Stämmer inte riktigt, min ränta är idag 0,99%. Bundet till Stibor3m>0.

magda136 skrev:
Bankerna tjänar ju inte bara mer än vi tror, de tjänar mer än man vågar tänka på ju.....
Hur mycket borde de tjäna då? Runt en hundring?

Har du kvar samma bank? Eller har du bytt?

Samma

Hur fan får man denna ränta? Vill också ha :D

Gissar att man har förhandlat fram den dealen för länge sen.

Tyvärr finns det ju ett bäst före på dessa deals, jag hade en deal med SEB med en marginalränta på 0,7
Den hade idag givit mig en ränta på 0,9 idag. Men den höjdes till 0,9 (marginalräntan). Och nu när mina fasta lån går it kommer den höjas igen :/

Tips, ange inte att ni har eget bolag om ni är nystartade, fick avslag direkt på Danskebank när jag gjorde en förfrågan om att flytta lån. Det faktum att vi har under 50% belåning och att jag omsätter 1.7 msek per år verkar inte hjälpa

S
Det ser de ju ändå när de gör kreditupplysning eller du kanske menar att man kommer förbi första filtret lättare?

Precis, man måste ju titta lite på branschen också, är företaget nystartat hyvleri som ska tillverka virke kanske det är större risker. :D

på kreditupplysningen ser man ju att jag tog ut en bra lön förra året så det måste vara att jag var dum och angav att jag startade bolaget 2015 som gjorde det.

Sällan bra idé att ljuga på låneansökan.

Nu har vi förbättrat filtret i boräntetabellen lite grand så att den som standard visar räntor inrapporterarade de senaste 30 dagarna när man kommer in på sidan.

https://www.byggahus.se/ekonomi/borantor/alla

Där ser man bl a att genomsnittsräntan för tremånadersräntan just nu ligger på 1,37 % för inloggade och 1,45 % för anonyma rapportörer.

Såg en annons idag från en bank som sa sig ha räntefria lån! Istället hade dom en lånekostnad som dom vackert kallade det på en viss % av lånet! Ha ha så dumt! Jak bank. Googla och läs!

De har diskuterats flitigt. :)

Då sänktes styrräntan idag igen. -0,5 nu.. intressant att se om bankerna följer efter. Knappast va!?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.