Efter mycket om och men.

Garagegolvet och sockeln är sedan i söndags spacklade med husfix.
Och igårkväll hann jag grunda första lagret epoxi! :wow:
Nyligen spacklat och grundmålat garagegolv med epoxi, ljusgrå yta och sockel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Ska vi skilja oss eller köpa en diskmaskin?
Diskmaskinens uppfinnare skall ovillkorligen och omedelbart helgonförklaras. Måste komma ihåg att ta upp detta med Frasse nästa gång jag är i Vatikanen. Får fortsätta pika honom för hans lustiga mössa någon annan gång.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
kulle
Chrissofsweden skrev:
Ska vi skilja oss eller köpa en diskmaskin?

Vi valde att fortsätta några år till :D
[bild]
Ser ut som ni har lite romantisk belysning i maskinen :)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Discomaskin?

Satte en rotdosa och drog fram vp-rör, sedan fick jag feeling och tog upp ett hål genom bjälklaget för ett framtida tvättnedkast.

Vy genom ett nygjort cirkulärt hål i ett bjälklag ner till en trägolvbelagd våning nedanför.
Skapa konto

Jag minns inte riktigt om det här var något vi var överens om att göra eller om det fortfarande bara "diskuterades". Vi får väl se om jag får beröm eller skäll när sambon kommer hem 🤔

Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Alltid bra med feeling :)

Utgången på ett sånt samtal beror helt på hur du öppnar det.

Säger du "Älskling, jag har gjort hålet för tvättnedkastet som du bad om" så har du en fördel. Eventuella invändningar från sambon besvarar du kort med att kommunikation alltid sker på mottagarens villkor ;)

Tvekar du om du gjort rätt eller inte så kan det gå hur som helst :D.

• Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Säger du "Älskling, jag har gjort hålet för tvättnedkastet som du bad om" så har du en fördel.
Det är väl typ så jag brukar lägga fram det, men än har det aldrig fungerat 😂

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Dagen inleddes med att jag knackade ner ett antal av de fina kakelplattorna som jag satte upp igår, för jag upptäckte att de satt snett. Nu sitter jag här och samlar kraft för att försöka göra om och göra rätt, men det är ändå tämligen knäckande för arbetsmoralen.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
ricebridge skrev:
Dagen inleddes med att jag knackade ner ett antal av de fina kakelplattorna som jag satte upp igår, för jag upptäckte att de satt snett. Nu sitter jag här och samlar kraft för att försöka göra om och göra rätt, men det är ändå tämligen knäckande för arbetsmoralen.
Tips: Kryss- eller linjelaser, samt kakelsnöre eller kakelkryss.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
b8q skrev:
Tips: Kryss- eller linjelaser, samt kakelsnöre eller kakelkryss.
Tack. Laser äger jag ingen, och kakelkryssen använde jag, men det blev snett ändå... fastän att jag trodde att det skulle räcka. Ska spänna upp snöre nu.

Idag fick huset vila, blev en skärbräda lagom till grillsäsongen med avrinning runt om och ett snitsigt läderhandtag #madeinsweden

Handgjord träskärbräda med avrinningsränna och läderhandtag på arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
ricebridge skrev:
Tack. Laser äger jag ingen, och kakelkryssen använde jag, men det blev snett ändå... fastän att jag trodde att det skulle räcka. Ska spänna upp snöre nu.
En annan variant är att ha ett snett och vint hus...

Men snöre och laser är the shit när man kaklar!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
När jag väl hade bjälklaget öppet för tvättnedkastet (som sambon godkände 👍) så kunde jag inte motstå frestelsen att fälla in matningen till matkällaren och belysningen i källarhallen. Så det var bara att ösa ut en massa spån och pilla in en takdosa och lite vp-rör. Det var dock jäkligt pillrigt att fästa vp-röret som var preeeeecis en armslängd in från det 25cm stora hålet i golvet. I blindo fick jag sträcka in armen så långt det gick och skruva fast klammer i blindo 🙈

VP-rör och takdosa installerade mellan spånskivor i bjälklag för belysning och matkällare.
Skapa konto

När jag tog upp hålet för takdosan råkade jag göra en liten tankevurpa och borra helt fel första gången men latexfog löser alla problem 😂. Taket ska kläs in med någon skiva så småningom.

Takdosinstallation med synliga VP-rör och borrade hål för belysningsarbete på ett träbjälklag.
Skapa konto

• Gilla
ghoti och 1 till
  • Laddar…
Fått en till gipsskiva på plats, dags för nästa vägg.
Renoveringsarbete där en gipsskivvägg med eluttag och dörr delvis är färdigställd.
Skapa konto

• Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.