Fick finbesök av polarn och hans grabb. Vi började skissa på en ny modell av mina pack-tops för Milwaukees lådor med top-handtag. Denna version för lådor i halv storlek.

Halvstor Milwaukee-låda med ny modell av pack-topp och inbyggt handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart Milwaukee verktygslåda med en ny designad pack-top med rött top-handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skönt att få en ursäkt att lägga ner tig-handtaget. Att svetsa aluminium på löpande band i den här värmen borde räknas som misshandel av egenföretagare ;)

Aluminiumsvetsning med detaljerade svetsrader på en hörnkonstruktion, projekt för verktygslådsdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aluminiumsvetsning i närbild med svetsfog på konstruktionsmaterial i arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ivp och 12 till
  • Laddar…
Hus tomte
:p
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Fick finbesök av polarn och hans grabb. Vi började skissa på en ny modell av mina pack-tops för Milwaukees lådor med top-handtag. Denna version för lådor i halv storlek.

[bild] [bild]

Skönt att få en ursäkt att lägga ner tig-handtaget. Att svetsa aluminium på löpande band i den här värmen borde räknas som misshandel av egenföretagare ;)

[bild] [bild]

Rena porrfilmen eller stillbilder :p
 
  • Älska
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
B
Tydligen klippt kabel... :thinking:
Ett steg närmare beslut om batteridrift på häcksaxen.

Hand håller en avklippt elsladd med synliga trådar framför en verkstadsbänk med verktyg och dammsugare i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
fremax och 1 till
  • Laddar…
Gul hörlurspropp i skruvstycke på verkstadsbänk, anpassning för egna öronskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörlursproppar modifierade med en Dremel i en röd skruvstycke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörlurar med hemmagjorda gula proppar på en mörk yta, modifikation för personlig passform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då jag inte kommer överens med mina isotunes tog jag dremeln och gjorde nya proppar till sonylurarna istället.
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Svart verktygslåda från Milwaukee på gräs med stängt lock och röda detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person packar en röd borrmaskin i en verktygslåda, klart för semester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stängd verktygslåda i gräset med röd Milwaukee-penna på ovansidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här var riktigt klurig. :) nu tror jag bestämt att det blir fyra veckors semester :)
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Byggt en tillfällig trappa till det pågående poolbyggarprojektet
 
  • Nybyggd tillfällig trätrappa framför ovanmarkspool med byggverktyg och material runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
milspetter och 7 till
  • Laddar…
Nybyggd träpergola i trädgårdshörn med verktyg och material framför grönt förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggt en liten pergola över den framtida grillplatsen. Utnyttja ett hörn på tomten som var dolt av två 25m höga granar samt en 3m hög och 4m bred granbuske när vi flyttade in. Det lilla förrådet syntes knappt då. Men där finns möjlighet att både avnjuta morgonens första solstrålar samt kvällens sista.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Fick i lördags veta att vårt soffbord var för lågt för att funka med nya soffan. ”Kan du inte kolla om du har någon kul ekplanka i garaget att göra ett bord av?” Inte helt oväntat, så hade jag det.

Hemmagjort soffbord av ekplanka med mörka ben framför en grå soffa på stenlagd uteplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på hörnet av ett handgjort soffbord i ek med synlig träådring och naturlig kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 15 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Fick i lördags veta att vårt soffbord var för lågt för att funka med nya soffan. ”Kan du inte kolla om du har någon kul ekplanka i garaget att göra ett bord av?” Inte helt oväntat, så hade jag det.

[bild]
[bild]
Hur fäste du benen vid bordet?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Hur fäste du benen vid bordet?
Två skruvar per benram upp i plankan. Gjorde hålen avlånga, använde bricka och drog inte så hårt. Hoppas det räcker för eventuella fuktrörelser i träet.
 
Hep Hep skrev:
Två skruvar per benram upp i plankan. Gjorde hålen avlånga, använde bricka och drog inte så hårt. Hoppas det räcker för eventuella fuktrörelser i träet.
Gör det nog, men frågan är väl om det räcker vid sidobelastning tänkte här jag mer .
 
Hep Hep skrev:
Fick i lördags veta att vårt soffbord var för lågt för att funka med nya soffan. ”Kan du inte kolla om du har någon kul ekplanka i garaget att göra ett bord av?” Inte helt oväntat, så hade jag det.

[bild]
[bild]
Snyggt och spännande golvmaterial i vardagsrummet! ;)
 
  • Gilla
Fågelvägen och 3 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Gör det nog, men frågan är väl om det räcker vid sidobelastning tänkte här jag mer .
Hoppas det. Det känns stadigt åtminstone. Benramen är av 45*90 ek så det är rätt stor och hård yta som får agera hävstång.

Eller så får jag låsa in mig i garaget nästa år och göra ett nytt. Kanske ännu roligare.
 
Degerlunden Degerlunden skrev:
Efter några timmar av slit med fogsvans och kofot kommer jag drömma om tigersågar och cirkelsågar inatt. Altanen (nordläge) ska halveras i storlek i förmån för cykel-carport/garage, panel- och dörrbyte på förråd samt nytt staket mot grannen.

Imorgon blir det förberedande markarbeten och rikta upp alla sneda reglar från förra ägarens bygge.

Före- och efterbild.
Lägger till en bild under projektets gång. Denna gång är altanen och nya staketet på plats. Pågående punkt är markarbete. Tanken är att byta ut leran mot sten/grus/plattor men inväntar en bekant med grävare.

När markarbetet är klart påbörjas cykelförrådet längst in i vänstra hörnet. :)
 
  • Nybyggd träaltan bredvid ett hus, med ett pågående markarbetsprojekt och en svensk flagga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
K
Fixade upp en slangvinda på vägen . En som jula sålde för ett väldigt bra pris för lite sen. Nu får vi se hur kvaliteten är.
 
  • En ny slangvinda monterad på en grå husvägg med en utrullad blå slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.