993 236 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Pagno - vill ju verkligen inte att ni skall ha oönskade burkar som bara stjäl utrymme hos er. Kan absolut tänka mig att offra mig för en god sak och ta hand om ett par burkar, självklart enbart i syfte att hjälpa er. Vilken adress var det sa du?
Insett behovet av att införskaffa en riktig fruktpress, försökte först slå ihop en enkel med en domkraft och några reglar, blev inte tillräckligt stabilt (hade varken tålamod nog eller lust att bygga en så stor som behövs för att få den stabil nog). Försökte sen köra genom den gamla råsaftcentrifugen som då gav upp.
Sen gick jag ut för att klippa gräs bara för att inse att plommonen var mogna och blev på bra humör igen
Sen gick jag ut för att klippa gräs bara för att inse att plommonen var mogna och blev på bra humör igen
En torkolla har jag också. Har örtkryddor i stora krukor som jag torkat nu under sommaren. Några trattkantareller lär det inte bli i höst eftersom jag har en dålig rygg som ska opereras nästa år. Så skicka burknarna till mig i stället Dalbotös plockar säkert egnaPagno skrev:
Torken går för fullt idag, fick närmare 20 liter gula och trattisar tidigare på förmiddagen, bjud in mig på en kaffe, talar om när jag åker ner till bebyggda trakter så kanske du får som du vill, har 12 liter torkade från 2014 och 2015, vi tillhör de som älskar att plocka... Alla i släkten och arbetskollegor brukar få mera än vad de ibland önskar, så håll tummarna att du är hemma när jag åker ner.Hemmakatten skrev:
Okej då, skall väl ärligt säga att bilden är fb/instagram mm stylad för att lura er till tron att jag har något som helst att säga till om här hemma....Pagno skrev:
"tanten" tog mig i örat och frågade om jag tror att det är okej att sitta och smygsupa utomhus.....
eller inte... det är det som är så bra med sociala medier, inte många vet om sanningen, på gott och ont.
Har funderingar på att starta en tråd om vad som gick fel med vad man odlat, vad man misslyckats med.
Personligen brukar jag inte skicka in bilder på vad jag har gjort, i denna tråd har jag frångått mina principer och valt att publicera bilder på vad jag gör för att må bra, natur och trädgård är en mumma för min själ och jag hoppas att ni alla kan finna det rofyllt med det ni gör, det skall inte bara vara för att se snyggt ut, man skall må bra också, det är det viktigaste.
Mvh P-A
Krattat fallfrukt.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 476 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 476 inlägg
Äpplena börjar så smått mogna på dom två tidigaste träden.
Så jag har plockat lite fallfrukt och kartat ur dom små och fula på några träd. Blev en full murbrukskärra.
Så jag har plockat lite fallfrukt och kartat ur dom små och fula på några träd. Blev en full murbrukskärra.
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg