4 356 457 läst · 32 057 svar
4356k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag har målat väggar i vardagsrummet. 12 liter Beckers Plus-färg räckte inte till för att täcka 36 kvm väggyta, så en vägg är fortfarande omålad. Det var målarfilten som sög enorma mängder färg...
Sågat upp en vägg i köket med cirkelsågen alldeles intill pågående matlagning. Blev skitigare än jag tänkt mig så då låg jag inte på plus hos frugan...
Nå, inget som inte nya grovdammsugaren löser tänkte jag. Tyvärr råkade jag suga upp disktrasan i min städiver, och inte hade vi någon mer hemma..... Minus och minus blev inte plus .
Nå, inget som inte nya grovdammsugaren löser tänkte jag. Tyvärr råkade jag suga upp disktrasan i min städiver, och inte hade vi någon mer hemma..... Minus och minus blev inte plus .
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 066 inlägg
Jag hade tur och hann med rätt mycket i helgen.
Började med att köra till tippen och slänga en massa betongdamm, sedan blev det en tripp till Woody som var för dyra för att få sälja mig material till väggen, så där köpte jag bara stenullsisolering. Sedan körde man till Byggmax och köpte resten.
Röjde ur garaget och reglade upp så att sanerarna har något att täcka med plast.
I söndags hann jag bygga en bra bit på väggen:
Frun hjälpte till att skruva upp en gipsskiva medans jag fixade på andra sidan.
Längre än så kom vi inte. Måste upp på vinden och koppla in rören innan elektrikern tittar förbi.
Började med att köra till tippen och slänga en massa betongdamm, sedan blev det en tripp till Woody som var för dyra för att få sälja mig material till väggen, så där köpte jag bara stenullsisolering. Sedan körde man till Byggmax och köpte resten.
Röjde ur garaget och reglade upp så att sanerarna har något att täcka med plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I söndags hann jag bygga en bra bit på väggen:
Logga in
Skapa konto
Frun hjälpte till att skruva upp en gipsskiva medans jag fixade på andra sidan.
Logga in
Skapa konto
Längre än så kom vi inte. Måste upp på vinden och koppla in rören innan elektrikern tittar förbi.
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg