Hann precis lägga golvet i hallen innan febern tog över 🤒

Nylagd trägolv i en hall med synliga kvistar och ojämnheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Först blev det ett lass på släpet med blandat till tippen, tomt idag vid fem-snåret.
Följde upp det med att sätta upp en till spegel i badrummet, så frun kan göra sig ännu vackrare :)
Två speglar i badrummet, en med förstoringsfunktion på en utdragbar arm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
"det går inte när man redan är på max!"

Så sa du väl???
 
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Jag rensar hellre avlopp än diskar :)
Tänk vad olika vi är ;)
Jag gillar verkligen att diska, dröjde ett tillfälle med att reparera diskmaskinen ett helt år, diskar gärna när jag kommer bort, sköter disken på jobbet. Det är nåt med varmt vatten och händerna, eller hela kroppen? Gillar ju badkaret också :)

Avloppet får jag rensa också, som gammal fastighetsskötare sitter det i ryggmärgen!
 
Feberfri men lite seg idag, så då var operation ordning och reda i pannrummet ett lämpligt uppdrag.

Välordnat pannrum med verktyg upphängda på väggskivor och arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Ser mycket fint och prydligt ut. :)
 
scim skrev:
Feberfri men lite seg idag, så då var operation ordning och reda i pannrummet ett lämpligt uppdrag.

[bild]
Sluta nu ;)
 
-RB- skrev:
Sluta nu ;)
Nånting måste jag ju göra när dottern sover så hushelvetet blir "klart" nångång 🤓
 
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Första lagret med färg på väggen i nya gillestugan/ mancave/gästrummet Målad garageinteriör med elektrisk installation och upplyst av en lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elen kom på plats idag.

Nyinstallerat fönster i renoverat rum med antenn-uttag och fiberport synliga på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"Förebild"

Obemålad vägg i ombyggnad med träreglar och nyinstallerad elinstallation i gillestugan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ett pågående byggprojekt av en vägg med det första lagret färg och nyinstallerad el.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Lagt igen hallgolvet temporärt tills det är dags att göra köket. Vi är inte helt hundra på hur vi ska göra än och när det är dags så måste jag ner i golvet.... Sen byter vi ut allt mot nya trägolv.

Temporärt lagat hallgolv med olika material som skiljs åt av en trälist, i avvaktan på permanent renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Jo, igår fick jag ner det sista av tapeten i vardagsrummet. Jag har tagit ner lite då och då, sedan i december. Tapeten kallas tydligen för Helsinki-tapet...

Ja, jag är glad att den är nere nu! Nu stundar spackling och så blir det förhoppningsvis utrymning av rummet och slipning på lördag.
 
Efter att ha inhandlat en vettig sticksåg och byggt en dragpassare, tog vi idag in hantverkare för offert på passbitar och målning av dessa till gardersobsväggens finish. Skulle gärna göra det själv, men med en 2-åring, en 4,5-åring, var sitt jobb på dryga heltid och boende i lägenhet (förhindrar kvällsarbete) så bestämde i oss för att ta in folk för det sista.

Nu är det extra kritiskt att hitta fritidshus, så man har något att göra.
 
Hämtat skenor till garderobsdörrarna, 2 600 istället för 27 000 om jag gör dem själv, målat klart taket i sovrummet, svagt grönt som skall matcha väggar, lister och tapeter, allt i matchande grönt. Skitsnyggt och inte något vitt (y)
 
Fortsatt att riva hall. Nu har jag primat väggarna så att jag kan börja sätta renoveringstapet imorgon. Sen ska jag hämta lite gips och en ny radiator. När allt är målat sen så åker nog innertaket upp om jag får tag i en elektriker som har tid :)

Primade väggar redo för renoveringstapet i en upplyst hall under renovering.
 
S
Målat en dörrkarm som jag tänkt montera i helgen och börjat med nästa idiotprojekt, som är målning av undersida trappa. Ny målad dörrkarm och skyddad trapputsida med plast och målartejp i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.