KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur många poliser tycker du att det behövs?

Ursäkta trams :oops:
Tänkte samma sak :D

Appendix Appendix skrev:
Tänkte samma sak :D
Så många autocorrect tycker ...

Varför är man blind för det man själv skriver, kollade texten flertal gånger innan postning :thinking:

• Haha
Appendix
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Så många autocorrect tycker ...

Varför är man blind för det man själv skriver, kollade texten flertal gånger innan postning :thinking:
Stalltipset när man ska korrläsa något viktigt är att läsa det högt.

(Dock är det mer roligt när det blir tokigt på forum) :)

Hus och hus... Städat av, polerat upp och gett "Taurus" en omgång nya knivar.
En robotgräsklippare med namnet "Taurus" som är täckt med gräs och löv, vilande på ett rött verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nystädat och uppdaterat automatiskt gräsklipparsystem "Taurus" på ett betonggolv.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Luddis_1 och 6 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur många poliser tycker du att det behövs?

Ursäkta trams :oops:

Den är nog för att skydda sig mot såna här :crysmile:
Röd plastspärrklämma för sladdar eller kablar.
Skapa konto

• Gilla
Smeafan
  • Laddar…
Kört iväg ett mindre tattarlass till tippen, saker som legat i gamla matkällaren förmodligen långt innan vi flyttade in för 13½år sedan.....
Åtskilliga gamla färgglada porslinskrukor krossades mot containerbotten.
Var fler än jag som tänkte hinna dit och hem innan masstarten (tour de ski) började. :love:

• Gilla
  • Haha
Keiller och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kört iväg ett mindre tattarlass till tippen, saker som legat i gamla matkällaren förmodligen långt innan vi flyttade in för 13½år sedan.....
Åtskilliga gamla färgglada porslinskrukor krossades mot containerbotten.
Var fler än jag som tänkte hinna dit och hem innan masstarten (tour de ski) började. :love:
Ledigheten gör att man petar lite här och där, och helvete vad skit man har, renovering hjälper till.

Dock så kör man inte senare än kl 08 för sen är det totalkört på återvinningen, då kommer även alla dårar dit :O Var där för några dagar sen med lite betong och smått. En tant körde in för att städa bilen, dvs hon hade inget att slänga, skulle bara borsta mattorna. Så hon tog upp en plats så andra fick vänta ( maxantal på anläggningen)

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Två saker har fixats med huset. Under nyåret så hamnade det röd stearin på köksväggen. Jag skrapade bort klumparna och sedan funderade jag länge på hur jag skulle få bort resten.
Till slut bestämde jag mig för att värma med värmepistol så stearinet började rinna och jag sög upp det med hushållspapper som jag lindat på en spatel. Det gick riktigt bra. Det finns lite till en svag antydan kvar på ett par små ytor men det syns bara om man verkligen vill se det. Värma varsamt, hålla hushållspapperet tätt intill och byta papper ofta.
Bild nummer två tog jag efter första rengöringen. Jag gick över ytan tre gånger.

Före-och-efter-bilder av en köksvägg med röd stearinfläck borttagen efter rengöring.
Skapa konto

• Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
Jag har också åtgärdat ett problem med en ränna som alltid är fylld med vatten och orsakar en del bekymmer med att vatten har tagit sig in in under carportens tak. Rännan lutar inte och jag skall byta allt till våren. Men vad jag gjorde var helt enkelt att spräcka ena änden så vatten rinner ut där. Det fungerar som en tillfällig åderlåtning, nu fylls aldrig rännan och överskottet rinner ut på lagom avstånd från väggen. Som sagt, en tillfällig lösning.

Ränna med spräckt ände där vatten rinner ut som en tillfällig lösning mot översvämning.
Skapa konto

• Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Dock så kör man inte senare än kl 08 för sen är det totalkört på återvinningen, då kommer även alla dårar dit :O Var där för några dagar sen med lite betong och smått. En tant körde in för att städa bilen, dvs hon hade inget att slänga, skulle bara borsta mattorna. Så hon tog upp en plats så andra fick vänta ( maxantal på anläggningen)
Haha. Samma personer som brukar använda svampen/skrapan för att rengöra fönster på macken till att tvätta hela bilen med....

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Skruvar ihop lådor till ett av bänkskåpen i köket medan jag ser på skidåkning.
Ihopmontering av vita kökslådor på ett trägolv med en hög kartonger bredvid en kamin.
Skapa konto

Kartongskrotet travas vid kaminen för destruering i kväll.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Anpassat och 3D-printat nytt fäste för att dosmontera accesspunkt från Ubiquiti. Helnöjd med funktion och form.

3D-printat fäste för Ubiquiti accesspunkt hållet i en hand mot ett trägolv.
Skapa konto
3D-utskrivet vit cirkelformat fäste hålls i handen framför blå bakgrund.
Skapa konto
Hand håller ett 3D-printat vitt fäste för Ubiquiti accesspunkt.
Skapa konto
3D-printat fäste på baksidan av en Ubiquiti accesspunkt hållen av en hand.
Skapa konto
3D-printat väggfäste för accesspunkt monterat på en vit vägg.
Skapa konto
3D-printat fäste för Ubiquiti accesspunkt monterad på vit vägg med blått lysande ring.
Skapa konto

Mindre nöjd med att det blir väldigt svårt (om möjligt) att komma åt och plocka ner den om det skulle behövas :surprised:.

• Gilla
Luddis_1 och 5 till
  • Laddar…
Är det inte bättre att köpa en in-Wall ap som har antenner designade för vertikal montering?
Det där misstänker jag ger väldigt sub-optimal täckning om ditt hus inte är smalt och högt.

A ajn82 skrev:
Är det inte bättre att köpa en in-Wall ap som har antenner designade för vertikal montering?
Det där misstänker jag ger väldigt sub-optimal täckning om ditt hus inte är smalt och högt.
Förmodligen har du rätt.

Den ger dock helt ok täckning på nedre plan där den sitter. Tanken är att framöver komplettera med ytterligare en AP på övre plan i vårt 1 1/2-planshus.

Appendix Appendix skrev:
Haha. Samma personer som brukar använda svampen/skrapan för att rengöra fönster på macken till att tvätta hela bilen med....
Haha de har man ju sett ett antal ggr. Gjorde säkert hon med, vit solid lack så de syns inte så mycket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.