1 001 545 läst · 8 067 svar
1002k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Husägare
· Uppsala
· 543 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 251 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 251 inlägg
Husägare
· Uppsala
· 543 inlägg
Vi har ca 30 vitlökar i matkällaren, får se hur länge de räcker. De blev stora och fina i år iaf. 👍S sinuslinus skrev:
Har satt 42 nu i höst (ja jag odlar i strikt kontrollerade rader, 6×7 🤓). Mitt trick är att slänga ner ca 1 msk benmjöl i planteringshålet när man sätter dem.
Jag lägger också benmjöl till vitlöken. Det brukar bli bra. I år har den dessutom fått en massa fin kompost och hästgödsel.
Vi äter två till tre vitlökar i veckan har jag noterat. Jag håller just nu på att odlar i hop rejält med sättlök. Ska göra iordning köksträdgård i vårt andra hus och vitlök och sparris borde passa utmärkt att odla där. Jag fick sparrisplantor av grannen som jag nu göder så att jag kan dela och plantera i andra huset.
Vi måste hänga in ordentligt där först pga älgar som går in i trädgården. De plockar äpplen från träden...🫎
Vi äter två till tre vitlökar i veckan har jag noterat. Jag håller just nu på att odlar i hop rejält med sättlök. Ska göra iordning köksträdgård i vårt andra hus och vitlök och sparris borde passa utmärkt att odla där. Jag fick sparrisplantor av grannen som jag nu göder så att jag kan dela och plantera i andra huset.
Vi måste hänga in ordentligt där först pga älgar som går in i trädgården. De plockar äpplen från träden...🫎
Administrator
· Skåne
· 6 547 inlägg
Planerat sommarens sommarblomning, beställt barrotade perenner och allmänt drömt.
Och dan före julafton hittade jag dessa små sötnosar.
(Extremt suddig bild)
Edit: alla bilder blev visst suddiga. Det ser ju lite snålt ut med endast en av varje av perennerna men tanken är att försöka upp dem och dela.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och dan före julafton hittade jag dessa små sötnosar.
(Extremt suddig bild)
Logga in
Skapa konto
Edit: alla bilder blev visst suddiga. Det ser ju lite snålt ut med endast en av varje av perennerna men tanken är att försöka upp dem och dela.