3 409 421 läst · 18 305 svar
3409k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Barnen bedriver massproduktion av skryllor (låda att sitta på och ha utrustning i när man pimpelfiskar).
Bra jobb som dom klarar själva när jag sågat till plywooden åt dom.
Själv har jag påbörjat julklappsproduktionen genom att hyvla och borra lite ek och kapa ett gäng passande stålstänger. Får se framöver om det blir som jag tänkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra jobb som dom klarar själva när jag sågat till plywooden åt dom.
Själv har jag påbörjat julklappsproduktionen genom att hyvla och borra lite ek och kapa ett gäng passande stålstänger. Får se framöver om det blir som jag tänkt.
Logga in
Skapa konto
Reparerat tigersågen. Skruven till bladfästet lossnar ibland, det känner man genom att bladet börjar vobbla, då får man stanna och dra fast skruven, det ska egentligen sitta en speciell låsmutter på den, men nån sån har jag inte skaffat. Haft sågen i 10 år, så jag är van.
Min nya kollega var inte van, han kände att den började vobbla, men körde vidare tills fästet gick sönder.
Var och beställde reservdelen, men det blev 9 st !!! Vart endaste liten del på fästet såldes som lösa delar.
Min nya kollega var inte van, han kände att den började vobbla, men körde vidare tills fästet gick sönder.
Var och beställde reservdelen, men det blev 9 st !!! Vart endaste liten del på fästet såldes som lösa delar.
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Byggt en extra stor adventsljusstake. Blev bättre än förväntat! Sitter ihop med dubbelhäftande tejp för tillfället, på grund av att jag insåg att eländet måste kunna förvaras någonstans när det inte är juletider. Nästa år skall jag försöka utveckla någon form av ihopfällbarhet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 9 172 inlägg