3 407 106 läst · 18 295 svar
3407k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Då man är en snål jäven och mestadels snickrar med begagnat virke så händer det inte allt för ofta att man kör på en dold spik eller skruv med bandsågen. Idag hände det igen, och det visade sig att det var mitt sista vassa bandsågsblad.
Men, redan när jag sabbade mitt första blad för något år sedan så hittade jag Matthias Wandels video där han bygger en jigg för att vässa blad med en dremel. Eftersom jag hade fler nya blad den gången så sparande jag vässandet till framtiden.
Nu visade det sig att framtiden var idag. Så med hjälp av lite spillbitar, en 3d utskriven Dremelhållare och lite metallskrot så har jag skapat min egen version av Matthias bladvässare:
Tog det värsta bladet jag hade, kom med sågen, rostigt och slött som en smörkniv. Men ett varv genom jiggen och det skär som om det vore nytt
Men, redan när jag sabbade mitt första blad för något år sedan så hittade jag Matthias Wandels video där han bygger en jigg för att vässa blad med en dremel. Eftersom jag hade fler nya blad den gången så sparande jag vässandet till framtiden.
Nu visade det sig att framtiden var idag. Så med hjälp av lite spillbitar, en 3d utskriven Dremelhållare och lite metallskrot så har jag skapat min egen version av Matthias bladvässare:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tog det värsta bladet jag hade, kom med sågen, rostigt och slött som en smörkniv. Men ett varv genom jiggen och det skär som om det vore nytt
Logga in
Skapa konto
Efter ett par misslyckade genvägar och ett mindre blodvite är stolarna äntligen klara och godkända av målgruppen. Dvs de som är för gamla för barnstolar, men får hakan i maten om de sitter på en vanlig stol. De här är stora som en vanlig stol, men har fem cm längre ben.
Logga in
Skapa konto
Är planen att kunna korta benen för att matcha övriga stolar i framtiden? Snygga är de!