Rivit och hämtat hem växthuset. Sjukt nöjd över att vi har bil med kran på jobbet. Tror att alla glas är lika hela som när dom plockades ner. Nedmonterade delar av ett växthus utspridda på en gräsmatta med hus och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delar av ett demonterat växthus lastat på pallar bredvid en orange arbetsbil med kran, parkerad på en grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orange arbetsbil med kran lastad med delar av ett växthus på en flakvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Grävt ner en bit kant till för landet, rensat och spridit ett första lass välbrunnen hästskit. Vi hittade nog inte fler än 20 spikar idag.
Trädgårdsland med nylagd, brun hästgödsel och gränsavgränsning av träplank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Grävt ner en bit kant till för landet, rensat och spridit ett första lass välbrunnen hästskit. Vi hittade nog inte fler än 20 spikar idag.
[bild]
Bor ni på en f.d spikfabrik? :p
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Beställt en Husqvarna Automower 420 så i år slipper jag klippa gräset :)
 
  • Gilla
Rackartekla och 2 till
  • Laddar…
Gömt påskägg till barnen. 7 totalt (ägg, inte barn...) Betydligt svårare att gömma ägg när man avverkat 15 års ohejdad djungeltillväxt, men det gick. (y):D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Bor ni på en f.d spikfabrik? :p
Haha, nä, men det finns spik, tegel och gips överjävlaallt. Underligt att saker bara försvann förr, om de grävdes ner...
 
TRÄDGÅRDSINSPIRATION:

Dekorativ trädgårdsrabatt i form av ett tåg med blommande växter och däck som lok samt vit sten rundning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Läckert fall.. om man vill ha en speciell liten rabatt i trädgården..

Trädgårdsdekoration i form av ett vitt tåg av trä med blomkrukor som passagerare, placerat på grus och stenplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Apropå ”tåget” jag tipsade om häromdagen, här är en annan variant.. tyckte loket var sötare! Färgglatt kan man ju göra det om man vill ändå..

Rosafärgat trädgårdsarrangemang formad som en tekopp, med blommor och dekoration av gamla däck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här vill jag ha, får se om jag någon gång får till en liknande! Fortsätter spara mina däck.. har inte riktigt tid nu! Men gillar att påminna mig själv om ”vad jag vill göra”.. :)

GLAD PÅSK PÅ ER
!
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Gjorde större påskeld av alla enar och små träd som sågats ner på tomten.
 
  • Påskeld av nedskurna enar och små träd på en gräsmark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rester av en påskeld med aska och glöd på en öppen yta nära mossig sten och grönt gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En avbränd plats på en tomt med svart mark efter en större eld, omgiven av träd och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Den milda vintern, eller snarare den uteblivna vintern gjorde att jag kunde påbörja vårarbetet redan i januari. Det ligger massor med skräp som löv och kvistar överallt efter vintern samt allt det som jag inte hann med att klippa ner innan det blev kallt. Ingen tjäle i marken i år, har aldrig varit med om det förut.
Jag städar, klipper och fyller på jord/gödsel, det mesta av fjolårslöven får bli kvar i planteringarna, täcker dem med jord så blåser de inte runt och det blir snabbt prydligt. Mikrolivet tar hand om allt organiskt avfall under jordtäcket.
Nu är i alla fall framsidan av trädgården klar, bara att börja växa :)

Trädgård i januari med mösiga stenar och planteringar, ingen snö och synliga löv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trädgård i januari utan snö med stenstig, mossa, växter och röd stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vårstädad trädgård med nypåfylld jord, beskurna växter och lövtäckta planteringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Kalendern och 14 till
  • Laddar…
Idag har vi fyllt släpkärran med skräp, så att vi får plats att fixa ett potatisland.

Släpkärra fylld med olika typer av skräp som träbitar, en röd plastback och en biljacksförpackning.
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt arbete med växthuset. Byggt en fast plantering för ett par vindruvor, lagt isolerskivor under ramen och återfyllt. Hann även börja såga till trallen innan dagen tog slut.

Pågående arbete med ram till ett växthus, med isolerskivor, i en trädgård. Grusunderlag och jord i en del av ramen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats för ett växthus med en nybyggd planteringsram och isolerskivor, omgiven av verktyg och en grill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
Grävt stenkista.
 
A Abies koreana skrev:
Den milda vintern, eller snarare den uteblivna vintern gjorde att jag kunde påbörja vårarbetet redan i januari. Det ligger massor med skräp som löv och kvistar överallt efter vintern samt allt det som jag inte hann med att klippa ner innan det blev kallt. Ingen tjäle i marken i år, har aldrig varit med om det förut.
Jag städar, klipper och fyller på jord/gödsel, det mesta av fjolårslöven får bli kvar i planteringarna, täcker dem med jord så blåser de inte runt och det blir snabbt prydligt. Mikrolivet tar hand om allt organiskt avfall under jordtäcket.
Nu är i alla fall framsidan av trädgården klar, bara att börja växa :)

[bild]

[bild]

[bild]
Måste säga att din trädgård ser helt magisk ut! Jag vill också bo i en John Bauer-värld! :rolleyes:Istället bor jag i Djungelboken. :seenoevil:
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Slätat till efter stenläggningen och sått lite gräs, snart kan man installera gräsklipparen! Nylagd stenläggning bredvid en gräsmatta som förberetts för sådd, med byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Får jag fråga en genuin fråga till alla er som laddar för att installera robotklippare: är det så fruktansvärt tråkigt att klippa gräs, eller är det ett allmänt teknikintresse som gör det? Eller är det bara ett sätt att spara tiden till annat? Jag har aldrig klippt en hel villaträdgård då jag endast haft hus en sommar hittills och den sommaren var jag höggravid (men jag gick efter med grästrimmern ändå fram till v 40, duktiga lilla jag).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.