995 413 läst · 8 046 svar
995k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Husägare
· Uppsala
· 527 inlägg
Idag satte jag vitlöken och invigde min nya kantskärare. Nu har odlingslandet fina kanter till nästa år.
Har även satt potatislök på hösten i år. Läste ett tips om det så det ska bli kul att se hur det går.
Har även satt potatislök på hösten i år. Läste ett tips om det så det ska bli kul att se hur det går.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plockat in 10 (av 14) stora byttor dahlior för torkning i hallen ... det blir en del jordspill... pillar bort jorden med träpinne en efter en.
Frost nu men de som står ute klarar förhoppningsvis något dygn till. Jyckens utevattensskål är isad.
Frost nu men de som står ute klarar förhoppningsvis något dygn till. Jyckens utevattensskål är isad.
Husägare
· Uppsala
· 527 inlägg
... men visst har vi fått rådet preppa för lämpligt antal liter vatten ... om ryssen kommer ... ? 😳K Kakelugnen566 skrev:
Jag gisaar på överfyllnadskydd och/eller att fånga upp skräpet i botten på tunnan. Har man tunnorna primärt för att skydda huset är det smidigt att kunna börja tömma tidigt vid kraftiga regn.R Rikard_Sa skrev:
Första tanken var att använda kranarna till vattning, att "skruva" på en vattenslang men jag har inte lyckats för dimensionerna stämmer inte ( kranarna är tillverkade i U.K)Z z_bumbi skrev:
Så jag tar vatn från kranen till hönsen, vattenkannan och sen tömmer jag tunnorna på senhösten med att knyta fast såna där gröna "plaströr" runt kranen (som primärt är till för att regnet ska avledas från husets stuprör)
Så flera funktioner 😉
Samtidigt; vad kallas dom "plaströren"? jag behöver köpa nya för de gamla har spruckit
Husägare
· Uppsala
· 527 inlägg
Köp en dränkbar pump att lägga i tunnan. Koppla pumpen till en vattenslang så kan du vattna.K Kakelugnen566 skrev:Första tanken var att använda kranarna till vattning, att "skruva" på en vattenslang men jag har inte lyckats för dimensionerna stämmer inte ( kranarna är tillverkade i U.K)
Så jag tar vatn från kranen till hönsen, vattenkannan och sen tömmer jag tunnorna på senhösten med att knyta fast såna där gröna "plaströr" runt kranen (som primärt är till för att regnet ska avledas från husets stuprör)
Så flera funktioner 😉
Samtidigt; vad kallas dom "plaströren"? jag behöver köpa nya för de gamla har spruckit
En bit slang som du klämmer dit med två slangklämmor brukar funka. Sätt en snsbbkoppling på slangbiten.K Kakelugnen566 skrev:Första tanken var att använda kranarna till vattning, att "skruva" på en vattenslang men jag har inte lyckats för dimensionerna stämmer inte ( kranarna är tillverkade i U.K)
Så flera funktioner 😉