A
Jag har målat väggar i vardagsrummet. 12 liter Beckers Plus-färg räckte inte till för att täcka 36 kvm väggyta, så en vägg är fortfarande omålad. Det var målarfilten som sög enorma mängder färg...

Överraskade sambon med att ha gjort klart spisen när hon kom hem från sin minisemester. Vi är riktigt nöjda med att vi inte gick på traditionellt vitt :)
Kreativ pepparkaksgrå spis med "ansikte", trägolv, vit dörr, och stående golvampa i ett modernt vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 14 till
  • Laddar…
Sågat upp en vägg i köket med cirkelsågen alldeles intill pågående matlagning. Blev skitigare än jag tänkt mig så då låg jag inte på plus hos frugan...

Nå, inget som inte nya grovdammsugaren löser tänkte jag. Tyvärr råkade jag suga upp disktrasan i min städiver, och inte hade vi någon mer hemma..... Minus och minus blev inte plus :D.

• Gilla
Appendix och 13 till
  • Laddar…
S
Nyinstallerad vit garderob under trappa i källarrum med betonggolv och spiralsvedtrappa.
Skapa konto

Maxat förvaringen vid källartrappan.

Mikael_L
mexitegel skrev:
... Minus och minus blev inte plus :D.
Nä, det gäller bara inom matematik och logik. Inte i verkliga livet ... Har jag också märkt. :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
harry73
Minus plus minus som mexitegel gjorde är fortfarande minus. Minus gånger minus blir däremot plus.

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Fremax vad är det för stommar under tvättmaskinen och har du förstärkt under eller står dom på en vanlig sockel? Såg ju riktigt bra ut

Jag hade tur och hann med rätt mycket i helgen.

Började med att köra till tippen och slänga en massa betongdamm, sedan blev det en tripp till Woody som var för dyra för att få sälja mig material till väggen, så där köpte jag bara stenullsisolering. Sedan körde man till Byggmax och köpte resten.

Röjde ur garaget och reglade upp så att sanerarna har något att täcka med plast.
Ett garage under renovering med nyreglade väggar, isolering, motorcykel och cyklar.
Skapa konto

I söndags hann jag bygga en bra bit på väggen:
En person som skruvar upp en gipsskiva på en vägg i ett halvfärdigt renoveringsrum med verktyg och material utspridda.
Skapa konto

Frun hjälpte till att skruva upp en gipsskiva medans jag fixade på andra sidan.
Pågående renoveringsarbete med en delvis reglad vägg täckt med OSB-skivor, verktyg och en stege på golvet.
Skapa konto

Längre än så kom vi inte. Måste upp på vinden och koppla in rören innan elektrikern tittar förbi.

Redigerat:
T
Monterat kylskåpet, luckor och fixat med dom sista Handtagen idag :)

Nyinstallerat kylskåp och ugn med stängda grå luckor och monterade handtag i ett kök.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
När vi bytte proppen till en i mässing så passade inte längre kommodens medföljande vattenlås. Dremlade ur ett hål och petade ner slangen för överrinningsskyddet där plus lite silikon :)

En mässingspropp ovanför ett anpassat vit vattenlås med slangen för överrinningsskydd.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
S
Chrissofsweden skrev:
När vi bytte proppen till en i mässing så passade inte längre kommodens medföljande vattenlås. Dremlade ur ett hål och petade ner slangen för överrinningsskyddet där plus lite silikon :)

[bild]
inget vattenlås?

SBH skrev:
inget vattenlås?
Är det inte det som händer vid väggen?

S
stefancrs skrev:
Är det inte det som händer vid väggen?
därför jag är nyfiken

Vore det inte bättre med en T-koppling istället för böjen på röret och koppla i slangen uppifrån i en gummimuff i lämplig storlek?

Silikon och Dremel var väl det som fanns tillgängligt i går kväll vid 23-tiden... :rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.