4 382 572 läst · 32 158 svar
4383k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
24 timmar senare ...
Som jag skrev igår i min renoveringstråd så ökade jag från 4 till 7 spottar i mitt labbande idag, med bredare ljusbild på de som kommer att vara närmast garderoberna. 7an är en specialare då det blir två 50 garderober mot köksväggen, städ och liknande, och då dessa vetter mot de framtida större garderoberna blir det en mörk glugg så en spott till över där löser det problemet och man hittar i garderoberna. 250-300 Lux på en meters höjd i hela belysta delen.
Som jag skrev igår i min renoveringstråd så ökade jag från 4 till 7 spottar i mitt labbande idag, med bredare ljusbild på de som kommer att vara närmast garderoberna. 7an är en specialare då det blir två 50 garderober mot köksväggen, städ och liknande, och då dessa vetter mot de framtida större garderoberna blir det en mörk glugg så en spott till över där löser det problemet och man hittar i garderoberna. 250-300 Lux på en meters höjd i hela belysta delen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Husägare
· Jönköping
· 5 596 inlägg
Har fått upp räcket runt trappan igen. Det är förvisso tillfälligt och ska sitta där i något år fram tills nästa delprojekt startar, men skönt att inte bara ha ett hål rakt ner.
Själva stommen. Använder ett vindskydd från Kariba plast för att täcka mellan stolparna.
Måla måla...
Allting på plats.
Logga in
Skapa konto
Själva stommen. Använder ett vindskydd från Kariba plast för att täcka mellan stolparna.
Logga in
Skapa konto
Måla måla...
Logga in
Skapa konto
Allting på plats.
Hade elektrikern här som installerade jordfelsbrytare samt bytte ett gammalt 3-fas uttag till ett nytt, i garage/gym/förrådshuset. Han kommer en annan dag och drar kabel till 3 armaturer och 5 uttag, som jag själv sätter upp på valfri plats.
Jo, jag håller på att renovera vardagsrummet och beskådade min miserabla takmålning. Det syns inte att det är rollat, utan det ser ut som att jag paltat med färg i taket... Egentligen hade jag inte planerat någon takmålning alls, men taket blev fult när taklisterna skulle lossas. Men det är faktiskt inte så lätt att rolla tak om man ska hålla rollern med ett jämnt tryck, samtidigt som man försöker klättra över, eller runda, möbler som står ivägen.
Riktiga målare är ju lyxlirare som alltid får måla i tömda rum!
Så nu på morgonen så har jag tömt vardagsrummet på nästan allt (bara soffan och bokhyllorna kvar). Så nu är det kaos i hela huset, Bäst att börja med en kafferast.
Så nu på morgonen så har jag tömt vardagsrummet på nästan allt (bara soffan och bokhyllorna kvar). Så nu är det kaos i hela huset, Bäst att börja med en kafferast.
Hobbysnickare
· Västernorrland
· 192 inlägg
Ett tips när du rollar, gäller både tak och vägg. Ha mycket färg i rollern, fyll på ofta. Ett tips jag tagit till mig av en målare jag hade kontakt med. Lycka till.Allinug skrev:Jo, jag håller på att renovera vardagsrummet och beskådade min miserabla takmålning. Det syns inte att det är rollat, utan det ser ut som att jag paltat med färg i taket... Egentligen hade jag inte planerat någon takmålning alls, men taket blev fult när taklisterna skulle lossas. Men det är faktiskt inte så lätt att rolla tak om man ska hålla rollern med ett jämnt tryck, samtidigt som man försöker klättra över, eller runda, möbler som står ivägen.
Idag var vi ute i fyra timmar och räfsade löv. Det var tredje turen på tomten detta året. Vi köpte huset i december och förra ägarna har låtit trädgården förfalla sista året, så det är en del att ta tag i.
Har även monterat ett sorts fotbollsmål åt kidsen så dom kunde roa sig oxå.
Har även monterat ett sorts fotbollsmål åt kidsen så dom kunde roa sig oxå.