1 045 981 läst · 8 166 svar
1046k läst
8,2k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Satt kantplåt
Och svetsat för förstå gången någonsin, ett blocket fynd, Biltemas Mig 90 nästan oanvänd och full med flusstråd för 500 kr.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och svetsat för förstå gången någonsin, ett blocket fynd, Biltemas Mig 90 nästan oanvänd och full med flusstråd för 500 kr.

Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 384 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 384 inlägg
Förra helgen grävde jag ur lite runt huset och igår och idag jag fortsatt med plattsättning.
Höjt upp halva gången för att ansluta till det nya vid huset.
Här var det gräsmatta men nuförtiden står släpkärran där så det ska bli plattor i fullbredd istället.
Höjde också upp en del av uppfarten. Stenarna vid rännan hade sjunkit och det var inte så konstigt när bärlagret bestod av 2 dm 0-4 närmst rännan.
Höjt upp halva gången för att ansluta till det nya vid huset.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Här var det gräsmatta men nuförtiden står släpkärran där så det ska bli plattor i fullbredd istället.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Höjde också upp en del av uppfarten. Stenarna vid rännan hade sjunkit och det var inte så konstigt när bärlagret bestod av 2 dm 0-4 närmst rännan.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 384 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 384 inlägg
Hämtat koskit som legat sen i vintras.
Fick rapport på innehållet. Om jag fattat rätt så är det 5-1-3,5 NPK vilket är nära 5-1-4 som verkar anses som optimalt.
Fick rapport på innehållet. Om jag fattat rätt så är det 5-1-3,5 NPK vilket är nära 5-1-4 som verkar anses som optimalt.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 453 inlägg
Vänt runt i komposten och tittat på allt som kommit upp under påskhelgen 🙂
Härjat upp en stubbe
En söt medhjälpare..
..och en som bara vill ligga i sitt hål

Logga in
Skapa konto
En söt medhjälpare..

Logga in
Skapa konto
..och en som bara vill ligga i sitt hål

Logga in
Skapa konto
Inte idag men igår klippte jag en del av gräsmattan då roboten har fått fnatt.
Klockan gick 6 timmar före, klipptiderna var inte aktiverade, vid ngra tillfällen stannade han fortfarande på laddplattan.
Vid den sista aktiviteten gick han iväg och började snurra runt tills han hade klippt en omkrets på 2-3 m. Sen gav han sig iväg till en annan del och började snurra där också! Men han höll inte på så länge utan gick därifrån och stannade så då bar jag honom till laddaren och drog ur kontakten..
Har ringt efter reparatör....🤷♀️🤷♂️
I och för sig är den 10 år, men har funkat som en klocka förr om åren. Bara att sätta i kontakten, slå in koden och sen var det klatt!!
Klockan gick 6 timmar före, klipptiderna var inte aktiverade, vid ngra tillfällen stannade han fortfarande på laddplattan.
Vid den sista aktiviteten gick han iväg och började snurra runt tills han hade klippt en omkrets på 2-3 m. Sen gav han sig iväg till en annan del och började snurra där också! Men han höll inte på så länge utan gick därifrån och stannade så då bar jag honom till laddaren och drog ur kontakten..
Har ringt efter reparatör....🤷♀️🤷♂️
I och för sig är den 10 år, men har funkat som en klocka förr om åren. Bara att sätta i kontakten, slå in koden och sen var det klatt!!
Ser att du har en metallkant. Har funderat på något liknande på en ny rabatt jag vill göra men har inte riktigt satt mig in i utbudet. Corten har jag ju fattat är populärt - vad är egentligen skillnaden mot "vanlig plåt" som får rosta?
Corten rostar bara på utsidan, svartplåt, 3 mm (som vi har), fortsätter rosta och försvinner så småningom, men tror nog barnen har gått bort innan det händer!Dalbotant skrev:
Svartplåt är lite billigare också!