Lagt plattor i trappen till tvättstugan!
Nyinstallerade mörka plattor på trappsteg som leder till en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagda mörkgrå plattor på trappsteg i tvättstuga med byggverktyg och hink.
Skapa konto

• Gilla
Bure och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
tommib tommib skrev:
[bild]
Kopplat in vattenfelsbrytare. Själva skruvandet gjordes för några veckor sedan men nu är allt inkopplat och driftsatt också.

Ett par grejer återstår, som inkoppling mot larmet, en till läckagedetektor vid tappvattenfördelaren (kräver två hål genom väggar) samt att skriva en "for dummies" instruktion till frun som omedelbart deklarerade att "jag tänker inte trycka på någon knapp när jag går hemifrån".
Kan du inte styra så den bryter när du aktiverar larmet också? :)

Har tänkt sätta in lika vattenlarm vi också :)

• Gilla
stigarn
  • Laddar…
tommib
Jo, det är planen. Måste fixa ett tillslagsfördröjt 12v relä bara. Och göra hål i två väggar.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
D DaDolly skrev:
Svurit tusan eftersom jag glömde hyra en skivlift.
Fått upp lite gips med hjälp av 2 gummor [bild][bild]
Vad jag gjorde innan jag skaffade en hiss var att skruva fast två klossar i falsen på ”skivan innan” vilket då gjorde att jag kunde skjuta in lösa skivan under dessa mot skivan som redan satt uppe och hade då bara en kant att slåss med och kunde lätt dra i ett par skruvar med automaten. Mycket enklare än att balansera en skiva lös på alla kanter. Sen blev det en hiss med.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Vad jag gjorde innan jag skaffade en hiss var att skruva fast två klossar i falsen på ”skivan innan” vilket då gjorde att jag kunde skjuta in lösa skivan under dessa mot skivan som redan satt uppe och hade då bara en kant att slåss med och kunde lätt dra i ett par skruvar med automaten. Mycket enklare än att balansera en skiva lös på alla kanter. Sen blev det en hiss med.
Nu har jag satt en regel mot väggen och sedan styrt in skivan trixat in stöttan mot skivan med varierande framgång , tar till mig ditt tips :)

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
Julrensat vattenlåset i duschen. :seenoevil::poop:

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Blir så snyggt att man nästan blir tårögd...
...men nu ska det döljas!

Nyinstallerad vattenlås och rör under diskbänk som ska döljas.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Rivit pizzeria-tegel och hittat något ännu hemskare bakom. Någon form av träd och fåglar som är ingjutet och målat på väggen :crysmile:

• Renoveringsarbete i hem med halvt avlägsnat fusktegel som avslöjar en äldre vägg med inristat och målat träd- och fågelmönster.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
scim och 7 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Rivit pizzeria-tegel och hittat något ännu hemskare bakom. Någon form av träd och fåglar som är ingjutet och målat på väggen :crysmile:
Ok! Akta dig för att göra något mera. Jag ska kontakta riksantikvarieämbetet så de får möjlighet att klassa väggen som q-märkt.

• Gilla
  • Haha
Violina och 3 till
  • Laddar…
Inte alls bara dagens arbete, men de senaste dagarna har betongväggarna i hallen i källaren samt dörren till matkällaren fått lite välbehövlig färg. Trappen har även begåvats med en ledstång. Före-bild tagen på visningen för snart åtta år sedan:
Renoverad källarhall med nymålade betongväggar, vit dörr, trappa med ledstång, utan lister eller innertak.
Skapa konto

Idag:
Renoverad källarhall med nymålade vita väggar, ny ledstång vid trappan, och dörr till matkällare.
Skapa konto

Nu återstår lister och någon form av innertak.

• Gilla
Bonzo2000 och 8 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Ok! Akta dig för att göra något mera. Jag ska kontakta riksantikvarieämbetet så de får möjlighet att klassa väggen som q-märkt.
Ska nog vara lugnt, huset är byggt -80 så det är knappt antikt ;)

• Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Det kanske byggdes runt den antika väggen?

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Omg ingjutna fåglar?! :dizzy::seenoevil:
Förresten var rädd om dammsugaren! en av de bästa jag haft och går inte köpa längre. :p

Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Omg ingjutna fåglar?! :dizzy::seenoevil:
Förresten var rädd om dammsugaren! en av de bästa jag haft och går inte köpa längre. :p
Javisst. Gatan heter inte Domherregränd utan anledning :crysmile:

• Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
När man inte trodde det kunde bli värre....

Man kan undra vad som egentligen har skett i det där rummet.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.