Barnen bedriver massproduktion av skryllor (låda att sitta på och ha utrustning i när man pimpelfiskar).
Träföremål, troligen handgjord låda eller hylla, står i en verkstad. Verktyg och spån i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bra jobb som dom klarar själva när jag sågat till plywooden åt dom.

Själv har jag påbörjat julklappsproduktionen genom att hyvla och borra lite ek och kapa ett gäng passande stålstänger. Får se framöver om det blir som jag tänkt.
Träsvarvning, träbitar med hål, ritning, träolja, verkstadsarbetsbänk, hantverksprojekt under konstruktion.
Skapa konto

• Gilla
hobbs och 5 till
  • Laddar…
Bytt packbox på servopumpen.
Nu skriker inte pumpen längre och servooljan är grön istället för svart.

• Svart fjäderbensstöd från bil, gruskant i bakgrunden, närbild, mekanisk komponent, våt yta, synligt hjullager.
    Skapa konto
  • Gilla
hobbs och 6 till
  • Laddar…
Reparerat tigersågen. Skruven till bladfästet lossnar ibland, det känner man genom att bladet börjar vobbla, då får man stanna och dra fast skruven, det ska egentligen sitta en speciell låsmutter på den, men nån sån har jag inte skaffat. Haft sågen i 10 år, så jag är van.
Min nya kollega var inte van, han kände att den började vobbla, men körde vidare tills fästet gick sönder.
Var och beställde reservdelen, men det blev 9 st !!! Vart endaste liten del på fästet såldes som lösa delar.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Bytt packbox på servopumpen.
Nu skriker inte pumpen längre och servooljan är grön istället för svart.
Vilken bil?

K karlmb skrev:
Vilken bil?
Saab 9-3x. Standardfel. Men den är snart vid 22.000 mil så det får man ta.

Ett jävla kladd blir det när man missbedömer hur snabbt en halvliters petflaska fylls av pumpen när man sköljer igenom systemet. :surprised:

• Haha
pacman42
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Saab 9-3x. Standardfel. Men den är snart vid 22.000 mil så det får man ta.

Ett jävla kladd blir det när man missbedömer hur snabbt en halvliters petflaska fylls av pumpen när man sköljer igenom systemet. :surprised:
Jo, man måste vara ruggigt snabb för att hinna med där.

• Gilla
pjgb
  • Laddar…
Bakat kakor med 3d printad form Deg med hjärtformad utskärning på bakbord, överbliven deg runtomkring, fokus på hjärtat.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Mulvaden och 17 till
  • Laddar…
richardtenggren
Frustrator Frustrator skrev:
Bakat kakor med 3d printad form[bild]
Får mig att tänka på min kompis som är uppväxt med dragracing och med en pappa som var plåtslagare. Så självklart hade han gjort egna pepparkaksformar i form av Top-fuel-dragsters :p

tommib
1. Funkar den bra, dvs hur ser de färdiga pepparkakorna ut?
2. Kan du tänka dig att skriva ut en till form? Jag betalar.

Snyggt! Men, även om hjärtat ser imponerande anatomiskt korrekt ut så kan jag inte låta bli att undra om det verkligen håller ihop efter gräddning. Annars blir man lite sugen!

Nybaktede, gyllenbrune kaker formet som hjerteorganer, arrangert på bakeplater. Kreativ, unik bakst.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
jackt och 11 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
1. Funkar den bra, dvs hur ser de färdiga pepparkakorna ut?
2. Kan du tänka dig att skriva ut en till form? Jag betalar.
Som vanligt går det inte att pm:a dig ;)
Jag körde bara med vaniljdrömsdeg idag.
Men du kan få en kopia, pma mig bara.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Snyggt! Men, även om hjärtat ser imponerande anatomiskt korrekt ut så kan jag inte låta bli att undra om det verkligen håller ihop efter gräddning. Annars blir man lite sugen!
Några blir guch men de flesta håller ihop.

• Älska
tommib
  • Laddar…
Byggt en extra stor adventsljusstake. Blev bättre än förväntat! Sitter ihop med dubbelhäftande tejp för tillfället, på grund av att jag insåg att eländet måste kunna förvaras någonstans när det inte är juletider. Nästa år skall jag försöka utveckla någon form av ihopfällbarhet. :)

Arbetsbänk med trä, borrskruvdragare, spån och verktyg, troligtvis ett snickeriprojekt pågår.
Skapa konto

Mysigt rum med stort fönster, skogsutsikt, julstjärna, dagbädd och avslappnad atmosfär.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Fotografen och 25 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Kapa den och skruva ihop delarna.
:seenoevil:
Badkar med blandare och handdusch, vita kakelväggar, grått golv, handtag på sidan.
Skapa konto

Vattenrör och avloppsrör, synliga vid toaletten, tätt ihop, med en rörkoppling i mässing.
Skapa konto

• Gilla
Dilato och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.