galento
M -MH- skrev:
Vänta, nu tittade jag på bilden lite noggranare. Hur har du satt kedjan egentligen? Den långa grejen med krok skall sticka igenom motsånde länk, och dras tillbaka för att spänna och sedan haka i kedjan den sitter fast i. Ungefär som en spännbjörn.
Ja fan vilket hjärnsläpp , vet inte vad man ska ursäkta sej med :thinking::sweat::sweat: Får rätta till detta snarast , tack för du har koll (y)(y) brukar hänga kroken så medan jag spänner mitt kedjorna och ta krokarna sen , men inte denna gången .

• Haha
-MH-
  • Laddar…
Byggde mig lite trall... Röd skogsmaskin med kran lyfter träplattform, står på grus, grönska och byggnad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra att ha för att köra stubbar och stenar tänkte jag

Lastbilsflak med träplankor, röd kranarm, lantgårdsmiljö, skjul, hötält, grönt gräs, cykel och verktyg synliga.
Skapa konto

/Andreas

• Gilla
Patrik440 och 12 till
  • Laddar…
galento
Snyggt 👍 man har funderat på detta nån gång men det har inte blivit av.
Fint att kunna använda vedkärran mer och att kunna använda kranen att
lyfta på / av 😃

Man får kanske tänka över detta igen 😉

• Gilla
eal
  • Laddar…
Jag har ett välbyggt flak av det där slaget med järnskodda kanter och löstagbara sidbräder.
Utan hydraulkran blev det för tungt att lyfta på och av så i går satsade vi och köpte en 7 tons Tuhti kippkärra.
Om någon vill ha lösflaket är det bara att hämta för något symboliskt pris. Det passar på en 5 tons Gisebo skogskärra.

• Gilla
galento
  • Laddar…
När jag växte upp så skulle det alltid på ett sådant flak inför älgjakten. En typ av förberedelse 😁

• Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Har en budget variant på flakbotten 😄 men det håller för lite kvistar och grenar.
Har andra flak / tippkärror men de är fyllda med ved och virke för tillfället men en flakbotten till denna kärran får det nog bli framöver.
En kranlyft med grenar ovanpå ett vedstapel men stöttor i en skogsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Har en budget variant på flakbotten 😄 men det håller för lite kvistar och grenar.
Har andra flak / tippkärror men de är fyllda med ved och virke för tillfället men en flakbotten till denna kärran får det nog bli framöver.
[bild]
Lägger man telestolp på skogskärran istället håller det rätt bra för stubbar och sten också.

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
galento
F fribygg skrev:
Lägger man telestolp på skogskärran istället håller det rätt bra för stubbar och sten också.
Bra tips , håller nog bra för väder och vind också då kärran står utomhus.

galento
Fick ett par traktorkärror med tegelpannor , det blev bra fyll på traktorvägen i skogen 😁. Stor hög med krossade tegelstenar på skogsmark.
Skapa konto

• Gilla
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
Patrik440
Andra omgången med plogning för denna säsongen.

Röd traktor plogar snö nattetid, upplyst hus och träd, snöhögar, julbelysning, vinterstämning.
Skapa konto

• Gilla
RoTe och 5 till
  • Laddar…
Det står en liten traktor längst bort och laddar upp för skogskörning. Fick kosta på en ny startmotor, 5000:-...
Avverkad skog, fallna träd, motorsåg, röd traktor, snöfläckar, skogsarbete, grenar på marken, vinterdag.
Skapa konto

• Gilla
galento och 6 till
  • Laddar…
MF135?

Världens bästa traktormotor genom tiderna. Perkins 2.154

• Gilla
-MH-
  • Laddar…
Jajamen! 👍

M -MH- skrev:
Jajamen! 👍
Oj det skulle stå 3.154. Slarvfel.

AD3.152 för att vara precis.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.