problem.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Julen är över, så forsätter riva lilla wc där taket läckte.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto