4 380 612 läst · 32 155 svar
4381k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Viss urspårning... började dammsuga vinden och kan nu inte sluta städa och fixa. Nådar alla spikar jag ser och ska ner med tre gamla rullar isolering och har samlat en stor burk spik, popnitar och annat. Kan snart ställa upp en soffa och TV där
Jävla meck att få dit isoleringen, den räckte inte runt på längden så jag fick skära småbitar, ståltråden tog slut också så jag fick tejpa tillfälligt på slutet. Fick upp en ljusslinga också så man kan se var man går.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag har jag lekt murare jag..
Och då är det bara att skydda det som är i riskzonen genom lite täckning med plast och tejp. Och det är bara att inse att det är lika bra när man ska slaska uppåt mot taket med bruk.
Tanken är att senare dra på med lite finputs för att senare måla med lämplig färg. Men först lite grov utfyllnad mot taklisten och för att få fast sotluckan.
Mot golvet kommer en sockel med en uppmurad....-Ja inte vet jag vad det heter, men något helt opraktiskt användbart blir det i alla fall. Hur som helst så muras det upp på redan befintlig murning (med tanke på eventuella kommande sotarinvändningar), för att det inte ska bli större värmeförluster än ifall jag än om jag skulle göra med annat material.
Fortsättning följer med hur tanken okontrollerat tagit greppet från förnuftet....
Och då är det bara att skydda det som är i riskzonen genom lite täckning med plast och tejp. Och det är bara att inse att det är lika bra när man ska slaska uppåt mot taket med bruk.
Logga in
Skapa konto
Tanken är att senare dra på med lite finputs för att senare måla med lämplig färg. Men först lite grov utfyllnad mot taklisten och för att få fast sotluckan.
Logga in
Skapa konto
Mot golvet kommer en sockel med en uppmurad....-Ja inte vet jag vad det heter, men något helt opraktiskt användbart blir det i alla fall. Hur som helst så muras det upp på redan befintlig murning (med tanke på eventuella kommande sotarinvändningar), för att det inte ska bli större värmeförluster än ifall jag än om jag skulle göra med annat material.
Logga in
Skapa konto
Fortsättning följer med hur tanken okontrollerat tagit greppet från förnuftet....
I dag har jag fått bytt garageport. När montören åkt fick jag grundmåla lite foder och snygga till så gott det går. Kan se lite märkligt ut på bilden, men det skall bytas panel också när våren kommer.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Börjar julledigheten med att avsluta uterums projektet. Golvlister och inklädnad av stolparna. Dottern har förmålan all mdf. Så idag var det bara att skuta på plats. Golvlisterna satte jag med dubbelhäftande tejp. Återstår att se om de sitter kvar till sommaren.
Husägare
· Köping
· 391 inlägg
Färdigställt klädkammaren och flyttat in de gamla byråerna. Plockar dock inte in lika mycket grejer som vi plockade ur, men det är bara en tidsfråga innan det är fullproppat igen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Övermålade spårskruv kommer att framöver att betraktas som efterlängtade, med tanke på alla förgjordade hittepåskruvar i form av torx ph och annat elände när det kommer till att behöva renoveras. Och då har jag inte ens nämnt rostfria dito. Vi kommer i våra generationer att bli totalt idiotförklarade hur vi använt oss av dessa förbannade djävulska påfund. Och för att inte tala om den som har lyckats måla i färg i dessa sen! AAAAARRGHP-plats skrev:
Men oslagbart enkelt att skruva i är de i ala fall.
Standarder är bra, alla borde ha en egen...Noramasen skrev:Övermålade spårskruv kommer att framöver att betraktas som efterlängtade, med tanke på alla förgjordade hittepåskruvar i form av torx ph och annat elände när det kommer till att behöva renoveras. Och då har jag inte ens nämnt rostfria dito. Vi kommer i våra generationer att bli totalt idiotförklarade hur vi använt oss av dessa förbannade djävulska påfund. Och för att inte tala om den som har lyckats måla i färg i dessa sen! AAAAARRGH
Men oslagbart enkelt att skruva i är de i ala fall.