OveRa skrev:
...svagt grönt som skall matcha väggar, lister och tapeter, allt i matchande grönt...
Kan det vara det jag kallar lindblomsgrönt?

Själv har jag börjat montera ihop ett litet växthus, som består av hundratals delar, skruvar och muttrar,
efter att äntligen ha fått ihop JYSK-garderoben.

Bara ett litet 120x60 som skall stå mot stallväggen och hysa våra tomatplantor.
Det börjar ju bli dags att sätta igång nu med att förgro allt :)

Litet växthus monterat mot en vägg med blommande växter och krukväxter inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den här gången skall det skruvas fast, så det inte blåser bort :p
 
  • Gilla
CM1234 och 3 till
  • Laddar…
Satt renoveringstapet i hallen. Underlaget var kanon så det kändes dumt att byta ut.

Nyrenoverad hall med renoveringstapet, träinnerdörrar och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
25 timmar limskrapning, spackling, slipning och målning senare... Det blev mycket ljusare och modernare, mission accomplishedl =D

Före-och-efter-bild av en trappa renoverad från mörkt trä till modern vit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Manganbangan och 6 till
  • Laddar…
Passat in lite renoveringstapet. Med bra underlag är det väldigt smidigt må jag säga.

Renoveringstapet som är utlagd på ett bord med linjal och bra underlag synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringstapet som är tillpassad och monterad på vägg i ett rum med gammal och ny tapet synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Monterat den nybyggda vedförvaringen.

Nybyggd vedförvaring monterad på väggen bredvid en kamin, med en katt som betraktar den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Besiktningskatten verkar noggrann och kritisk, klarade det sig utan anmärkningar? :)
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Besiktningskatten verkar noggrann och kritisk, klarade det sig utan anmärkningar? :)
Haha aaa han godkände fästpunkter och svetsarna 😂
 
Shomakie, nu skall jag förstöra helgen för dig men har du lyssnat med sotaren om placeringen av veden, kan bil attans varmt där den nu finns och en risk för självtändning kan föreligga men jag kanske är lite väl ängslig, snyggt var det i alla fall hälsar....
 
Hemmakatten
Jag tycker vedförvaringen var snygg och praktiskt för dammsugning att den sitter en bit upp. Tror knappast det är någon fara för självantändning. Själva har vi veden har vi veden på golvet bredvid den öppna spisen (som har gnistgaller), har fungerat utmärkt i alla år. Dock mer skräp på golvet, när man dammsuger så gör man det runtomkring veden inte under veden annat än väldigt sällan.
 
  • Gilla
shomakie
  • Laddar…
OveRa skrev:
Shomakie, nu skall jag förstöra helgen för dig men har du lyssnat med sotaren om placeringen av veden, kan bil attans varmt där den nu finns och en risk för självtändning kan föreligga men jag kanske är lite väl ängslig, snyggt var det i alla fall hälsar....
Har haft veden bredvid och även under förut. Tror inte de finns chans för självantändning. När jag googlade på bilder så var alltid veden bredvid. Här är en bild från en återförsäljare:



Vedstapel bredvid modern svart kamin med eld i, verktygsset för kamin till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
OveRa
  • Laddar…
A
Jag har utrymt vardagsrummet, slipat och spacklat väggar, helt enligt plan. :) Så ikväll blir det att se mello på en mindre TV, men det gör inte mig något.
 
T
Monterat bänkskivorna samt diskhon och induktionshällen.
Lyckades även hinna med att montera lådorna i två av skåpen innan det blev alldeles för mörkt.... :surprised:

Nyinstallerad bänkskiva i trä med infälld diskho och plats för induktionshäll i ett kök under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade bänkskivor med diskho och induktionshäll i ett pågående köksrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade bänkskivor med diskho och induktionshäll, och halvmonterade skåpslådor i ett kök under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
D
Vad är det för bänkskiva? :)
 
T
Det är ikeas Hammarp (28mm massiv ek) :)

danpih skrev:
Vad är det för bänkskiva? :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Fått upp skjutdörrarna på ena garderoben :)

Nyinstallerade vita skjutdörrar till en garderob i ett ombyggnadsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymonterade skjutdörrar för garderob i ett rum med belysning ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.