3 457 224 läst · 18 496 svar
3457k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Vad tycker du om din såg? Jag är helnöjd med min måste jag säga, lade in en freud pro klinga 24T och mjukstart och den funkar riktigt fint. enda jag noterat är att anhållet inte är 90 grader mot bordet utan det lutar bort från klingan lite, ett par grader ungefär. har inte hittat om man kan justera det. blir problem när man ska klyva stående, för när man pressar mot anhållet så blir snittet inte helt parallellt.Åtgärden skrev:
Gjordes i helgen men glömde lägga upp då. Köpte en ny TV och då blev tvbänken, som redan var för hög, alldeles för hög. Så istället för att köpa en ny plockade jag isär den och kapade sidorna och dörrar till samma höjd som den större lådan. Lite tight för Ps5an i bänken men borrade venthål i bakstycket med dosfräsen och så spelar jag med dörren öppen så det funkar fint iaf.
Gamla TVn. Tejpen är storleken på nya TVn för jag skulle få en uppfattning om storlek.
Sidorna kapade och borrade för att kunna köra med samma fästmetod som orginal, fint massivt trä i överflöd )
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla TVn. Tejpen är storleken på nya TVn för jag skulle få en uppfattning om storlek.
Logga in
Skapa konto
Sidorna kapade och borrade för att kunna köra med samma fästmetod som orginal, fint massivt trä i överflöd )
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har märkt precis samma sak, men har för mig ännu inte inneburit ett problem. Planerar ändå en påbyggnad till anhållet för att få bättre funktionalitet vid fräsning.T Taren43 skrev:Vad tycker du om din såg? Jag är helnöjd med min måste jag säga, lade in en freud pro klinga 24T och mjukstart och den funkar riktigt fint. enda jag noterat är att anhållet inte är 90 grader mot bordet utan det lutar bort från klingan lite, ett par grader ungefär. har inte hittat om man kan justera det. blir problem när man ska klyva stående, för när man pressar mot anhållet så blir snittet inte helt parallellt.
Kvaliteten på iläggsplattan ska vi inte heller prata om... I övrigt väldigt nöjd, mest över att ha sluppit punga ut för en DeWalt
Ja jag tänkte laga mig ett högre aux. anhåll (har lagat riktjigg som annars skulle fungerat men då måste man shimsa den rak varje gång...). du menar throat platen? ja den är hemsk! limmade lite ek under den för att styva upp, och så lagade jag ett zero clearance insert i björkfaner så nu är det betydligt bättre stöd när man kapar smalt!Åtgärden skrev:
Det har använt till förvaring. Men det ska bort inom en snar framtid men det är lite mer som ska byggas om. Det utrymme som blir frigjort ska användas i en hall och inte garaget och i samband med det ska hallen byggas om och en kamin ska installeras . Så finns en plan där. Men för 45 spänn var det värt att stoppa det värsta kallraset som blir runt skåpetF fribygg skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Det är egentligen min granne med lite bättre verktyg & maskiner för metallbearbetning som jobbat mest. Förra säsongen sumpade jag en av tapparna som bär plogen på hjullastaren.
Igår kväll fixade jag underlag, mailade till honom imorse och på eftermiddagen var den producerad och hemlevererad - helt fantastiskt!
Men jag fick i alla fall använda några verktyg själv för att montera på maskinen
/U
Igår kväll fixade jag underlag, mailade till honom imorse och på eftermiddagen var den producerad och hemlevererad - helt fantastiskt!
Logga in
Skapa konto
Men jag fick i alla fall använda några verktyg själv för att montera på maskinen
Logga in
Skapa konto
/U
Redigerat:
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 329 inlägg
vcx
Byggnovis