4 380 805 läst · 32 156 svar
4381k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Kan du inte styra så den bryter när du aktiverar larmet också?tommib skrev:[bild]
Kopplat in vattenfelsbrytare. Själva skruvandet gjordes för några veckor sedan men nu är allt inkopplat och driftsatt också.
Ett par grejer återstår, som inkoppling mot larmet, en till läckagedetektor vid tappvattenfördelaren (kräver två hål genom väggar) samt att skriva en "for dummies" instruktion till frun som omedelbart deklarerade att "jag tänker inte trycka på någon knapp när jag går hemifrån".
Har tänkt sätta in lika vattenlarm vi också
Vad jag gjorde innan jag skaffade en hiss var att skruva fast två klossar i falsen på ”skivan innan” vilket då gjorde att jag kunde skjuta in lösa skivan under dessa mot skivan som redan satt uppe och hade då bara en kant att slåss med och kunde lätt dra i ett par skruvar med automaten. Mycket enklare än att balansera en skiva lös på alla kanter. Sen blev det en hiss med.D DaDolly skrev:
Nu har jag satt en regel mot väggen och sedan styrt in skivan trixat in stöttan mot skivan med varierande framgång , tar till mig ditt tipsTeroM skrev:Vad jag gjorde innan jag skaffade en hiss var att skruva fast två klossar i falsen på ”skivan innan” vilket då gjorde att jag kunde skjuta in lösa skivan under dessa mot skivan som redan satt uppe och hade då bara en kant att slåss med och kunde lätt dra i ett par skruvar med automaten. Mycket enklare än att balansera en skiva lös på alla kanter. Sen blev det en hiss med.
Inte alls bara dagens arbete, men de senaste dagarna har betongväggarna i hallen i källaren samt dörren till matkällaren fått lite välbehövlig färg. Trappen har även begåvats med en ledstång. Före-bild tagen på visningen för snart åtta år sedan:
Idag:
Nu återstår lister och någon form av innertak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu återstår lister och någon form av innertak.