4 423 402 läst · 32 291 svar
4423k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Börjat isolera om garagetaket, 1200*95 matta först och sedan 95 skivor under det innan plast och läkt. Vilket stök det är att isolera nerifrån. ngn som har tips på hur man enklast gör vid isolering uppåt?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 999 inlägg
Trä måste upp över 500 grader för att självantända. Ett experiment annars är att ställa en klave mot kaminen och iakta några timmarOveRa skrev:
Torrt trä kan antändas vid lägre temperatur. En del tabeller anger mellan 200-400 grader Celsius. Den gamla filmen Fahrenheit 451 ger kanske en lite felaktig antydan om pappers antändningstemperatur till 232 grader Celsius, men här anges 180 grader. Så håll tidningar borta från kaminen i första handJohannes Carlsson skrev:
Slipat klart väggspacklingen! Man blir verkligen varse vad många småmuskler man har i armarna...
Jag ska sätta upp målarfilt och måla med den grå kulören som är vid dörren. Spackelgrått!
Men först ska jag foga lite i hörnen och också mellan tak och vägg.
Jag ska sätta upp målarfilt och måla med den grå kulören som är vid dörren. Spackelgrått!
Men först ska jag foga lite i hörnen och också mellan tak och vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Har kopplat upp nätverket efter att fått fiber installerat..
400 meter fiber drog dom, tog 30 minuter.
Tur att det är bara på andra våningen.
Logga in
Skapa konto
400 meter fiber drog dom, tog 30 minuter.
Logga in
Skapa konto
Tur att det är bara på andra våningen.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Är de där fotona tagna idag här i VG skall jag äta upp mina slalompjäxor
F.ö. brukar man väl förlägga fiber i marken och inte uppe i luften.
F.ö. brukar man väl förlägga fiber i marken och inte uppe i luften.
Man skall aldrig lägga kabel/fiber i marken:
1. Kabeln kan bli blöt.
2. Om det i framtiden blir sättningar får dom gräva upp gatan på grund av sättningar som gör att dom ej får igenom ny fiber i röret, då kommer det att ta år innan man får in ny fiber.
Nej i luften skall alla ledningar vara, tänk bara vad en jordbävning skulle kunna ställa till med.
Då kommer halva Bangkok vara strömlöst i månader innan dom har grävt upp alla kabla och rör.. Och inte nog med det, sen skall rör och kablar ner i marken igen, och sen skall det fyllas igen, och sen till råga på allt läggas nya plattor...
Med vänlig hälsning bakåtsträvaren.
1. Kabeln kan bli blöt.
2. Om det i framtiden blir sättningar får dom gräva upp gatan på grund av sättningar som gör att dom ej får igenom ny fiber i röret, då kommer det att ta år innan man får in ny fiber.
Nej i luften skall alla ledningar vara, tänk bara vad en jordbävning skulle kunna ställa till med.
Då kommer halva Bangkok vara strömlöst i månader innan dom har grävt upp alla kabla och rör.. Och inte nog med det, sen skall rör och kablar ner i marken igen, och sen skall det fyllas igen, och sen till råga på allt läggas nya plattor...
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jag trodde du körde trådlöst till 100%
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
1. I Dalarna regnar det.stjp8729 skrev:Man skall aldrig lägga kabel/fiber i marken:
1. Kabeln kan bli blöt.
2. Stormen Gudrun.
Har målat klart garderobsdörrar, härligt ljust gröna, flyttat dörren till sovrummet med karm och allt till ett annat rum och förberett att sätta i den dörren som satt där i sovrummet Drevat runt fönstret, det blev uppenbarligen inte gjort när huset byggdes 1991 och jagat ut katten :sly:
Helgens aktivitet fram till söndag 16.
Flytspaklat och klinkers i toalet.Visa bilaga 210429Visa bilaga 210429Visa bilaga 210430Visa bilaga 210431
2 av 5 bärlinor till altanen på plats samt västsidan plattsat, efter detta han vi också med att sätta sydsidan och en bärlina till innan mörkret satte stopp.Visa bilaga 210433
Flytspaklat och klinkers i toalet.Visa bilaga 210429Visa bilaga 210429Visa bilaga 210430Visa bilaga 210431
2 av 5 bärlinor till altanen på plats samt västsidan plattsat, efter detta han vi också med att sätta sydsidan och en bärlina till innan mörkret satte stopp.Visa bilaga 210433