1 001 431 läst · 8 067 svar
1001k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Det där blir bra jord om du varvar i en hög alternativt mal klippet och lägg in allt i häcken.HasseTeknik skrev:
Inte idag men under helgen gjorde jag en renovering av gräsmattan. Sänkte höjden på gräset till 15mm, vertikalskärare, stödsådd, gödsling och dress med 2 ton golfjord 80% sand/20% mull. Jag har tidigare eller med klassisk toppdress med merparten organiskt material och aldrig blivit riktigt nöjd.
Jäkla slit men hoppas det blir bra. Man ser rätt tydligt var de låga punkterna i mattan var.
Nu kommer det automatiska bevattningssystemet jag installerade för ett par månader sedan väl till pass. Kör det fyra gånger om dagen a 10min/zon.
Jäkla slit men hoppas det blir bra. Man ser rätt tydligt var de låga punkterna i mattan var.
Nu kommer det automatiska bevattningssystemet jag installerade för ett par månader sedan väl till pass. Kör det fyra gånger om dagen a 10min/zon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 487 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 487 inlägg
Jag har förstått att många gillar det, nu äter jag aldrig yoghurt till frukost så kanske det är mitt dilemma? Ska höra om grannen är en "yoghurtätare", upplåter gärna dessa mogna bär till någon som uppskattar.D Dublin skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 251 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 251 inlägg
Äpplen, äpplen och åter äpplen på marken
Dagens "skörd", fick hjälp av yngsta sonen.
Släppte ut klipparen för säsongens förmodade sista runda, om det inte blir en klippa löv runda senare.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dagens "skörd", fick hjälp av yngsta sonen.
Släppte ut klipparen för säsongens förmodade sista runda, om det inte blir en klippa löv runda senare.
Logga in
Skapa konto
Samlade också ihop nedfallna päron från mitt andra päronträd, la dom i låda och ställde den ute vid vägen så förbipasserande kan ta päron om de vill👍
Tänkte bara tipsa (ledsen att det blev sista dagen, men jag sprang på den igår) om ni behövde ett lökhåljärn med skaft.. isf så har de rea på dem på Jula 👍 (som sagt, tror det var sista dagen idag)
Vanligen har jag inte kikat så mycket på dem, då jag tycker de varit dyra.. men för 199 kr så kunde jag tänka mig att köpa en och testa.. då det iaf ger mig möjligheten att göra ett hål i backen för mina lökar.. (framförallt för blommorna tänkte jag på hehe).
Men iaf.. den är nedsänkt prismässigt 250 kr.. till 199 kr så de vill väl bli av med "sommargrejerna" nu..
Kändes "gedigen" iaf.. och för mig var det värt att prova iaf
Länk: https://www.jula.se/catalog/tradgar...anteringsredskap/lokhaljarn-med-skaft-026409/
Vanligen har jag inte kikat så mycket på dem, då jag tycker de varit dyra.. men för 199 kr så kunde jag tänka mig att köpa en och testa.. då det iaf ger mig möjligheten att göra ett hål i backen för mina lökar.. (framförallt för blommorna tänkte jag på hehe).
Men iaf.. den är nedsänkt prismässigt 250 kr.. till 199 kr så de vill väl bli av med "sommargrejerna" nu..
Logga in
Skapa konto
Kändes "gedigen" iaf.. och för mig var det värt att prova iaf
Länk: https://www.jula.se/catalog/tradgar...anteringsredskap/lokhaljarn-med-skaft-026409/