3 392 874 läst · 18 252 svar
3393k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Rivit ner ett entrétak. Är så förbannad över hur fuskande hantverkare byggt detta. Fick en föraning när jag plockade ner teglet och såg att det inte fanns någon avrinning för vatten som letat sig under pannorna. Hade jag då vetat att de bärande reglarna bara satt fast med för korta skruv i plugg i putsfasaden hade jag inte tordats kliva på det när jag rev tagel på resten av taket. Det kunde gott riktigt illa
Det är var i princip en stolpe som hållit allt uppe, av fem skruv i fasaden var det bara tre som greppat en aning och ingen som gått in i trästommen! De trodde antagligen att det är ett stenhus.
Sådär, nu känns det lite bättre
Det är var i princip en stolpe som hållit allt uppe, av fem skruv i fasaden var det bara tre som greppat en aning och ingen som gått in i trästommen! De trodde antagligen att det är ett stenhus.
Rättat till designmiss i bilen.
Rätt tänkt. Nödsätet i mitten gick att fälla till ett bord. Dock helt oanvändbart. Mugghållaren också oanvändbar då den är placerad under handbromsen.
Mvh Findus
Rätt tänkt. Nödsätet i mitten gick att fälla till ett bord. Dock helt oanvändbart. Mugghållaren också oanvändbar då den är placerad under handbromsen.
Mvh Findus
Tappade sprinten för linfästet till rodret på kajaken idag så det gick bara att svänga höger. Gjorde en fältmässig lagning med ett grässtrå som höll hela vägen:
Gjorde en mer permanent lagning vid hemkomst:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjorde en mer permanent lagning vid hemkomst:
Logga in
Skapa konto
Satte upp takstolar på barnens (?) koja.
Tanken från början var:
- Jag bygger stommen, sen kan ni bygga vad ni vill där uppe.
- Jaaa!!!
Grejen var bara den att deras intresse dog ungefär lagom tills stommen var klar.
Jag satte upp ett staket iaf. Tänkte att intresset kanske skulle ta fart när det gick att vara där uppe, utan att riskera att ramla ner.
Icke då...
Vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Ett tak får det iaf. Sen kan man ju alltid hänga upp ett par hängmattor där uppe. Äh jag vet inte... Förslag?
Allt är byggt med spillvirke och sånt jag hade liggande. Stolpar som var lite skruvade, reglar som kanske var lite blöjda/krökta osv.
Vill inte bara slänga sånt, utan det funkar bra till projekt som det här.
Däremot innebär ju det att inget är rakt eller 90°
Var bara tvungen att få det sagt
Eller ja... Stommen är byggt av ordentligt virke. 45x220 C24. Det måste ju hålla för ett gäng vuxna också.
Måste förresten också förekomma: den nedre staket-ribban som är lös ska justeras och skruvas fast
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tanken från början var:
- Jag bygger stommen, sen kan ni bygga vad ni vill där uppe.
- Jaaa!!!
Grejen var bara den att deras intresse dog ungefär lagom tills stommen var klar.
Jag satte upp ett staket iaf. Tänkte att intresset kanske skulle ta fart när det gick att vara där uppe, utan att riskera att ramla ner.
Icke då...
Vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Ett tak får det iaf. Sen kan man ju alltid hänga upp ett par hängmattor där uppe. Äh jag vet inte... Förslag?
Allt är byggt med spillvirke och sånt jag hade liggande. Stolpar som var lite skruvade, reglar som kanske var lite blöjda/krökta osv.
Vill inte bara slänga sånt, utan det funkar bra till projekt som det här.
Däremot innebär ju det att inget är rakt eller 90°
Var bara tvungen att få det sagt
Eller ja... Stommen är byggt av ordentligt virke. 45x220 C24. Det måste ju hålla för ett gäng vuxna också.
Måste förresten också förekomma: den nedre staket-ribban som är lös ska justeras och skruvas fast
Det gick bra och häck is no more. Det är Hitachi 36 V, nästan identiska med nya Hikoki Multivolt förutom att de nya batterierna inte passar mina äldre 36 V-maskiner. Har letat adapter men inte hittattveksamt skrev:
Jag kör med tråd i en och klinga i den andra, tyst och smidigt och jag är väldigt nöjd.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
satan… minns inte din exakta position hur är det med snömängder?nanowire skrev:Rivit ner ett entrétak. Är så förbannad över hur fuskande hantverkare byggt detta. Fick en föraning när jag plockade ner teglet och såg att det inte fanns någon avrinning för vatten som letat sig under pannorna. Hade jag då vetat att de bärande reglarna bara satt fast med för korta skruv i plugg i putsfasaden hade jag inte tordats kliva på det när jag rev tagel på resten av taket. Det kunde gott riktigt illa
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 626 inlägg
Varför är det så? Gör man större håll när man slår flera slag med hammaren, eller är de inte lika släta?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Spikpistolspik går inte att dra ut. Antingen dra man av den eller så går verktyget sönder . Skitroligt när man byter panel och råkar skjuta fel. Man får såga av spiken