4 422 569 läst · 32 289 svar
4423k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Inte så melodramatiskt men...
Tog med en gammal laptop til den nya bostaden och kopplade in strömmen (batteriet är slut).
kopplade en ethernet-sladd mellan datorn och fiberuttaget för TV/Internet i väggen.
Och vips, så var vi ute på nätet! Inga lösenord behövdes, inget knappande alls!
Skall kolla i morgon på farten på anslutningen med http://www.bredbandskollen.se/
Nu kör vi ADSL via koppar och kommer nätt och jämnt upp till 6 Mbit/s (just nu 5,81 Mbit/s).
I nya bostaden skall det vara 100 Mbit/s. Vi får se.
Tog med en gammal laptop til den nya bostaden och kopplade in strömmen (batteriet är slut).
kopplade en ethernet-sladd mellan datorn och fiberuttaget för TV/Internet i väggen.
Och vips, så var vi ute på nätet! Inga lösenord behövdes, inget knappande alls!
Skall kolla i morgon på farten på anslutningen med http://www.bredbandskollen.se/
Nu kör vi ADSL via koppar och kommer nätt och jämnt upp till 6 Mbit/s (just nu 5,81 Mbit/s).
I nya bostaden skall det vara 100 Mbit/s. Vi får se.
Fick upp laddboxen och grävde fram en 1-polis 10A PSA som fick plats i centralen så den blev inkopplad med. Bilen laddas med bara 1-fas så det funkar men alla faser kommer att kopplas in senare och då går det att välja vilken fas som skall lastas. Den hade problem med wi-fin, hittade inga nät, men bytte antennen mot en från en gammal router så gick det galant och jag kunde ställa ner laddströmmen till 10A och stänga av ljusshowen som den har default vid laddning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite garagstädning. Fick upp lite från golvet till vägg så man inte snubblar ihjäl sig. Egentligen ska det till tippen men i detta fall vill tjejen spara för ”koj och fågelholksbygge”. Nåja. Har de legat på golvet sen mars kan de ligga på konsolerna till sommaren iaf
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
handlar ju bara om tillräckligt hög hastighet för att få in bilenrichardtenggren skrev:
det är stulet ca 1m i bredd till ett arbetsrum på andra sidan väggen så enbart trapdrivna fordon och massa mög som går in. Men inte ens i organialsize hade jag fått för mig att försöka få in bilen. Men antar att Volvo pv eller vad man körde 1959 var lite nättare än dagens
Tillägg: hopplösa föremål att få plats med: kap/ger (jag erkänner, den är varken i vardags eller sovrummet utan förvisad hit ut), grovdammsugare, mossrivare och den där jordfräsen som funkade perfa när jag hämtade men hos säljaren men vägrat starta sen dess. Tar mkt golvyta...
Logga in
Skapa konto
Hittade vinylklickgolv på Bauhaus till 70% rabatt och la in i garderoben. Köpte tillräckligt med golv för att lägga nytt även i hallen men det får vänta till nästa år.
Logga in
Skapa konto
Det får duga. Ska försöka fira nyår också. Gott Nytt 2021!
Lekt murare igen jag...
Och finputsen är på sin plats med nya erfarenheter. Och jag kan nog säga att det kanske är enklare att utgå från ett slätt och rakt underlag, eller vad säger proffsen. Hur som helst så runda hörn är inget jag kommer att ge mig på igen med slätputs.
Men först innan dagens jobb. En liten krgrfmpgh som det får heta i brist på annat uttryck för fuskspis.
En valvbåge senare med lite plyfa och annat jox som stomme.
Och det var dags för trappformation.
Och gårdagen slätade jag över lite puts på stocken.
Och med det över till dagens syssla som också innebar slätputsning fast på sidan som inte syns. Och samtidigt så passade jag på att jämna ut trappen som kommer att till slut få ett annat uttryck....
Tur att man hann med så det inte krockade med att skåla in nya året.
Och med det får det vara klart för i år med husfixeri. Gott Nytt År på er. Skål Tamejfan!
Och finputsen är på sin plats med nya erfarenheter. Och jag kan nog säga att det kanske är enklare att utgå från ett slätt och rakt underlag, eller vad säger proffsen. Hur som helst så runda hörn är inget jag kommer att ge mig på igen med slätputs.
Men först innan dagens jobb. En liten krgrfmpgh som det får heta i brist på annat uttryck för fuskspis.
Logga in
Skapa konto
En valvbåge senare med lite plyfa och annat jox som stomme.
Logga in
Skapa konto
Och det var dags för trappformation.
Logga in
Skapa konto
Och gårdagen slätade jag över lite puts på stocken.
Logga in
Skapa konto
Och med det över till dagens syssla som också innebar slätputsning fast på sidan som inte syns. Och samtidigt så passade jag på att jämna ut trappen som kommer att till slut få ett annat uttryck....
Tur att man hann med så det inte krockade med att skåla in nya året.
Logga in
Skapa konto
Och med det får det vara klart för i år med husfixeri. Gott Nytt År på er. Skål Tamejfan!
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg