545 660 läst · 2 310 svar
546k läst
2,3k svar
Vad har ni för bolåneränta?
För det första missar du poängen med tråden.
Och för det andra missade du att nämna, initiallt, att det rörde sig om personalränta.
Men bra var att du visar tydligt hur ni banktjänstemän arbetar.
Watch out!
edit: och att du skriver att alla kan se bankens marginaler med att du skriver en räntesats...
Vad är marginalen för din bank då?
0,7% för dig säger inte ett skvatt.
Såvida inte bankens inlåningsränta är 0,7% men det tror jag inte på.
Och det glömde du att specificera med...
Du har 10 fel av 10
Och för det andra missade du att nämna, initiallt, att det rörde sig om personalränta.
Men bra var att du visar tydligt hur ni banktjänstemän arbetar.
Watch out!
edit: och att du skriver att alla kan se bankens marginaler med att du skriver en räntesats...
Vad är marginalen för din bank då?
0,7% för dig säger inte ett skvatt.
Såvida inte bankens inlåningsränta är 0,7% men det tror jag inte på.
Och det glömde du att specificera med...
Du har 10 fel av 10
Redigerat:
Härligt att jag kan förgylla din kväll. Vilken marginal banken har på mina räntor är av obetydligt intresse anser jag, intressant däremot vad listräntan är på en treårig ränta, jämfört mot vad jag har, mao vilket prututrymme det "minst" finns
Renoverare
· Stockholm
· 18 484 inlägg
Är det före eller efter förmånsskatt? Är det före så är det en ganska dålig personalränta
Jag har precis flyttat lånen till Skandiabanken och fick 1,6 % som 3-månaders ränta. Vi hade SEB innan men de kunde inte matcha Skandiabanken. Jag frågade även Swedbank med de kunde inte heller matcha.
Vi har lån på 3,9 milj men huset är värt 8 milj. Vi amorterar 2000 kr i månaden och vi har haft all vår ekonomin hos SEB, även min firma. Det verkar väldigt godtyckligt vad man får för ränta. När vi gick över till SEB hade vi ett påslag på 0,37 som de lovade hålla fast vid i två år. Sedan började de höja och nu kan de inte ge oss lägre än 0,9.
Vi har lån på 3,9 milj men huset är värt 8 milj. Vi amorterar 2000 kr i månaden och vi har haft all vår ekonomin hos SEB, även min firma. Det verkar väldigt godtyckligt vad man får för ränta. När vi gick över till SEB hade vi ett påslag på 0,37 som de lovade hålla fast vid i två år. Sedan började de höja och nu kan de inte ge oss lägre än 0,9.