Baslåda med två 22-tums baselement och äldre mätinstrument ovanpå framför en TV.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då har man fixat de sista stagningarna å fått baslådan till det lilla PA systemet att fungera. Den är bestyckad med 2 st 22" baselement. Är riktigt rejält drag i den.
 
  • Gilla
Vardagsrum och 6 till
  • Laddar…
D Djävulssnickarn skrev:
[bild]Då har man fixat de sista stagningarna å fått baslådan till det lilla PA systemet att fungera. Den är bestyckad med 2 st 22" baselement. Är riktigt rejält drag i den.

Dags för en ”Eargasm”! :love:
 
Ja eller snarare jordbävning, hela golvet å alla fönster skallrar å några tavlor åkte ner från väggen.
Måste försöka hitta nåt galler att sätta på elementen, problemet är bara att jag bara hittar galler upp till 18" basar å inte 22"
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Nyuppförd vägg med reglar i en verkstad och en ny kap- och geringssåg på ett arbetsbord, med byggmaterial omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av en byggarbetsplats med en nyuppsatt gipsvägg, verktygsbord och oorganiserade verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ytterligare en vägg påreglad.
Förbannar mig själv att jag inte röjt bättre innan... :rolleyes:
Nya sågen känns som en bra och långvarig bekantskap. (y)
 
  • Gilla
Hus tomte och 11 till
  • Laddar…
D Djävulssnickarn skrev:
Ja eller snarare jordbävning, hela golvet å alla fönster skallrar å några tavlor åkte ner från väggen.
Måste försöka hitta nåt galler att sätta på elementen, problemet är bara att jag bara hittar galler upp till 18" basar å inte 22"

”Pump up the jam
Pump it up
While your feet are stomping
And the jam is pumping
Look ahead, the crowd is jumpin'
Pump it up a little more
Get the party goin' on the dance floor
See, cause that's where the party's at
And you'd find out if you do that”……….
 
  • Gilla
  • Älska
Mange_64 och 2 till
  • Laddar…
D Djävulssnickarn skrev:
[bild]Då har man fixat de sista stagningarna å fått baslådan till det lilla PA systemet att fungera. Den är bestyckad med 2 st 22" baselement. Är riktigt rejält drag i den.
Det här är mina ”verktyg” när jag vill ha en ”Eargasm”! :love:

En stapel av vintage Hi-Fi stereo utrustning och högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Vardagsrum och 2 till
  • Laddar…
Oj det där är ju Philips MFB högtalare, var har du fått tag på dom? Har letat länge efter såna
 
Jag har samlat i flera år. Inte ofta dom dyker upp på marknaden.
Dom svart i palisander tycker jag är bäst! Handgjorda innan ekonomerna tog över! Dom senare modellerna är inte alls lika bra enligt mitt tycke.
Dom största 545 gjordes bara i ca. 1000 exemplar. Nog det bästa systemet att lyssna på liveinspelningar med. Inte rena, analytiska men faaaaan vilken närvaro! :love:
Dag
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Jag har haft svårt att ens hitta äldre högtalare från Philips i Sverige. Hittar mest högtalare från Dux och Mirsch som innehåller element från Philips, de är rätt så vanliga.
Jag gillar dom mycket, särskilt AD8066. Topparna som tillhör baslådan innehåller 2 st AD8066 och diskanthorn. Galet bra element, kör dom på en 2x500w förstärkare å de körs riktigt hårt på fester å som frontfills på stora festivaler ihop med det stora PA systemet.
 
För att inte det skall bli för mycket OT i tråden här kan dom som har ett ljudintresse läsa vidare om dom här MFB-högtalarnai min egen tråd ”Stigens verkstadstråd”.
Dag
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Halva förvaringen...
Förvaringsskåp med lådor för verktyg, utomhus nära arbetsplats, snö på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 8 till
  • Laddar…
Färdigställt födelsedagspresent till frun. Först tillverka och limma in en bit mässing och skära till.
Hantverksmaterial inklusive läder, mässing och verktyg på ett skärmattsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hantverksprocess med material och verktyg för tillverkning av läderföremål på skärbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen sy, borde verkligen tillverka en vettig sadelklämma men ett litet skruvstycke funkade bra i detta läget när jag inte behöver djupet.
Hantverksmaterial och verktyg på arbetsbord med skruvstycke och mässingsbit i fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen böja till och voila! Present färdig och uppskattad! Var osäker på hur mottagandet skulle bli men det var över förväntan.
Hemmagjord läderarmband runt en persons handled som födelsedagspresent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
ådal och 14 till
  • Laddar…
Rivit ner innertak, skönt att bara kunna använda ett ynka verktyg (kofoten) för en gångs skull! Någon här kanske kan svara på min fråga om isolering? :)
 
  • Rivningsarbete i rum med nedtaget innertak, brunt trä och gipsskivor på golvet, stege i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Inspirerad av Daniels video om fräsar -som jag lärde mig mycket av- så passar jag på att rengöra stålen medan maten puttrar.
Jag rengjorde också fräsen eftersom det gått lite trögt när jag sänkt och höjt den. Det var mer smuts än jag väntat mig under skydden på ”skenorna” eller vad de skall kallas.

Förresten, vad gäller lagring av digitalt material så laddar jag alltid ned bruksanvisningar till allt jag har som sedan ligger på molnet. Åtkomligt även i mobilen.
Samma med en del av mina böcker som jag skannat och i vissa fall har jag sprättat och slängt en del av det jag skannat.
Som PDFer är de sökbara i all text och i vissa fall är de också försedda med sökbara nyckelord.
[bild]

[bild]

[bild]
Maila sig själv är väldigt smidigt. Man har ofta ganska mycket utrymme så det inte blir ett problem i första taget.
 
Improviserad pizzaspade. 2 min investerad tid, kan nog förbättras :) En hemmagjord pizzaspade med tänger framför en upplyst pizzaugn på en veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
hobbs och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.