217 187 läst · 747 svar
217k läst
747 svar
Vad har Ni för traktorer ?
Inte vad jag vet om. Men det är fullt möjligt att jag missat det. Jag hinner inte gosa så mycket med lilla traktor Ragnar som den förtjänar. Vi umgås nog frekvent vintertid men det blir nästan bara arbete och inget gos.galento skrev:
Var snälla och var rädda om era motorer. En traktordiesel mår inte bra av att kallstartas i onödan. Jag som har totalrenoverat en traktormotor ved att det tar en del tid så man vill ju sköta om motorn och skjuta fram totalrenoveringen när man kan.
Ja detta med motorvärmare är väl den största nackdelen med Deutz , men brukar ha en
gräns att starta den vid -10. Den får gå en bra stund på tomgång innan drift. Forden har
jag alltid motorvärnaren på när det är +5 också.
Slungan verkar funka bra Niq 👍
Det var inte bara mönstret som var sämre på framdäcken , ena hade en rejäl spricka
och då vill man inte åka av gårdsplanen.
Har man ingen däckmaskin får försöka på annat sätt. En container , en bit plattjärn
och en schysst bit 2×4" i lagom längd fixade ena däcket som satt hårt 😊😉
Som jag misstänkte var det rost runt ventilhålet så det känns bra att få slipa och lacka
före de nya däcken monteras. Man kanske skulle dra på lite silikon vid ventilroten sen
🤔🤔
gräns att starta den vid -10. Den får gå en bra stund på tomgång innan drift. Forden har
jag alltid motorvärnaren på när det är +5 också.
Slungan verkar funka bra Niq 👍
Det var inte bara mönstret som var sämre på framdäcken , ena hade en rejäl spricka
och då vill man inte åka av gårdsplanen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har man ingen däckmaskin får försöka på annat sätt. En container , en bit plattjärn
och en schysst bit 2×4" i lagom längd fixade ena däcket som satt hårt 😊😉
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som jag misstänkte var det rost runt ventilhålet så det känns bra att få slipa och lacka
före de nya däcken monteras. Man kanske skulle dra på lite silikon vid ventilroten sen
🤔🤔
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Åk till en däckverkstad och fråga efter det som dom brukar dra på när dom behöver täta extra mot rostiga fälgar. Sätt i vilket fall inte silikon om du inte vill ha mera rost.galento skrev:Ja detta med motorvärmare är väl den största nackdelen med Deutz , men brukar ha en
gräns att starta den vid -10. Den får gå en bra stund på tomgång innan drift. Forden har
jag alltid motorvärnaren på när det är +5 också.
Slungan verkar funka bra Niq 👍
Det var inte bara mönstret som var sämre på framdäcken , ena hade en rejäl spricka
och då vill man inte åka av gårdsplanen.
[bild]
Har man ingen däckmaskin får försöka på annat sätt. En container , en bit plattjärn
och en schysst bit 2×4" i lagom längd fixade ena däcket som satt hårt 😊😉
[bild]
Som jag misstänkte var det rost runt ventilhålet så det känns bra att få slipa och lacka
före de nya däcken monteras. Man kanske skulle dra på lite silikon vid ventilroten sen
🤔🤔
[bild]
Jag kan ordna en bild på tätningsmedlet imorgon om jag kommer ihåg.
De däck man har haft inlämnade tidigare har man slipat bort rosten och sen lackatN Niq skrev:
har de sagt. Är ju bra att få en slät yta som slangen ligger mot.
Såg inte först att det var fälgar för slang. Ja då behöver ju inte däcket täta mot fälgen så det räcker med att det är jämnt och slätt.galento skrev:
Annars när man putsar slanglösa fälgar så finns det ett bra tätningsmedel att lägga på fälgen som fyller upp rostporerna så det blir tätt mot däcket.
Men använd inte silikon på stål.
Slungan funkar bra. Blev förvånad hur långsamt man behöver köra för att den ska hinna med första gångerna jag använde den.