4 363 407 läst · 32 088 svar
4363k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Börjat tömma inför vardagsrums-renoveringen i vinter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har hållt på att dra slang och sätta dosor i gäststugan i veckan. Många hål har det blivit och ett otal vandringar till garaget och fila till borret i skruvstädet. Tyvärr gick ett par långborr åt helvete och därför fick jag nödköpa på Biltema. Kul att man måste börja med att fila till skärpan på borret. Lagom till jag nästan var färdig med borrandet kom jag på att jag hade den här lilla krabaten. Den hade sparat tid och många steg om jag hade tänkt på att den fanns från början.
Husägare
· Köping
· 390 inlägg
Nu är resten av väggen och golvet borta i det utrymme som ska bli ”klädkammare för ytterkläder”/”förvaring”.
I morgon är planen att avjämna/flyta golvet ca 2,5-3cm, till samma höjd som flytningen till höger är, gamla golvet var ca 5cm.
Vi har inte bestämt om det ska vara klinkers eller parkett
Logga in
Skapa konto
I morgon är planen att avjämna/flyta golvet ca 2,5-3cm, till samma höjd som flytningen till höger är, gamla golvet var ca 5cm.
Vi har inte bestämt om det ska vara klinkers eller parkett
Ja, lite så. Tror jag fått ihop runt 22 säckar än så länge. Projektet växer på rivningssidan. På byggsidan är det stiltje. Men, vill man bli fin får man lida pin, eller hur? Perfekt timing till jul också.Stickan56 skrev:
För övrigt så är det sågspån! Med kalk! Ytterst, ytterst dammigt!
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Du gör alltså detta utan att förvarna henne. Tre dagar innan jul.F Fluxor skrev:
Kaxigt.
Jag fick rätt mycket skit när jag i affekt bilade bort all klinkers på altanen en dag i april för några år sedan. Om min fru skulle komma hem till det där skulle jag nog få se mig om efter annat boende.
Övervåningen är ju orörd, så illa är det inte. Än.tommib skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 288 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 288 inlägg
Logga in
Skapa konto
Kopplat in vattenfelsbrytare. Själva skruvandet gjordes för några veckor sedan men nu är allt inkopplat och driftsatt också.
Ett par grejer återstår, som inkoppling mot larmet, en till läckagedetektor vid tappvattenfördelaren (kräver två hål genom väggar) samt att skriva en "for dummies" instruktion till frun som omedelbart deklarerade att "jag tänker inte trycka på någon knapp när jag går hemifrån".