Ramnemark Ramnemark skrev:
något ännu hemskare bakom. Någon form av träd och fåglar som är ingjutet och målat på väggen :crysmile:
Riktigt hemskt blir det om din partner tycker att det är snyggt! :surprised:

• Haha
Appendix
  • Laddar…
När man inte fattar hur ritprogrammet fungerar och frugan vill ha en bild av hur badrummet ska kaklas. Då blir det papp(a)slöjd.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
AWS46 och 22 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
När man inte fattar hur ritprogrammet fungerar och frugan vill ha en bild av hur badrummet ska kaklas. Då blir det papp(a)slöjd.
Fantastiskt!

richardtenggren
K Kjell_G skrev:
Du har inte funderat på byta program? ;)

G gmanhem skrev:
Sågat oljetank! 5m3 äntligen borta.
Länge sedan jag var här nu inser jag :)
"Behöver" göra samma sak. Vad använde du för maskiner för detta? Hur lång tid tog det?

richardtenggren richardtenggren skrev:
Du har inte funderat på byta program? ;)
Försökte använda program från nätet, typ IKEA och andra badrumsdesign. Fick inte till det med bården
Centimeterrutat papper fungerade bättre då kaklet är fyrkantigt. Nån gång kanske jag sätter mig in i hur de fungerar, men det här gick rätt snabbt och var lite kul

• Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Rivit innertaket. Tog längre tid än vad jag trodde :sweat:. Hade räknat med att få ut golvet med.

• Rum med borttaget innertak som exponerar träbjälkar och isolering, arbetsstege i centrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rum under renovering med avlägsnat innertak och synliga isoleringsmaterial och takbjälkar.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Fick provlägga golvet också...
Nästa steg att tejpa bården

• Oprovlagda svarta och vita golvkakel i schackrutigt mönster nära toalett och dörrtröskel.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Körde klart spånskivor och Osb idag, hann till och med gipsa lite i hallen.
Nyinstallerade spånskivor och OSB med några gipsplattor på en vägg i en hall med dörr och träbjälklag i taket.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Rivit golv :cool:

• Pågående rivning av ett brunt laminatgolv i ett rum med verktyg och borttagna plankor synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Spårskruv är Djävulens påfund. Har själv svurit ve och förbannelse över tidigare ägare av mitt hus som använt eländet, både målade och omålade.
Dock är det den snyggaste skruvskallen.

• Gilla
Nove och 1 till
  • Laddar…
Bytt ut en gammal lampa mot en ny i lekrummet efter att barnen råkat ha sönder den gamla.
Ny taklampa i lekrum med leksaker och en våningssäng.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Även på julafton måste småbarn sova förmiddag och då passade jag på att fortsätta med gipsningen i gäststugan. Nästan hela långväggen hann jag med.
Förövrigt så blev väl julen som den blev. Videosamtal med en del av släkten och telefon till resten. På kvällen avnjöts ett mexikanskt julbord (tacos).
God jul på er där ute och hoppas att nästa jul blir mer som vanligt.

Gipsvägg under konstruktion med anteckningar och isolering synlig, bredvid ett grönt fönster.
Skapa konto
Pågående gipsarbete i gäststuga med nästan färdig långvägg, arbetslampa och byggmaterial synligt.
Skapa konto
Gäststugans vägg delvis täckt med nya gipsplattor under konstruktion, nära ett fönster.
Skapa konto
Pågående gipsningsarbete i gäststuga, med nästan färdig långvägg och synligt snickeri.
Skapa konto
Gipsvägg som är delvis färdigställd i en gäststuga med verktyg och byggmaterial synliga.
Skapa konto
Vägg under gipsning med handskrivet "God Jul och Gott Nytt År 24/12-2020" och en vågrät vattenpass.
Skapa konto

• Gilla
Fixarpappa och 5 till
  • Laddar…
Har du inte råkat göra en generalskarv ovan dörren till vänster? Den behöver nog förstärkas för att inte spacklingen ska spricka, gissar jag. Tyvärr gissar jag så klart av egen erfarenhet. Måttligt kul när skarvar spricker när det är tapetserat och klart...

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Lagt klart ett golv.

Nyinstallerat trägolv i renoveringsrum med verktyg och byggmaterial utspridda.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.