545 660 läst · 2 310 svar
546k läst
2,3k svar
Vad har ni för bolåneränta?
Varit kund hos skandiabanken i över 10 år och är nöjd till 110%. Jag har 0,60 rabatt på deras räntor och kör rörligt. Rabatten är konstant och behöver inte omförhandlas (om jag nu inte kan motivera en sänkning)
Jag är nöjd med den räntan och pallar inte jaga lägre. Har även pension, aktier/fonder, försäkringar och barnens försäkringar där. Grymt bra kundservice och saknar inte ett bankkontor i varje kvarter. Jävligt smidig internetbank. Har även Handelsbanken och jämfört med deras internetbank så är Skandia typ en miljon ggr smidigare...
Har fått flera polare att byta till Skandia och alla är lika nöjda faktiskt, merparten av alla svenskar ör så jävla mesiga på att pruta och med Skandia så slipper de detta...
Enda anledningen till att byta är deras ovilja att låna ut lika frikostigt som tex Swedbank.. Är nämligen i farten att köpa dyrt och Skandias lånelöften är inte lika frikostiga..
Jag är nöjd med den räntan och pallar inte jaga lägre. Har även pension, aktier/fonder, försäkringar och barnens försäkringar där. Grymt bra kundservice och saknar inte ett bankkontor i varje kvarter. Jävligt smidig internetbank. Har även Handelsbanken och jämfört med deras internetbank så är Skandia typ en miljon ggr smidigare...
Har fått flera polare att byta till Skandia och alla är lika nöjda faktiskt, merparten av alla svenskar ör så jävla mesiga på att pruta och med Skandia så slipper de detta...
Enda anledningen till att byta är deras ovilja att låna ut lika frikostigt som tex Swedbank.. Är nämligen i farten att köpa dyrt och Skandias lånelöften är inte lika frikostiga..
Medlem
· Södermanland
· 284 inlägg
Förhandlade om mina åligganden med banken.
1) 1,56% 2) tre månaders (1.2.2015) 3) Handelsbanken 4) 400 000 5) Haba_tsutt
1) 1,56% 2) tre månaders (1.2.2015) 3) Handelsbanken 4) 400 000 5) Haba_tsutt
Hej!Suhagg skrev:
Vi är 4 hushåll som samtidigt gick över till Swedbank från Danske (vår familj samt min frus 2 systrar samt föräldrar). Jag har försökt detta tidigare med andra banker men fått kalla handen men för ett år sedan så tog min svägerska kontakt med Swedbanks lokala kontor i Nacka och dom svarade. Vi fick 0,85 rabatt om vi alla 4 familjer flyttade över allt, vilket vi gjorde. Alla kör med rörligt fullt ut just för att kunna vara "flyttklara". Vi hade bra rabatt på Danske men dom bytte helt plötsligt policy och rabatten gick från ca 0,8 till 0,5 och då var det bara att säga tack o hej.
Vi är mkt nöjda men man vet inte hur det ser ut om 1 år...
Vi har ca 50-60 % belåning.
Patrik
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 251 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 251 inlägg
1) 1,39% 2) 2014-03-01 3) Swedbank 4) 1M 5) sinuslinus
Sughagg:
Nybildad familj eller vad man ska kalla sig med en ettåring. Två bra inkomster (min kvinnliga sambo tjänar mer än mig efter skatt än vad jag får innan skatt dock...)
Vi blev "helkunder" med bil och villaförsäkring osv. men Swedbank matchade Handelsbanken som ju bara har traditionell bankverksamhet och inte framställde några speciella krav. Det ligger en ränterabatt på 7 punkter som motsvarar kostnad för livförsäkring. Den dealen var för att Handelsbanken har låneskydd inkluderat. Behövde gå ett par varv i förhandling och även stämmas av med kontorschefen.
Vi hade väl tur med att min bankkontakt vill ha oss som kunder... Känns som om man inte kan förvänta sig det när man läser i tråden.
Sughagg:
Nybildad familj eller vad man ska kalla sig med en ettåring. Två bra inkomster (min kvinnliga sambo tjänar mer än mig efter skatt än vad jag får innan skatt dock...)
Vi blev "helkunder" med bil och villaförsäkring osv. men Swedbank matchade Handelsbanken som ju bara har traditionell bankverksamhet och inte framställde några speciella krav. Det ligger en ränterabatt på 7 punkter som motsvarar kostnad för livförsäkring. Den dealen var för att Handelsbanken har låneskydd inkluderat. Behövde gå ett par varv i förhandling och även stämmas av med kontorschefen.
Vi hade väl tur med att min bankkontakt vill ha oss som kunder... Känns som om man inte kan förvänta sig det när man läser i tråden.
Tack. Helt otroligt mycket lägre än vad jag blir erbjuden.sinuslinus skrev:1) 1,39% 2) 2014-03-01 3) Swedbank 4) 1M 5) sinuslinus
Sughagg:
Jag gillar ju dock att försöka hålla isär så mycket som möjligt. Att dra in alla försäkringar i banken gör det ju hopplöst jobbigt att sedan byta bank känns det som. Du har årsförfallodatum kors och tvärs på allt. (precis som banken vill ha det)
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 693 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 693 inlägg
Jävla bullshit i en seriös tråd. Det finns ett ganska viktigt syfte med tråden. Har man en specialdeal som anställd i banken eller ligger med bankchefen eller nåt sånt så skriver man ut det eller håller truten, då kan man samtidigt presentera den faktiska räntan efter förmånsbeskattning.Emil Jönsson skrev:
Jag rekommenderar att du gör det, och samtidigt verifierar din ränta med ett foto på ditt avtal, dölj namn adresser mm. Jag har ett par bekanta på bank, både högt och lågt och dom är inte i närheten av din ränta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Herregud, har folk tappat humorn.fsn skrev:Jävla bullshit i en seriös tråd. Det finns ett ganska viktigt syfte med tråden. Har man en specialdeal som anställd i banken eller ligger med bankchefen eller nåt sånt så skriver man ut det eller håller truten, då kan man samtidigt presentera den faktiska räntan efter förmånsbeskattning.
Jag rekommenderar att du gör det, och samtidigt verifierar din ränta med ett foto på ditt avtal, dölj namn adresser mm. Jag har ett par bekanta på bank, både högt och lågt och dom är inte i närheten av din ränta.
Räntan är korrekt. Min sambo jobbar på bank, alltså är hon förmånsbeskattad. Inte jag, alltså är min ränta rakt av 0,5 %
Och om dina bekanta jobbar på bank och inte är i närheten, då borde dem nog förhandla om sina avtal...
Redigerat:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 693 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 693 inlägg
Då skriver man det, är det så jävla svårt att förstå varför? Tråden är ett lysande prutningsvapen och det är viktigt att den är korrekt och därför måste anställda sorteras bort då det inte är relevant. Eftersom jag inte tror att du har något problem alls att förstå trådens syfte så begriper jag inte varför du öht redovisade din sambos ränta?Emil Jönsson skrev:
Sen att du inte är förmånsbeskattad, vad har det med saken att göra? Lånet är föremål för förmånsbeskattning. Det är troligtvis så att din sambo står för lånet och förmånsbeskattas, annars är det konstigt. Ett 2 miljoners lån borde ge ca 35' på årsinkomsten som sen skall beskattas.
Vet att Nordea har mycket bra rabatter till anställda, bättre än vissa andra banker.