Har du en närbild på kranen?

Samt några mått?

K
Z z_bumbi skrev:
Har du en närbild på kranen?

Samt några mått?
Svart kran från Jula med av/på-reglage och gängad koppling, pris 49,90 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av Jula webbplats som visar en snabbkoppling för trädgårdsfat, med tekniska specifikationer och artikelnummer 669026.
Skapa konto
Den här är det. (Bra pris nu, sist jag köpte kostade dom runt hundringen.)
Jag har svårt att få på en slang, beror nog på mina svaga nypor....

Slangen fäster man väl med en snabbkoppling bara genom att trycka på?
Snabbkopplingen måste ju dock skruvas mot slangen 😮.

K Kakelugnen566 skrev:
[bild][bild]Den här är det. (Bra pris nu, sist jag köpte kostade dom runt hundringen.)
Jag har svårt att få på en slang, beror nog på mina svaga nypor....
En sådan här så är du hemma..
Gardena slangkoppling 13 mm till 15 mm i orange och grått, med pris 79,90 inkl. moms.
Skapa konto

En snabbkoppling är lösningen så köp en som passar den slang du har. Är man försiktig så går det att dra åt kopplingen med en polygrip eller köp ett set och be butiken montera..

K
Tack till er som har svarat ang regntunnekranen, och jag inser att jag har tänkt fel. Men ska ta till mig tipset och använda en sån koppling till våren, tack!

Grön vattenavledarslang från Tolago, art.nr 31168, 225 x 0,10 mm, längd 25 meter, köpt på Byggmax.
Skapa konto
Har också fått tag på den gröna " slangen" som jag efterfrågade. På byggmax, 25 meter för 199 kr, ett klipp! Har sett en annan variant som innehöll ung 3 m för 300 kr.
Inte så tjock plast på denna men håller nog ngra år. Jag ska klippa slangen i 3 delar, göra hål i ena änden med hålslagaren och sen trä snöre emellan hålen så jag kan knyta fast slangarna runt stuprören. Och på så sätt leda vattnet från husgrunden, nu när tunnorna är flyttade. Ja ifall det blir nåt mer regn förstås! 😉

Jag skulle nog säga att den där vattenledarslangen inte kommer hålla ett år ens. Tänk på att byta den innan den trasas sönder och sprider plast överallt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.