1 002 497 läst · 8 067 svar
1002k läst
8,1k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Kom igen, det där var taskigt, nu var ju en av ungarna tvungen att prova googlefunktionen, eller så var det en bekant till en vän som gjorde det..... På min dator, taskig vän....annars så sitter jag och sippar en morgonkaffe i min ensamhet samt kollar om råbocken är kandidat till rökeriet, den lilla fyrbentingen förstår inte att han blir mat om han inte lämnar mitt grönfodret ifred.fremax skrev:
Väntar på att ronnan försvinner, ska börja med att byta ut lite trasiga stöd till buskar och andra växter.
Del av baksida på huset har väntat ett år på att bli omhändertaget.
Ostylad bild och en för sociala medier..
Jordärtskockorna trivs bra.
Vissa tomatplantor har vi precis lyckats rädda från att ruttna bort, de ger skörd men dåligt.
Godmorgon på er alla..
Javisst ja..
Orsaken till att jag är vaken tidigt är att vi ska ut i skogen, vill hinna med lite av det som måste göras innan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Del av baksida på huset har väntat ett år på att bli omhändertaget.
Logga in
Skapa konto
Ostylad bild och en för sociala medier..
Logga in
Skapa konto
Jordärtskockorna trivs bra.
Logga in
Skapa konto
Vissa tomatplantor har vi precis lyckats rädda från att ruttna bort, de ger skörd men dåligt.
Logga in
Skapa konto
Godmorgon på er alla..
Javisst ja..
Logga in
Skapa konto
Orsaken till att jag är vaken tidigt är att vi ska ut i skogen, vill hinna med lite av det som måste göras innan.
Logga in
Skapa konto
Efter en halvtimmes svärande och rostfria skruvar i händerna bröt jag helt enkelt den gamla ställningen i småbitar.
Logga in
Skapa konto
Taket till sommarbevattningen behöver ses över innan vintern. Kanske lite inspirationsbilder om det finns andra lösningar än denna.
Logga in
Skapa konto
Melonerna gillar inte växthusklimatet.
Logga in
Skapa konto
Gurkorna, tjuvskotten, har börjat ge skörd samt kapkrusbären gillar att mysa i samma klimat, blir lite omorganisation till nästa säsong.
Logga in
Skapa konto
Tomaterna som växer vilt utomhus gillar det bättre om något senare än de halvdöda i växthuset.
Logga in
Skapa konto
Lycka till med odlingarna.
Haha ja, förmodligen. Vill ta ner dem utan att riskera att det är något tjejen skulle vilja ha kvar. Brukar få höra "men nu tog du ju bort "xxx", så får du inte göra.
Om du råkat ta bort fel, säg bara helt lugnt att de andra på forumet, de som vet, sa att man skall beskära hårt den här årstiden, funkar för mig!Hammarfall skrev:
Sen jag hårdbeskar vårt gamla plommonträd har det sakta givit mer och mer frukt. Drygt 60kg i år. Har överöst arbetsplatsen men till slut tvungen att slänga en hel del. Mer än 10kg sylt och marmelad har vi också gjort. Synd att allt mognar på en och samma gång ..
Logga in
Skapa konto
Väntar på att kunna vattna i trädgården....
Logga in
Skapa konto
Gårdagens tomatskörd, snart ber ja grannarna hämta lite, vi har fullt upp med skogens härligheter just nu, dålig planering, förkultiveringen måste börjas senast i slutet på januari inför nästa säsong så att det inte krockar med svampen för mycket.
Logga in
Skapa konto
Chili från en semesterresa ger frukt.
Logga in
Skapa konto
Efter skadedjursbesök i ena växthuset har de flesta chiliplantorna återhämtat sig. I friska luften.
Logga in
Skapa konto
Efter en närapå total vansinnestuktning ger squashen bra ifrån sig igen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Melonerna har bestämt sig för att ge en vända till, små men goda..
Citroner kommer det få av, men vi fryser in blad som smaksättning till wookrätter.