1 002 624 läst · 8 067 svar
1003k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 656 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 656 inlägg
Ja lämnar man klasespirea utan tillsyn så är den väldigt invasiv. Det hade föregående ägare gjort i några årtionden. Nu har jag nästan ingen kvar på fastigheten efter 15 år av klippande men det finns typ en radhustomt av den på naturmarken bredvid min fastighet:MariaiÖstergötland skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojoj, ja den där ser ut att vilja ta över jorden.Claes Sörmland skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 584 inlägg
Hann klämma in en vända till grusterminalen och köpa en halv kubik sandlådesand till:
Och sedan körde vi på andra hållet och hämtade en halv kubik kompostjord:
Logga in
Skapa konto
Och sedan körde vi på andra hållet och hämtade en halv kubik kompostjord:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick lite nytt bergkross att leka med igår.
Idag grävde vi färdigt för växthuset. Totalt ca 7 kubik har vi grävt bort. Sista kubiken gick med ren envishet. Sedan firade vi med grillpremiär.
Byggt ihop några nya odlingslådor. Har med glädje tagit del av era tankar kring tryckimpregnerat virke eller ej och plast eller ej. Det blev tryckt virke får se om vi sätter plast eller ej, det är inte bestämt än.
Logga in
Skapa konto
Vill ha en rejäl .. men då får man hosta upp en rejäl slant också! Men jag skulle helt klart ha nytta av den här på gården.. vi har många smågrenar som årligen blåser ner från våra större träd... plus lite annat tjafskashieda skrev:
(behöver inte vara nått lyxmärke, men stabil som tar lite rejälare diameter på grenarna)
Snigla skrev:Vill ha en rejäl .. men då får man hosta upp en rejäl slant också! Men jag skulle helt klart ha nytta av den här på gården.. vi har många smågrenar som årligen blåser ner från våra större träd... plus lite annat tjafs
(behöver inte vara nått lyxmärke, men stabil som tar lite rejälare diameter på grenarna)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ojdå, detta skulle inte vara ett svar på Sniglas inlägg, bidde fel.
Det var mest nog jag som gav dig en lång "lektion" i andra tråden hahaDheri skrev:
De ser tjusiga ut oavsett, lagom höjd också!
Vad blev det för tjocklek på sidorna (försöker kika med zoomen).
Nu är inte era lika långa som våra var/är.. (tror att våra var lite klenare i tjocklek).. skälet till att jag undrade var att våran klarade inte riktigt av trycket från jorden på ett bra vis (trycktes ut på mitten och såg inte direkt kul ut..). Så jag ville bara tipsa om att fyll en i taget av era och se hur den reagerar på mitten.. börjar det bukta ut på brädorna.. sätt dit en till "stolpe" på mitten på de andra lådorna!
Nu gäller det bara o fylla på dem också.. nästa vecka EN DAG (minns ej datumet, tror 15 april) kan ni köpa 4 säckar för 50 kr (!) på byggmax (tyvärr bara ett köp, men är ni två personer kan ni ju göra två köp..). Nu behöver ni ju mer jord än det haha.. men det var en bra deal iaf.. och de har hyggligt pris i övrigt med
Men antar att ni tänker försöka hitta nån som säljer lösvikt då det kommer gå åt.. (en vanlig enkel pallkrage rymmer ju 200 l.. vi fick ta hit en lastbil när vi fyllde upp våra första gången)