Jag tycker biltema vill ha för mycket för sina väggkrokar :crysmile: så jag gör en snålvariant

0d5fCRTl.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
scim och 12 till
  • Laddar…
H
DennisCA DennisCA skrev:
Jag tycker biltema vill ha för mycket för sina väggkrokar :crysmile: så jag gör en snålvariant

[bild]
Åh, en smidd spik så blir det där en riktig snygg lösning!
 
Nå om de är så snygga vet jag inte, men duger å hänga julbelysningen från takfoten med
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag tycker biltema vill ha för mycket för sina väggkrokar
Lidl brukar ha billiga då och då om du råkar ha en sådan butik i närheten.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Kan kanske göra roligare grejor en lördagkväll. Men förbannat skönt att få nya splitterskydd på alla skenor samtidigt
 
  • Verkstad med byggmaterial, verktyg, och färg på arbetsbänk. Inomhus arbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
A atomlab skrev:
Kan kanske göra roligare grejor en lördagkväll. Men förbannat skönt att få nya splitterskydd på alla skenor samtidigt
Det där borde man göra!
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag tycker biltema vill ha för mycket för sina väggkrokar :crysmile: så jag gör en snålvariant

[bild]
Jag kör en liknande grej, fast med rostfri trallskruv som jag böjer till.. :p

Fransad repände med knut, fästad vid krok, mot suddig träbakgrund, varm belysning, kollapsad bildvinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tycker för övrigt att din spik blev riktigt stilig. :D
 
  • Gilla
DennisCA och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det där borde man göra!
Man gör det påtok för sällan. Splitterskyddet på kapen och bordet är jag betydligt duktigare på. Något man dock aldrig gör är att byta glidskydden.
 
Har sedan trapphuset blev färdigt för typ 3 år sedan kört med förlängningssladdar och grendosor. Idag tog jag tag i projektet att sätta tre uttag i ytterväggen. Slangen drog jag innan jag isolerade och slog igen med råspont och panel.
Man brukar ju säga att man får in saker med skohorn ibland. Idag blev det för att dra ut.
Återstår att sätta ett par dosor till i en annan vägg, samt spika kabel till ett takuttag så man kan få lyse i trappan.

Machete klämt mellan golv och vägg, nära eluttag och laddarkabel. Verkar funktionell som dörrstopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Har sedan trapphuset blev färdigt för typ 3 år sedan kört med förlängningssladdar och grendosor. Idag tog jag tag i projektet att sätta tre uttag i ytterväggen. Slangen drog jag innan jag isolerade och slog igen med råspont och panel.
Man brukar ju säga att man får in saker med skohorn ibland. Idag blev det för att dra ut.
Återstår att sätta ett par dosor till i en annan vägg, samt spika kabel till ett takuttag så man kan få lyse i trappan.

[bild]
Kör du med 'senildosor'?
 
F fribygg skrev:
Kör du med 'senildosor'?
Jo det fick bli det. Ville ha uttage centrerade på den plana delen av panelen.
 
Använt minisågbänk
Person i arbetskläder med såg och träbitar på ett trägolv; snickeriprojekt eller byggande pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min Hultafors penna låste inte i hållaren så jag fick värma den och klämma ihop. Nu funkar den.
En hand håller en använd spänningsprovare i ett verkstadsrum med diverse verktyg och rörigt arbetsbänkbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
Rensar stengäret hos föräldrarna i jakt på ved inför nästa vinter Vinterlandskap, frostiga träd, sågade grenar på marken, tjocka frostskikt, blek himmel, avlägsen rök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Norrtull och 5 till
  • Laddar…
Snickarbänken uppgraderad med ny framtång

Verkstadsinredning med arbetarbänk, Festool styrskena, träplankor och verktyg i en rörig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arbetsbänkar i snickeri, handverktyg, träspån på golv, verkstadsinteriör, ordning och skapande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Blev en lagom liten hög på 2 timmar Vintrig yttre miljö med fällda trädgrenar, grushusgrund och snöfläckar. Maskindel synlig övre vänstra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.