Nu har vi haft leverans från BM.. och virket kom (nej, så mycket köpte vi inte.. men tillräckligt att börja med! Vann inte på Eurojackpot denna vecka heller..)

Någon odlingskrage till blir det.. och vi kan fortsätta trallgolvet mellan nästa krage och växthuset också :) Plus en ny liten uteplats vid lilla växthuset kanske..

Hög med inplastat virke från bygghandeln levererat och redo för projekt i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan kunde jag ju inte låta bli och lägga dit lite kul saker för framtida klätterstöd i trädgården.. när nu nån ändå körde hem det :) Lite läkt och vad heter de andra.. trekantsläkt? trekantsregel? nån trekantig sak iaf.. som jag haft mina ögon på ett bra tag!

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Fortsatt med kantsten inför robotgräsklipparen. Även tittat lite på ett extra projekt innan sommarens projekt :)

Installation av kantsten längs med gräsmatta vid trästaket för robotgräsklipparguide.
Skapa konto

Nyinstallerad kantsten längs gräsmatta vid trästaket, förberedelse för robotgräsklippare.
Skapa konto

Får se om grabben gillar den :)
Trädgård med nylagd kantsten och leksakstraktor på gräsmatta framför hus.
Skapa konto

Handbyggd träbil i vit och svart färg övergiven på en gräsmatta.
Skapa konto

Handritade skisser av kantsten och en robotgräsklippare på rutigt papper.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vill ha en rejäl .. men då får man hosta upp en rejäl slant också! Men jag skulle helt klart ha nytta av den här på gården.. vi har många smågrenar som årligen blåser ner från våra större träd... plus lite annat tjafs :)

(behöver inte vara nått lyxmärke, men stabil som tar lite rejälare diameter på grenarna)
Jag minns inte vad den heter som vi hyrde på Bauhaus förra året, men den tuggade glatt i sig allt vi inte gjorde ved av.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vill ha en rejäl .. men då får man hosta upp en rejäl slant också! Men jag skulle helt klart ha nytta av den här på gården.. vi har många smågrenar som årligen blåser ner från våra större träd... plus lite annat tjafs :)

(behöver inte vara nått lyxmärke, men stabil som tar lite rejälare diameter på grenarna)
Är inte en del av poängen med att bo på en gård att man helt sonika bara tar traktorn och kör iväg grenarna till "rishögen" och sen framåt valborg eller när det passar fjuttar eld på alltihop. Sen står man där och skrockar och tänker på alla de tråkiga vändor man gjorde med släp till tippen när man bodde i villa.

Visserligen får man ingen egen flis då, men men..

• Gilla
  • Haha
Fadai och 4 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Är inte en del av poängen med att bo på en gård att man helt sonika bara tar traktorn och kör iväg grenarna till "rishögen" och sen framåt valborg eller när det passar fjuttar eld på alltihop. Sen står man där och skrockar och tänker på alla de tråkiga vändor man gjorde med släp till tippen när man bodde i villa.

Visserligen får man ingen egen flis då, men men..
Hade vi haft lite mark till gården här, hade det varit melodin för oss.. nu blir det inga brasor av större strlk (allt plättar är för nära nått.. hus/uteplatser/odlingar).

Här kör vi iväg allt, ja utom löv typ, till tippen...

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Hur många av er kan säga att ni har målat och byggt ett hus nästan helt själva idag (2 barn till hjälp). :D;) Barnsligt målade träbitar och paneler i olika former på ett köksgolv.
Skapa konto
Hemmagjort fågelhus färglagt med randigt mönstrat tak och gröna väggar med handmålade blommor, hängande från trädet.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Kört hem 4 lass jord till. Totalt 12 nu.

Fick även kontrollvägt lasten ena vändan, 750kg och en snopen MC-polis.

En släpvagn fylld med jord parkerad på en grusdrivväg med texten "Star Trailer" synlig på sidan.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
AndersPS och 9 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kört hem 4 lass jord till. Totalt 12 nu.

Fick även kontrollvägt lasten ena vändan, 750kg och en snopen MC-polis.

[bild]
Nä nu jäklar hävdar jag också att du åker till fel tomt med all jord ;)

• Gilla
  • Haha
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Jag är lycklig idag! Jag har äntligen hittat lättgrävt område, beståendes av sand. Tyvärr bland björkrötter 30 cm ner men faktiskt ok mullrik jord ovan på min i övrigt ler- och stenrika tomt...
Sandig mullrik jord på lerrik tomt med grävda hål och en spade i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Nu ska bara minigrävaren och paddan hämtas så är allt förberett för en påskhelg full av arbete.
Högar av grus och krossad sten förberedda för byggprojekt under påskhelgen.
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Jag är lycklig idag! Jag har äntligen hittat lättgrävt område, beståendes av sand. Tyvärr bland björkrötter 30 cm ner men faktiskt ok mullrik jord ovan på min i övrigt ler- och stenrika tomt...
[bild]
Vad ska du hitta på?

Dheri Dheri skrev:
Nu ska bara minigrävaren och paddan hämtas så är allt förberett för en påskhelg full av arbete.
[bild]
Vad ska du göra med allt grus? :D

S
Dheri Dheri skrev:
[bild]
Spännande. Vad ska du göra, toppdressa gräsmattan?

@Dheri Växthus? odlingsområde och stenläggningar? :D

(.. eller nått "tråkigare" som dränering eller liknande?)

S
Han har inte tid att svara. Leker nog med grävmaskinen nu. (y)

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.