217 074 läst · 747 svar
217k läst
747 svar
Vad har Ni för traktorer ?
Har faktiskt kollat lite på oljevärmare , finns ju modeller som sitter i oljepluggen och såna plattor man fäster utanpå tråget. Den här har 22mm plugg och inte nåt annat ställe på tråget att få in en värmare om man inte gör nåt själv.
Brukar inte starta den om det är mer än -10.
Såg en annons på en de eldat under , ja jäklar hur den såg ut 🙄 . Men att täcka motorn med nåt täcke och kupevärmare kan nog hjälpa upp det bra .
Såg en annons på en de eldat under , ja jäklar hur den såg ut 🙄 . Men att täcka motorn med nåt täcke och kupevärmare kan nog hjälpa upp det bra .
Allvetare
· Västra götaland
· 9 172 inlägg
På tal om motorvärmare... Min Mondeo har det såklart, men jag tycker effekten är lite klen.. efter 4 timmar på i några minusgrader orkar tempmätaren knappt röra sig...
På de äldre bilarna man haft har samma tid oftast varit 60 grader varm motor....
Är det bara klen effekt i nyare eller? Kan det vara en sån där modell som är klistrad på oljetråget, och man kanske skulle sätta på en slangvärmare med?
På de äldre bilarna man haft har samma tid oftast varit 60 grader varm motor....
Är det bara klen effekt i nyare eller? Kan det vara en sån där modell som är klistrad på oljetråget, och man kanske skulle sätta på en slangvärmare med?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 156 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 156 inlägg
med kylan idag så får den vila.
Jag köpte en dieselvärmare typ kina modell för 1300 kr som ska i för att få bra värme i hytten var planen.
Skulle monteras innan vintern men jag sa inte vilken vinter.
Jag köpte en dieselvärmare typ kina modell för 1300 kr som ska i för att få bra värme i hytten var planen.
Skulle monteras innan vintern men jag sa inte vilken vinter.
Det är ganska intressant att köra Zetorn när den har lite samma tendenser i styrningen som en gammal Belarus. Rätt som det är svänger hjulen åt motsatt håll som ratten. På min är det bara lite sedan korrigerar det sig. Men rycktet säger att gamla Belaruser kunde svänga mycket åt fel håll.galento skrev:
Zetorn har jag fått igång i ca-25 utan motorvärmare.galento skrev:Har faktiskt kollat lite på oljevärmare , finns ju modeller som sitter i oljepluggen och såna plattor man fäster utanpå tråget. Den här har 22mm plugg och inte nåt annat ställe på tråget att få in en värmare om man inte gör nåt själv.
Man har ju hört att kontaktvärmare har sämre effekt då de inte kommerDan_Johansson skrev:På tal om motorvärmare... Min Mondeo har det såklart, men jag tycker effekten är lite klen.. efter 4 timmar på i några minusgrader orkar tempmätaren knappt röra sig...
i kontakt med kylvätskan. Har en slangvärmare i GMC,n , den har funkat bra.