I helgen kapade vi två grenar som växte över granntomten, grannen har inte haft några åsikter men tyckte det var en bra idé. Det var låånga grenar varav en över deras växthus.
Jag är inte helt förtjust i att kapa björkgrenar men den lilla erfarenhet jag fått -fjärde gången vi kapar på någon av "våra" björkar- har inte visat på problem.

Glad över långa stegen med stödben. Nu har vi ved till stugan som säkert räcker till en timmes eldande...

Kapade björkgrenar på marken med en stege lutad mot björkträdet i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En lång stege med stödben lutad mot en björkträdsgren vid sidan om ett hus.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Blev en ny port till "bakgården", inte idag men under veckan. Skall ännu få lite färg. Och aningen kortare stolpar.
Ny trägrind installerad mellan stolpar på en bakgård, omålad och omgiven av grus och grönska.
Skapa konto

• Gilla
Ulrika M.M och 8 till
  • Laddar…
Stärker upp inför fallfrukt-säsongen.
Grön trädgårdsvagn i en garageverkstad med verktyg och en cykel i bakgrunden.
Skapa konto

249:- på ÖoB.

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Har en välanvänd svart.. och kan nämna en dålig sak att tänka på (om de inte konstruerat om den nuförtiden).. det är att den är tät i botten.. låt den inte stå utan tak ute.. om det regnar!

Det gör jag gång på gång.. :oops: med översvämmade äpplen.. och ogräs .. och löv som resultat! :mad:

Nu har jag sagt att vi ska borra nått hål i botten.. :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vilket årtionde som helst eller..? :)

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Har en välanvänd svart.. och kan nämna en dålig sak att tänka på (om de inte konstruerat om den nuförtiden).. det är att den är tät i botten.. låt den inte stå utan tak ute.. om det regnar!

Det gör jag gång på gång.. :oops: med översvämmade äpplen.. och ogräs .. och löv som resultat! :mad:

Fortfarande täta men tänkte faktiskt tanken att göra några dräneringshål, låter som klokt. :cool:(y)

Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Fortfarande täta men tänkte faktiskt tanken att göra några dräneringshål, låter som klokt. :cool:(y)
Min första tanke när jag såg bilden och läste frukt, var ett helt annat användningsområde (tänk, hur en kan bli i magen efter att ha ätit för mycket frukt eller bär) :oops:

• Haha
BengtH och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Vilket årtionde som helst eller..? :)
Måste tömma den först.. den är översvämmad.. :p;):seenoevil:

• Haha
AndersPS
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Min första tanke när jag såg bilden och läste frukt, var ett helt annat användningsområde (tänk, hur en kan bli i magen efter att ha ätit för mycket frukt eller bär) :oops:
Ja nog är det är toalettstolsvibbar. :crysmile:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Smutsiga trädgårdsmöbler blir som nya - nästan i alla fall ;)

Linoljesåpa i vattnet samt scotch brite svamp eller snarare svampar för det går åt ett antal. Sedan skall de oljas med träolja. Denna stol är inte oljad ännu.

Rengjord trästol bredvid en smutsig på en altan demonstrerar effekten av linoljesåpa före oljning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FreQa och 9 till
  • Laddar…
Japp, slitigt men fint resultat. Vi kör med en skurlevang istället för svampar och tycker det funkar bra. Håller i alla fall flera år :).

• Gilla
vitt_prio143 och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Japp, slitigt men fint resultat. Vi kör med en skurlevang istället för svampar och tycker det funkar bra. Håller i alla fall flera år :).
Tack så mycket, nu fick jag anledning att lära mig ett nytt ord. Skurlevang=skurborste med (möjlighet till) skaft om jag fattat rätt.

S
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
ställer man den under trädet? :thinking:

• Haha
Mathildatiger och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
ställer man den under trädet? :thinking:
Ska prova, primära planen var att köra med Gardena plockaren och tömma i den. ;)

• Älska
sinuslinus
  • Laddar…
Planterade några tokar.
Nyplanterade buskar med vita blommor i en trädgård med stenar och grönt gräs.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.