4 435 268 läst · 32 312 svar
4435k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 720 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 760 inlägg
Satte en rotdosa och drog fram vp-rör, sedan fick jag feeling och tog upp ett hål genom bjälklaget för ett framtida tvättnedkast.
Jag minns inte riktigt om det här var något vi var överens om att göra eller om det fortfarande bara "diskuterades". Vi får väl se om jag får beröm eller skäll när sambon kommer hem 🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag minns inte riktigt om det här var något vi var överens om att göra eller om det fortfarande bara "diskuterades". Vi får väl se om jag får beröm eller skäll när sambon kommer hem 🤔
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 129 inlägg
Alltid bra med feeling
Utgången på ett sånt samtal beror helt på hur du öppnar det.
Säger du "Älskling, jag har gjort hålet för tvättnedkastet som du bad om" så har du en fördel. Eventuella invändningar från sambon besvarar du kort med att kommunikation alltid sker på mottagarens villkor
Tvekar du om du gjort rätt eller inte så kan det gå hur som helst .
Säger du "Älskling, jag har gjort hålet för tvättnedkastet som du bad om" så har du en fördel. Eventuella invändningar från sambon besvarar du kort med att kommunikation alltid sker på mottagarens villkor
Tvekar du om du gjort rätt eller inte så kan det gå hur som helst .
Husägare
· Jönköping
· 5 760 inlägg
Dagen inleddes med att jag knackade ner ett antal av de fina kakelplattorna som jag satte upp igår, för jag upptäckte att de satt snett. Nu sitter jag här och samlar kraft för att försöka göra om och göra rätt, men det är ändå tämligen knäckande för arbetsmoralen.
Tips: Kryss- eller linjelaser, samt kakelsnöre eller kakelkryss.ricebridge skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 760 inlägg
När jag väl hade bjälklaget öppet för tvättnedkastet (som sambon godkände 👍 så kunde jag inte motstå frestelsen att fälla in matningen till matkällaren och belysningen i källarhallen. Så det var bara att ösa ut en massa spån och pilla in en takdosa och lite vp-rör. Det var dock jäkligt pillrigt att fästa vp-röret som var preeeeecis en armslängd in från det 25cm stora hålet i golvet. I blindo fick jag sträcka in armen så långt det gick och skruva fast klammer i blindo 🙈
När jag tog upp hålet för takdosan råkade jag göra en liten tankevurpa och borra helt fel första gången men latexfog löser alla problem 😂. Taket ska kläs in med någon skiva så småningom.
Logga in
Skapa konto
När jag tog upp hålet för takdosan råkade jag göra en liten tankevurpa och borra helt fel första gången men latexfog löser alla problem 😂. Taket ska kläs in med någon skiva så småningom.
Logga in
Skapa konto