4 381 631 läst · 32 157 svar
4382k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kört iväg ett mindre tattarlass till tippen, saker som legat i gamla matkällaren förmodligen långt innan vi flyttade in för 13½år sedan.....
Åtskilliga gamla färgglada porslinskrukor krossades mot containerbotten.
Var fler än jag som tänkte hinna dit och hem innan masstarten (tour de ski) började.
Åtskilliga gamla färgglada porslinskrukor krossades mot containerbotten.
Var fler än jag som tänkte hinna dit och hem innan masstarten (tour de ski) började.
Ledigheten gör att man petar lite här och där, och helvete vad skit man har, renovering hjälper till.FredrikR skrev:
Dock så kör man inte senare än kl 08 för sen är det totalkört på återvinningen, då kommer även alla dårar dit :O Var där för några dagar sen med lite betong och smått. En tant körde in för att städa bilen, dvs hon hade inget att slänga, skulle bara borsta mattorna. Så hon tog upp en plats så andra fick vänta ( maxantal på anläggningen)
Två saker har fixats med huset. Under nyåret så hamnade det röd stearin på köksväggen. Jag skrapade bort klumparna och sedan funderade jag länge på hur jag skulle få bort resten.
Till slut bestämde jag mig för att värma med värmepistol så stearinet började rinna och jag sög upp det med hushållspapper som jag lindat på en spatel. Det gick riktigt bra. Det finns lite till en svag antydan kvar på ett par små ytor men det syns bara om man verkligen vill se det. Värma varsamt, hålla hushållspapperet tätt intill och byta papper ofta.
Bild nummer två tog jag efter första rengöringen. Jag gick över ytan tre gånger.
Till slut bestämde jag mig för att värma med värmepistol så stearinet började rinna och jag sög upp det med hushållspapper som jag lindat på en spatel. Det gick riktigt bra. Det finns lite till en svag antydan kvar på ett par små ytor men det syns bara om man verkligen vill se det. Värma varsamt, hålla hushållspapperet tätt intill och byta papper ofta.
Bild nummer två tog jag efter första rengöringen. Jag gick över ytan tre gånger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har också åtgärdat ett problem med en ränna som alltid är fylld med vatten och orsakar en del bekymmer med att vatten har tagit sig in in under carportens tak. Rännan lutar inte och jag skall byta allt till våren. Men vad jag gjorde var helt enkelt att spräcka ena änden så vatten rinner ut där. Det fungerar som en tillfällig åderlåtning, nu fylls aldrig rännan och överskottet rinner ut på lagom avstånd från väggen. Som sagt, en tillfällig lösning.
Logga in
Skapa konto
Haha. Samma personer som brukar använda svampen/skrapan för att rengöra fönster på macken till att tvätta hela bilen med....R Rkarlsson skrev:Dock så kör man inte senare än kl 08 för sen är det totalkört på återvinningen, då kommer även alla dårar dit :O Var där för några dagar sen med lite betong och smått. En tant körde in för att städa bilen, dvs hon hade inget att slänga, skulle bara borsta mattorna. Så hon tog upp en plats så andra fick vänta ( maxantal på anläggningen)
Anpassat och 3D-printat nytt fäste för att dosmontera accesspunkt från Ubiquiti. Helnöjd med funktion och form.
Mindre nöjd med att det blir väldigt svårt (om möjligt) att komma åt och plocka ner den om det skulle behövas .
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Mindre nöjd med att det blir väldigt svårt (om möjligt) att komma åt och plocka ner den om det skulle behövas .
Förmodligen har du rätt.A ajn82 skrev:
Den ger dock helt ok täckning på nedre plan där den sitter. Tanken är att framöver komplettera med ytterligare en AP på övre plan i vårt 1 1/2-planshus.