995 409 läst · 8 046 svar
995k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Z z_bumbi skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag har svårt att få på en slang, beror nog på mina svaga nypor....
Slangen fäster man väl med en snabbkoppling bara genom att trycka på?
Snabbkopplingen måste ju dock skruvas mot slangen 😮.
Snabbkopplingen måste ju dock skruvas mot slangen 😮.
Tack till er som har svarat ang regntunnekranen, och jag inser att jag har tänkt fel. Men ska ta till mig tipset och använda en sån koppling till våren, tack!
Har också fått tag på den gröna " slangen" som jag efterfrågade. På byggmax, 25 meter för 199 kr, ett klipp! Har sett en annan variant som innehöll ung 3 m för 300 kr.
Inte så tjock plast på denna men håller nog ngra år. Jag ska klippa slangen i 3 delar, göra hål i ena änden med hålslagaren och sen trä snöre emellan hålen så jag kan knyta fast slangarna runt stuprören. Och på så sätt leda vattnet från husgrunden, nu när tunnorna är flyttade. Ja ifall det blir nåt mer regn förstås! 😉
Logga in
Skapa konto
Inte så tjock plast på denna men håller nog ngra år. Jag ska klippa slangen i 3 delar, göra hål i ena änden med hålslagaren och sen trä snöre emellan hålen så jag kan knyta fast slangarna runt stuprören. Och på så sätt leda vattnet från husgrunden, nu när tunnorna är flyttade. Ja ifall det blir nåt mer regn förstås! 😉
Jag skulle nog säga att den där vattenledarslangen inte kommer hålla ett år ens. Tänk på att byta den innan den trasas sönder och sprider plast överallt.