Har tvättat undertaket med bilschampo och Inser att jag inte behöver måla om😜

image_66.jpeg
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Helt sjukt... tänk att man väntar in i det sista med saker som skulle varit gjort för flera år sen..

Idag 06:48 stod jag och sågade socklar till köket som stått överlappade i fyra år. Kl 09:00 idag lämnar vi nycklarna till nya ägarna :p

DSC_1343.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Du är inte ensam. Jag bodde i 8 år med ett badkar jag ogillade, badade typ 2 gånger totalt i det men duschade varje dag. Slängde till slut ut det och installerade duschvägg istället. Skitnöjd! Flyttade mindre än ett halvår efter det...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Försökt att bringa lite ordning så jag slipper leta efter allt, nu är det bara resten kvar;)

P6140239.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 11 till
  • Laddar…
P
Varit ute och plockat i verkstan lite. Röjt av ett bord med saker efter pappa. Sorterat in det som skulle vara kvar i ett par sortimentlådor med "bra att ha". Jag har några flyttlådor kvar efter pappa så det finns säkert prylar i dem hör i hop med det jag sparat. Kunde i alla fall bära ut en säck med brännbart och en spann med diverse skruv... Röjde även av ena arbetsbänken efter vinterns "ställ skiten där det får plats". Den andra arbetsbänken är full med saker som ska in i skåpen under den så fort jag byggt lådor till dem. Snart har jag i alla fall frigjort utrymme på golvet så att jag kan ställa in bandsågen och planhyveln som jag drömmer om.

Kollade min Hitachi c6bu såg som jag köpte billigt begagnad för några år sedan. Klingskyddet var lite trögt och allmänt stökigt, men efter varsamt tillrättavisande med en hammare så fungerar det som jag räknar med. Nu ska jag bara beställa en eller ett par nya klingor till den så är den som ny.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Idag byggde jag en kattsäker sandlåda till glinen.
DSC_0036.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
ceson skrev:
Försökt att bringa lite ordning så jag slipper leta efter allt, nu är det bara resten kvar;)

[bild]
Vad är de fem små prylarna nere till vänster för något?
 
Utfällbara gängtolkar?
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Daniel_N skrev:
Vad är de fem små prylarna nere till vänster för något?
Det är tre radietolkar och två gängtolkar som phl skrev:)
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Tog mig i kragen och färdigställde huggkubben.
20160617_125642.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Målat sista svängen på nya panelen, imorgon drar altanbygget igång, ska bli oerhört intressant hur långt man kommer på 4 tunga dagar, altanen blir 93 kvm :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Inatt fick jag till slut isär min defekta Hilti TE6C så jag kan montera ihop den sen igen. Det är som synes staken (?) som smulats sönder. En ny är beställd och levererades hit på en dag från England, men som vanligt tar svenska posten veckor på sig att flytta paketet från hägersten till kungsholmen.

IMG_20160619_013119.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_20160619_013105.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Får nog göra en egen tråd om det där projektet egentligen, men jag tar tacksamt emot tips på vilket fett jag ska fylla upp växellådan med vid ihopsättandet. Måste städa ur det mesta eftersom det ligger smulor av den gamla staken däri. Även platser för inköp uppskattas. Enligt AvE är det molybdendisulfid däri nu.
 
S
Jobbar till 21, sedan semester!!! :)
 
buspojken skrev:
Målat sista svängen på nya panelen, imorgon drar altanbygget igång, ska bli oerhört intressant hur långt man kommer på 4 tunga dagar, altanen blir 93 kvm :)
Ett slit utan dess like men altanen är på plats. Kommer aldrig göra om ett liknande projekt under samma förutsättningar.
 
  • Gilla
oskiP och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.