1 045 913 läst · 8 166 svar
1046k läst
8,2k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Kort för Gräs-Tuva, inne hade vi Damm-Tusse (men eftersom Neato var mer Skito så pensionerades denne efter 3år och är ersatt av Robot-Sten sedan fem år tillbaka).mexitegel skrev:
Tuva fick nya batterier förra året, dessvärre verkar inte det avlöst "laddsystemproblemet", så får väl öppna upp den och kolla om jag kan hitta nått misstänkt.
I övrigt har jag bytt två "joysticks" och nätadaptern till laddstationen, så ur den aspekten har den hållt bra.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Klippt gräset för första gången i år. Det var mest tufsar av olika längd. Sedan kände jag mig inspirerad av det fina vädret och körde några varv med mossrivaren så nu måste jag köra till tippen med 5 säckar mossa…
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Hittade tid att felsöka.13th Marine skrev:
Kopplade ur nätdelen och mätte den, 28V.
Plockade isär hela laddstationen och mätte med nätdelen inkopplad 3-5V in.
Udda, nått borde bli varmt om det är kortslutet...
Kanske är den inbyggda strömbegränsningen i nätdelen som gett upp.
Kopplar loss den och lastar den inne, då funkar den. 🤔
Kopplar in utan mellankabeln, och då funkar allt.
När jag granskar mellankabeln ser jag att på nått ställe är det fnasigt och ärgat.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Don't tell me what to do!
Då provar vi igen.

Logga in
Skapa konto
Rensat ogräs i en övergiven rabatt i flera dagar, och idag fick jag klart rabattkanten på ena långsidan
Köpte sommarstuga i november. Började fixa i trädgården i söndags:
Lite gräslök, påskliljor och pärlhyacinter bland tulpanerna säljaren köpte som rådjursgodis, sopade rent en sten och ställde dit en groda som hamnat vid sidan av:
Mellan två klippor är det lite jord, längst ner i denna finns inkommande el, så där passade det bra med mer gräslök som inte riskerar att förstöra något:
Satte upp gunga till barnen också, den gamla gungan tog säljarna med sig till sina barnbarn, men regeln fick vi behålla som tur var: (ett av "barnen" på bilden!)
Lite gräslök, påskliljor och pärlhyacinter bland tulpanerna säljaren köpte som rådjursgodis, sopade rent en sten och ställde dit en groda som hamnat vid sidan av:

Logga in
Skapa konto
Mellan två klippor är det lite jord, längst ner i denna finns inkommande el, så där passade det bra med mer gräslök som inte riskerar att förstöra något:

Logga in
Skapa konto
Satte upp gunga till barnen också, den gamla gungan tog säljarna med sig till sina barnbarn, men regeln fick vi behålla som tur var: (ett av "barnen" på bilden!)

Logga in
Skapa konto