217 180 läst · 747 svar
217k läst
747 svar
Vad har Ni för traktorer ?
Tack för tips Heimlaga , ja det är nog bra läge om man kan fixa detta nu.H heimlaga skrev:
Redigerat:
Pappa säger alltid att man aldrig kan ha för mycket. Och jag håller med, dock säger min fru att man tydligen kan ha för mycket ved.
Min lilla hjärna är nu förvirrad, jag behöver hjälp med gränsen, när är det mycket men inte för mycket.
PS. Frågar åt en kompis 😂
Min lilla hjärna är nu förvirrad, jag behöver hjälp med gränsen, när är det mycket men inte för mycket.
PS. Frågar åt en kompis 😂
Hur stor fastighet har kompisen och hur högt kan han stapla?Norrtull skrev:
Om ni skaffar ett traktorekipage likt det i filmen kan ni ju dessutom stå på lassen och lasta av, då förmår ni nog åtminstånde 3 om inte 4m höga vedtravar likt dem som förekom i städerna under 2a världskriget.
Det där med traktorns framdäck blev väl inte som det var tänkt , traktorn på pallbockar i det senaste snöovädret. De tänkta däcken var beställningsvara men vanliga ribbdäck Ascenso TSB110 fanns på lagret så det blev dom för att få bort
snön. Vore ju bättre om däcket spruckit i höst så man bytt då men shit happens.
Ang ventilskydden var det också strul då killen med svets hade eget krångel hemma. Men rörbitarna är kapade och slipade så de passar fälgens pressning.
Går nog att fixa senare med ett bultförband i den inre fälgskivan. Prio 1 var nu att få bort ca 40 cm snö 😉😊😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ang ventilskydden var det också strul då killen med svets hade eget krångel hemma. Men rörbitarna är kapade och slipade så de passar fälgens pressning.
Går nog att fixa senare med ett bultförband i den inre fälgskivan. Prio 1 var nu att få bort ca 40 cm snö 😉😊😊
Det alltid när man behöver traktorn som mest som det krånglar.galento skrev:Det där med traktorns framdäck blev väl inte som det var tänkt , traktorn på pallbockar i det senaste snöovädret. De tänkta däcken var beställningsvara men vanliga ribbdäck Ascenso TSB110 fanns på lagret så det blev dom för att få bort
[bild]
40 cm snö det fixar du ju snabbt med snöskyffel 😀
Liknande trådar
-
Ritning för att Bygga en fönsterkarm för 2-lufts fönster
Lösvirke & Timmerhus -
Tips för parkettläggning på ojämnt flytspackel?
Golv -
"hantverksmässigt" utförd renovering av rum - slipning av parkettgolv
Hantverkare -
Trädgårdsdammspump - Husförsäljning
Köpa & Sälja hus -
Fönsterbyte - göra öppning större för att få modulmått?
Fönster & Dörrar