Börjat med trapprenoveringen, kapade ur 7steg av 14.

Trapprenovering pågår, halva trappstegen kapade och avlägsnade, verktyg syns på trappan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis renoverad trappa med sju nya trästeg monterade och andra steget under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kapa resten imorrn och limma lite!
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Börjat isolera om garagetaket, 1200*95 matta först och sedan 95 skivor under det innan plast och läkt. Vilket stök det är att isolera nerifrån. ngn som har tips på hur man enklast gör vid isolering uppåt?
 
OveRa skrev:
Shomakie, nu skall jag förstöra helgen för dig men har du lyssnat med sotaren om placeringen av veden, kan bil attans varmt där den nu finns och en risk för självtändning kan föreligga men jag kanske är lite väl ängslig, snyggt var det i alla fall hälsar....
Trä måste upp över 500 grader för att självantända. Ett experiment annars är att ställa en klave mot kaminen och iakta några timmar ;)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Johannes Carlsson skrev:
Trä måste upp över 500 grader för att självantända. Ett experiment annars är att ställa en klave mot kaminen och iakta några timmar ;)
Torrt trä kan antändas vid lägre temperatur. En del tabeller anger mellan 200-400 grader Celsius. Den gamla filmen Fahrenheit 451 ger kanske en lite felaktig antydan om pappers antändningstemperatur till 232 grader Celsius, men här anges 180 grader. Så håll tidningar borta från kaminen i första hand ;)
 
A
Slipat klart väggspacklingen! Man blir verkligen varse vad många småmuskler man har i armarna...

Jag ska sätta upp målarfilt och måla med den grå kulören som är vid dörren. Spackelgrått! :D

Men först ska jag foga lite i hörnen och också mellan tak och vägg.


Vägg slipad och förberedd för målning med synliga spackelskikt, dörr i bakgrunden och skyddstäckt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Allinug skrev:
...
Jag ska sätta upp målarfilt och måla med den grå kulören som är vid dörren. Spackelgrått! :D
...
Trenden med ljust och fräscht har tydligen gått från vitt mot grått :)

Kul att se en enkel och snygg plafond-lampa i taket i stället för en massa spottar!
 
  • Gilla
Allinug
  • Laddar…
Har kopplat upp nätverket efter att fått fiber installerat..

Person på taket av ett hus arbetar med installation av fiberkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


400 meter fiber drog dom, tog 30 minuter.

Arbetare installerar fiberkabel på andra våningen av en tvåvåningsvilla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tur att det är bara på andra våningen.
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Var i världen är detta, så grönt är det väl inte ens i Skåne ännu :D
 
Är de där fotona tagna idag här i VG skall jag äta upp mina slalompjäxor :cool:

F.ö. brukar man väl förlägga fiber i marken och inte uppe i luften.
 
Man skall aldrig lägga kabel/fiber i marken:

1. Kabeln kan bli blöt.
2. Om det i framtiden blir sättningar får dom gräva upp gatan på grund av sättningar som gör att dom ej får igenom ny fiber i röret, då kommer det att ta år innan man får in ny fiber.

Nej i luften skall alla ledningar vara, tänk bara vad en jordbävning skulle kunna ställa till med.

Då kommer halva Bangkok vara strömlöst i månader innan dom har grävt upp alla kabla och rör.. Och inte nog med det, sen skall rör och kablar ner i marken igen, och sen skall det fyllas igen, och sen till råga på allt läggas nya plattor...

Med vänlig hälsning bakåtsträvaren.
 
Redigerat:
Jag trodde du körde trådlöst till 100% ;)
 
stjp8729 skrev:
Man skall aldrig lägga kabel/fiber i marken:

1. Kabeln kan bli blöt.
2. Om det i framtiden blir sättningar får dom gräva upp gatan på grund av sättningar som gör att dom ej får igenom ny fiber i röret, då kommer det att ta år innan man får in ny fiber.

Nej i luften skall alla ledningar vara, tänk bara vad en jordbävning skulle kunna ställa till med.

Då kommer halva Bangkok vara strömlöst i månader innan dom har grävt upp alla kabla och rör.. Och inte nog med det, sen skall rör och kablar ner i marken igen, och sen skall det fyllas igen, och sen till råga på allt läggas nya plattor...

Med vänlig hälsning bakåtsträvaren.
1. I Dalarna regnar det.
2. Stormen Gudrun.


:p
 
  • Gilla
Manganbangan och 1 till
  • Laddar…
Har målat klart garderobsdörrar, härligt ljust gröna, flyttat dörren till sovrummet med karm och allt till ett annat rum och förberett att sätta i den dörren som satt där i sovrummet :rolleyes: Drevat runt fönstret, det blev uppenbarligen inte gjort när huset byggdes 1991 :thumbdown: och jagat ut katten :sly:
 
Tidsoptimist.... trodde att jag skulle dra alla ventilationsrör på lite mer än en dag. Nu har jag krupit runt på alla fyra två helger i rad och nästa helg är också vigd till att vara vikt.
Upplyst vind med isolering och verktyg, och oavslutad installation av ventilationsrör som sträcker sig genom utrymmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.