3 385 995 läst · 18 230 svar
3386k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Hej!Alfredo skrev:Jo det har absolut hänt men min upplevelse av jpg-formatet är att det är så pass generellt att godtycklig "icke korrupt/icke skadad" jpg-fil går att öppna/betitta även numera.
Korrupt tolkade jag som att innehållet avvek från det ursprungliga och sedan jag slutade med kassettband för datalagring har det varit extremt ovanlig för mig. Även jag har förlorat data på grund av tekniska haverier men då brukar hela filer/filsystem ryka, och inte att enskilda filer drabbas av "intern skada".
Om det faktum att jag aldrig förlitat mig på någon variant av Windows för "datalagring" spelar in, låter jag vara osagt.
Googla bit-rot. ZFS, btrfs etc skyddar mot sånt. Alt. får du zippa ihop allt och skapa .par2 filer för paritet.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 096 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag fräste klart det sista längsgående spåret i vardagsrummet idag, så ca 220 av 240 m klart, nu är det bara lite vändningar och matningsspår kvar. Dessa kör jag utan plåt för att kunna dra slangen med tätare c-c till fördelarskåpet.
Var även iväg och hyrde slangvinda
Var även iväg och hyrde slangvinda
Dubbelsidig punktering med slangar som beställningsvara...
Slog till två nya hjul under ClasOs 20% helg.
Höll på att sätta mejseln i fingret några gånger innan jag fick in snitsen att ta bort låsbrickorna..
Nu rullar den nåt år igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slog till två nya hjul under ClasOs 20% helg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Höll på att sätta mejseln i fingret några gånger innan jag fick in snitsen att ta bort låsbrickorna..
Nu rullar den nåt år igen.
Blev det punkteringsfria? Jag sprang på billiga sådana på Jem&fix kul med lite färg!FredrikR skrev:
Nej tyvärr, kollade på sådana tidigare på ClasO men då hade dom bara 1 kvar på hyllan. Och igår fanns det bara till skottkärror. Ska kolla in Jem, vi har det mellan Borlänge och Falun nu.FreQa skrev:
(8st i lager ser jag, tack för tipset!)