1 032 174 läst · 8 140 svar
1032k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Väldigt likt men våra är nästan helt vita. Typ sådana man äter i Spanien och Frankrike som delikatess,.K Kakelugnen566 skrev:[bild]
Det här är "hus" som vinbärssnäckor har övergett. Jag har fler av denna sort än av mördarsniglar i trädgården och det är ju tacksamt. Har inte heller märkt ngra skador på växter.
En grej som inte är så trevlig för snäckan, är att man inte alltid ser dom i gräsmattan, så ett antal ggr har jag märkt det när det krasar till under skon...
Maxade ut tigersågen idag när jag tog bort en 5m ful utväxt på en tall på tomten, ca 10cm i diameter. Är imponerad över hur bra tigersågen är för att kapa träd.
Däremot sa bladet upp sig då det blev för varmt och slog sig när jag började kapa bort grenar
Däremot sa bladet upp sig då det blev för varmt och slog sig när jag började kapa bort grenar

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gick själv loss på en 60 meter thuja häck med tigersågen för några år sedan nu.B bjorsi skrev:
Funkar alldeles utmärkt 👌 😅
Stökat runt lite i största allmänhet.
Plockat fram torkvindan och hängt årets första tvätt utomhus.
Packat undan lite skidor och kälkar.
Ställt undan snösläden (så om snön kommer åter i Uppland i nästa vecka är det mitt fel).
Gödslat gräsmattan lite (mest för att bli av med slatten gödsel från i fjol).
Käkat årets första lunch ute på altanen.
Plockat fram torkvindan och hängt årets första tvätt utomhus.
Packat undan lite skidor och kälkar.
Ställt undan snösläden (så om snön kommer åter i Uppland i nästa vecka är det mitt fel).
Gödslat gräsmattan lite (mest för att bli av med slatten gödsel från i fjol).
Käkat årets första lunch ute på altanen.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 343 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 343 inlägg
Rensade ogräs i landet och testade en ny variant att sålla bort ogräset. Kanske bara sprider fler ogräsfrön men det är rätt mycket småsten i jorden så jag blir av med dem i alla fall.
Imorgon blir det skidåkning för det är sista dagen lokala backen har öppet. Kontraster…
Imorgon blir det skidåkning för det är sista dagen lokala backen har öppet. Kontraster…
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 343 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 343 inlägg
Det är gammalt gårdsgrus och lite större sten som kommer fram. I värsta fall får jag blanda ner stenarna igen men det är rätt tacksam jord i trädgården. Ca 50 cm matjord ovan morän. Innan området bebyggdes på 1920-30-talet så var det någon form av trädgårdsförening här.kashieda skrev:
Idag så blev det först skidåkning innan jag sållade klart jorden. Rätt coolt att 13 minuters bilfärd hemifrån kan man åka skidor och i villaträdgårdarna har grannarna börjat hitta ut ur husen till vårsolen.