Frugan har målat vidare :)

Väggmålning av träd med bruna grenar och gröna löv i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
helrob och 2 till
  • Laddar…
S
Slipat och målat källardörren. Blev premiär av uteverkstan för slipningen.

Putsat fönstrena så nu kan vi se när våren kommer.

Nyslipad och delvis målad källardörr placerad på ett arbetsbord utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
Gjort det sista i badrummet. Nu ska det duschas igen!
Nyrenoverat badrum med kakelväggar, mönstrat golv och ett toalettstol nära en laseravståndsmätare på stativ samt en borrskruvdragare och badrumsinredning på sitsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Lite krokar +annat. Handlade även lite inredning, handdukar mm idag. Så det blir väl ett sista städryck imorn och sen lägga in allt.
Två guldiga krokar på en vit kakelvägg i ett badrum med laserpass som projicerar röda linjer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En till liten smygtitt innan jag uppdaterar min tråd..
Nyrenoverat badrum med vita kakelväggar, mönstrat golv, guld detaljer och blå handdukar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med vit toalett, vägghängd toalettpappershållare och mönstrat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyrenoverat badrum med vita kakelväggar, guld detaljer, duschhörna och handdukar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även gjort en virkesförvaring av spill till spill.
Hemmagjord virkesförvaring under konstruktion i en rörig verkstad med verktyg och träspill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Passade på att testa min nya 400w-tingest på lite sneda dyckert från pickan. Vilken monstermaskin!
Hand som håller en Bosch multiverktyg med ett sågblad i en verkstadslokal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
helrob och 7 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Frugan har målat vidare :)

[bild]
Trädet växer / slår ut även inomhus.. :wow: ;) (blir fint!)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
A
Jag har målat väggarna i vardagsrummet. Nu är det bara mindre målningsarbeten på snickerierna runt de nya fönstrena kvar. Och kanske lite målning på taklisterna.
 
Kapat och fräst till lite bitar till räcke nr 2, bara knappt 3 år efter att rummet var "färdigt"..
Återstår bara att putsa måla och skruva ihop detta enkla lilla räcke.

Obyggd trädel till räcke med verktyg, vid en trappavsats med oordning nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ej målat trä räcke under konstruktion med pelare och övre list, bredvid en golvstående skruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
helrob och 1 till
  • Laddar…
Förberett lite i hallen för vidare renovering i form av att plocka bort lite lister samt försöka lista ut vart det ena vägguttaget är kopplat ifrån så att vi kan få dit en jordkabel. Med tanke på hur tidigare ägare har gjort vill jag ogärna betala en elektriker en massa timmar där han/hon ska leka kurragömma. Mysteriet är dock inte löst än...
 
iSnobben skrev:
Förberett lite i hallen för vidare renovering i form av att plocka bort lite lister samt försöka lista ut vart det ena vägguttaget är kopplat ifrån så att vi kan få dit en jordkabel. Med tanke på hur tidigare ägare har gjort vill jag ogärna betala en elektriker en massa timmar där han/hon ska leka kurragömma. Mysteriet är dock inte löst än...
Du har ingen dragfjäder att köra i röret så får någon gå och lyssna vart det kommer ifrån. Eller blåsa med en kompressor i röret? :)
 
Ramnemark skrev:
Du har ingen dragfjäder att köra i röret så får någon gå och lyssna vart det kommer ifrån. Eller blåsa med en kompressor i röret? :)
Jodå dragfjäder har jag men sambon jobbar så jag är ensam hemma med barnen. Har hittat första kopplingsdosan efter centralen men det verkar som att den går via ytterligare minst en punkt och med tanke på hur de har gjort tidigare så kan den punkten mycket väl vara inbygd i väggen... Vägguttaget sitter i hallen och första anhalten därifrån är strömbrytaren i badrummet som sitter rakt ovanför fast på andra sidan väggen då såklart. Sen är det som sagt mera oklart vart det tar vägen men risken är som sagt stor att den är i väggen bakom kakel från båda håll isf eftersom köket är på den andra sidan. Dock inte inbygd från köket kanske jag ska tillägga för isf hade ju vi varit skyldiga.

Har aldrig provat kompressortricket så det kan ju absolut vara värt att testa 😃
 
iSnobben skrev:
Jodå dragfjäder har jag men sambon jobbar så jag är ensam hemma med barnen. Har hittat första kopplingsdosan efter centralen men det verkar som att den går via ytterligare minst en punkt och med tanke på hur de har gjort tidigare så kan den punkten mycket väl vara inbygd i väggen... Vägguttaget sitter i hallen och första anhalten därifrån är strömbrytaren i badrummet som sitter rakt ovanför fast på andra sidan väggen då såklart. Sen är det som sagt mera oklart vart det tar vägen men risken är som sagt stor att den är i väggen bakom kakel från båda håll isf eftersom köket är på den andra sidan. Dock inte inbygd från köket kanske jag ska tillägga för isf hade ju vi varit skyldiga.

Har aldrig provat kompressortricket så det kan ju absolut vara värt att testa 😃
Man måste nästan vara två när man letar. En som slår eller blåser och en som går och lyssnar. Det är det man har lärlingarna till på jobbet 🤠.
Det går inte via takdosor typ lamputtag?
 
kulle
Chrissofsweden skrev:
Gjort det sista i badrummet. Nu ska det duschas igen!
Det kan ju va skönt efter 2 månader :p
 
kulle skrev:
Det kan ju va skönt efter 2 månader :p
Nja, sen i juni. Vi valde att vänta på den rätta så att säga :p
 
  • Gilla
useless och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Man måste nästan vara två när man letar. En som slår eller blåser och en som går och lyssnar. Det är det man har lärlingarna till på jobbet 🤠.
Det går inte via takdosor typ lamputtag?
Det kan gå via en takdosa i köket också, ingen rolig dosa kan jag säga för den är ett riktigt ormbo. Tyvärr har de dock byggt bort en nisch där badrumsskåpet sitter och där kommer det bara ut kablar ur ett rör. Tyvärr är det dessutom andra färger mot vad som är i dosan vid brytaren. Därav misstänker jag att de har byggt in en dosa i väggen.

Får man dra jordkabel från en annan dosa? Skulle nämligen kunna öppna upp lite i väggen för att fixa det istället för att rota runt i halva huset för att sedan ändå inse att dosan verkligen sitter i väggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.