992 004 läst · 8 025 svar
992k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Planterat 2 träd och en ros i blivande paradisträdgården. Tejpat en anka med bångstyriga vingar. Sånt man gör men aldrig trodde att man skulle göra när man var yngre.
Fixat med gången runt huset som ska göra att invånarna (fyrbenta såväl som vi tvåbenta) går torrskodda i vinter
Under finns ett täckdike med dränering och nya Dagvattenrör så huset blir torrare.
men började med att bära in och stapla en till kubikmeter ved inför vintern. Visst är för huset men står i trädgården
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Under finns ett täckdike med dränering och nya Dagvattenrör så huset blir torrare.
men började med att bära in och stapla en till kubikmeter ved inför vintern. Visst är för huset men står i trädgården
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 080 inlägg
Idag har jag och grannen satt stora saxen i vår gemensamma bokhäck. Nästa år ska vi smalna av den ordentligt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vågar inte ens visa bild men måste bikta mig. Har halverat ett 50 år gammalt äppelträd och gråtit inombords.
Försöker trösta mig med att det är i ett försök att rädda trädet som är helt missväxt efter tidigare ägare och placering för nära hus så alternativet var att såga ner det helt för att komma fram med plattsättning och parkering. Nu kommer 3-4 år av varsam uppbyggnadsbeskärning för att få det må bra igen
Försöker trösta mig med att det är i ett försök att rädda trädet som är helt missväxt efter tidigare ägare och placering för nära hus så alternativet var att såga ner det helt för att komma fram med plattsättning och parkering. Nu kommer 3-4 år av varsam uppbyggnadsbeskärning för att få det må bra igen
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 544 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 544 inlägg
Jag tänkte beskära några fruktträd men blev lite fundersam....
Det är väldigt varmt och soligt ute just nu samt även de närmsta dagarna. Hur spelar temperatur och sol/skugga in på lämpligheten att beskära ett fruktträd?
Jag hittar inga vettiga källor som reder ut detta, kanske indikerar detta att det inte spelar någon roll, men funderar ändock på detta.
Det är väldigt varmt och soligt ute just nu samt även de närmsta dagarna. Hur spelar temperatur och sol/skugga in på lämpligheten att beskära ett fruktträd?
Jag hittar inga vettiga källor som reder ut detta, kanske indikerar detta att det inte spelar någon roll, men funderar ändock på detta.
Grävt, harpat, grävt, harpat, gräva..
Logga in
Skapa konto
En av alla thujor som planterades i slutet av maj, står under ett äppelträd.
Ska man klippa bort eller avvakta och se, tror inte det beror på torka.
Samtliga har vuxit bra på höjd och börjar växa ihop/till sig på bredden.
Efter ytterligare en sammandrabbning mellan igelkott och hund inatt så har vi nu lagt ut drygt 100 stenar utefter staket och vid grind. Satte lite mer skit på grinden också, har tänkt bygga en ny länge men det får bli nästa år. Kompostgallret satte vi ”så länge”
Hur platta kan igelkottarna göra sig egentligen? Det är inga stora glapp
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är inte så att igelkotten är instängd/bor under altanen?!Storsockret skrev:Efter ytterligare en sammandrabbning mellan igelkott och hund inatt så har vi nu lagt ut drygt 100 stenar utefter staket och vid grind. Satte lite mer skit på grinden också, har tänkt bygga en ny länge men det får bli nästa år. Kompostgallret satte vi ”så länge”
[bild] [bild] [bild]