4 435 169 läst · 32 312 svar
4435k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 268 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 268 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Gjort det sista i badrummet. Nu ska det duschas igen!
Lite krokar +annat. Handlade även lite inredning, handdukar mm idag. Så det blir väl ett sista städryck imorn och sen lägga in allt.
En till liten smygtitt innan jag uppdaterar min tråd..
Har även gjort en virkesförvaring av spill till spill.
Passade på att testa min nya 400w-tingest på lite sneda dyckert från pickan. Vilken monstermaskin!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite krokar +annat. Handlade även lite inredning, handdukar mm idag. Så det blir väl ett sista städryck imorn och sen lägga in allt.
Logga in
Skapa konto
En till liten smygtitt innan jag uppdaterar min tråd..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även gjort en virkesförvaring av spill till spill.
Logga in
Skapa konto
Passade på att testa min nya 400w-tingest på lite sneda dyckert från pickan. Vilken monstermaskin!
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 7 934 inlägg
Snyggt badrum!
Kapat och fräst till lite bitar till räcke nr 2, bara knappt 3 år efter att rummet var "färdigt"..
Återstår bara att putsa måla och skruva ihop detta enkla lilla räcke.
Återstår bara att putsa måla och skruva ihop detta enkla lilla räcke.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Förberett lite i hallen för vidare renovering i form av att plocka bort lite lister samt försöka lista ut vart det ena vägguttaget är kopplat ifrån så att vi kan få dit en jordkabel. Med tanke på hur tidigare ägare har gjort vill jag ogärna betala en elektriker en massa timmar där han/hon ska leka kurragömma. Mysteriet är dock inte löst än...
Du har ingen dragfjäder att köra i röret så får någon gå och lyssna vart det kommer ifrån. Eller blåsa med en kompressor i röret?iSnobben skrev:Förberett lite i hallen för vidare renovering i form av att plocka bort lite lister samt försöka lista ut vart det ena vägguttaget är kopplat ifrån så att vi kan få dit en jordkabel. Med tanke på hur tidigare ägare har gjort vill jag ogärna betala en elektriker en massa timmar där han/hon ska leka kurragömma. Mysteriet är dock inte löst än...
Idag var det rörishatten på som gällde.
Visa bilaga 213694
Visa bilaga 213694
Jodå dragfjäder har jag men sambon jobbar så jag är ensam hemma med barnen. Har hittat första kopplingsdosan efter centralen men det verkar som att den går via ytterligare minst en punkt och med tanke på hur de har gjort tidigare så kan den punkten mycket väl vara inbygd i väggen... Vägguttaget sitter i hallen och första anhalten därifrån är strömbrytaren i badrummet som sitter rakt ovanför fast på andra sidan väggen då såklart. Sen är det som sagt mera oklart vart det tar vägen men risken är som sagt stor att den är i väggen bakom kakel från båda håll isf eftersom köket är på den andra sidan. Dock inte inbygd från köket kanske jag ska tillägga för isf hade ju vi varit skyldiga.Ramnemark skrev:
Har aldrig provat kompressortricket så det kan ju absolut vara värt att testa 😃
Man måste nästan vara två när man letar. En som slår eller blåser och en som går och lyssnar. Det är det man har lärlingarna till på jobbet 🤠.iSnobben skrev:Jodå dragfjäder har jag men sambon jobbar så jag är ensam hemma med barnen. Har hittat första kopplingsdosan efter centralen men det verkar som att den går via ytterligare minst en punkt och med tanke på hur de har gjort tidigare så kan den punkten mycket väl vara inbygd i väggen... Vägguttaget sitter i hallen och första anhalten därifrån är strömbrytaren i badrummet som sitter rakt ovanför fast på andra sidan väggen då såklart. Sen är det som sagt mera oklart vart det tar vägen men risken är som sagt stor att den är i väggen bakom kakel från båda håll isf eftersom köket är på den andra sidan. Dock inte inbygd från köket kanske jag ska tillägga för isf hade ju vi varit skyldiga.
Har aldrig provat kompressortricket så det kan ju absolut vara värt att testa 😃
Det går inte via takdosor typ lamputtag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Det kan gå via en takdosa i köket också, ingen rolig dosa kan jag säga för den är ett riktigt ormbo. Tyvärr har de dock byggt bort en nisch där badrumsskåpet sitter och där kommer det bara ut kablar ur ett rör. Tyvärr är det dessutom andra färger mot vad som är i dosan vid brytaren. Därav misstänker jag att de har byggt in en dosa i väggen.Ramnemark skrev:
Får man dra jordkabel från en annan dosa? Skulle nämligen kunna öppna upp lite i väggen för att fixa det istället för att rota runt i halva huset för att sedan ändå inse att dosan verkligen sitter i väggen.