3 396 986 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Helt sjukt... tänk att man väntar in i det sista med saker som skulle varit gjort för flera år sen..
Idag 06:48 stod jag och sågade socklar till köket som stått överlappade i fyra år. Kl 09:00 idag lämnar vi nycklarna till nya ägarna
Idag 06:48 stod jag och sågade socklar till köket som stått överlappade i fyra år. Kl 09:00 idag lämnar vi nycklarna till nya ägarna
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du är inte ensam. Jag bodde i 8 år med ett badkar jag ogillade, badade typ 2 gånger totalt i det men duschade varje dag. Slängde till slut ut det och installerade duschvägg istället. Skitnöjd! Flyttade mindre än ett halvår efter det...
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Varit ute och plockat i verkstan lite. Röjt av ett bord med saker efter pappa. Sorterat in det som skulle vara kvar i ett par sortimentlådor med "bra att ha". Jag har några flyttlådor kvar efter pappa så det finns säkert prylar i dem hör i hop med det jag sparat. Kunde i alla fall bära ut en säck med brännbart och en spann med diverse skruv... Röjde även av ena arbetsbänken efter vinterns "ställ skiten där det får plats". Den andra arbetsbänken är full med saker som ska in i skåpen under den så fort jag byggt lådor till dem. Snart har jag i alla fall frigjort utrymme på golvet så att jag kan ställa in bandsågen och planhyveln som jag drömmer om.
Kollade min Hitachi c6bu såg som jag köpte billigt begagnad för några år sedan. Klingskyddet var lite trögt och allmänt stökigt, men efter varsamt tillrättavisande med en hammare så fungerar det som jag räknar med. Nu ska jag bara beställa en eller ett par nya klingor till den så är den som ny.
Kollade min Hitachi c6bu såg som jag köpte billigt begagnad för några år sedan. Klingskyddet var lite trögt och allmänt stökigt, men efter varsamt tillrättavisande med en hammare så fungerar det som jag räknar med. Nu ska jag bara beställa en eller ett par nya klingor till den så är den som ny.
Inatt fick jag till slut isär min defekta Hilti TE6C så jag kan montera ihop den sen igen. Det är som synes staken (?) som smulats sönder. En ny är beställd och levererades hit på en dag från England, men som vanligt tar svenska posten veckor på sig att flytta paketet från hägersten till kungsholmen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Får nog göra en egen tråd om det där projektet egentligen, men jag tar tacksamt emot tips på vilket fett jag ska fylla upp växellådan med vid ihopsättandet. Måste städa ur det mesta eftersom det ligger smulor av den gamla staken däri. Även platser för inköp uppskattas. Enligt AvE är det molybdendisulfid däri nu.