546 375 läst · 2 310 svar
546k läst
2,3k svar
Vad har ni för bolåneränta?
Administrator
· Skåne
· 6 559 inlägg
Har du kvar samma bank? Eller har du bytt?
Renoverare
· Stockholm
· 18 478 inlägg
Hur fan får man denna ränta? Vill också ha
Renoverare
· Stockholm
· 18 478 inlägg
Tyvärr finns det ju ett bäst före på dessa deals, jag hade en deal med SEB med en marginalränta på 0,7
Den hade idag givit mig en ränta på 0,9 idag. Men den höjdes till 0,9 (marginalräntan). Och nu när mina fasta lån går it kommer den höjas igen :/
Den hade idag givit mig en ränta på 0,9 idag. Men den höjdes till 0,9 (marginalräntan). Och nu när mina fasta lån går it kommer den höjas igen :/
Renoverare
· Stockholm
· 18 478 inlägg
Tips, ange inte att ni har eget bolag om ni är nystartade, fick avslag direkt på Danskebank när jag gjorde en förfrågan om att flytta lån. Det faktum att vi har under 50% belåning och att jag omsätter 1.7 msek per år verkar inte hjälpa
Renoverare
· Stockholm
· 18 478 inlägg
Precis, man måste ju titta lite på branschen också, är företaget nystartat hyvleri som ska tillverka virke kanske det är större risker.
på kreditupplysningen ser man ju att jag tog ut en bra lön förra året så det måste vara att jag var dum och angav att jag startade bolaget 2015 som gjorde det.
på kreditupplysningen ser man ju att jag tog ut en bra lön förra året så det måste vara att jag var dum och angav att jag startade bolaget 2015 som gjorde det.
Administrator
· Skåne
· 6 559 inlägg
Nu har vi förbättrat filtret i boräntetabellen lite grand så att den som standard visar räntor inrapporterarade de senaste 30 dagarna när man kommer in på sidan.
https://www.byggahus.se/ekonomi/borantor/alla
Där ser man bl a att genomsnittsräntan för tremånadersräntan just nu ligger på 1,37 % för inloggade och 1,45 % för anonyma rapportörer.
https://www.byggahus.se/ekonomi/borantor/alla
Där ser man bl a att genomsnittsräntan för tremånadersräntan just nu ligger på 1,37 % för inloggade och 1,45 % för anonyma rapportörer.
Såg en annons idag från en bank som sa sig ha räntefria lån! Istället hade dom en lånekostnad som dom vackert kallade det på en viss % av lånet! Ha ha så dumt! Jak bank. Googla och läs!