3 439 837 läst · 18 414 svar
3440k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Jo, det finns ju en uppsjö. Har man följt DiResta var det dock inget tvivel om var stilen i ditt klipp kom ifrån (inte menat som något negativt).pjodden skrev:
Dagens, eller jag egentligen mest gårdagens projekt var cykelreparation, två trasiga cyklar är numera en fungerande cykel. Tyvärr glömmer jag alltid, främst p.g.a tidsbrist bort att dokumentare mina projekt :S
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 604 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 604 inlägg
Börjat montera kullagren, operationen måste genomföras när sambon är borta. Pga det uppskattas inte med bandsågshjul i ugnen.. Fick en lucka på 30min, in med första hjulet, 175g i 20 min, sen gick kullagrena in fint i navet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu anser jag den är färdig. Förutom att lädret för tvingorna saknas, också en plywood bit på sidotvingan som är tillfällig tills jag hittat något passligt.DennisCA skrev:
Kokt linolja + terpentin + lite tungolja + lite brunt pigment. På framtvingan fick jag byta hela den rörliga delen på, den var helt förstörd. Många av skruvarna också, speciellt de som håller fast gängstången i den rörliga biten så var såpass att dom inte höll fast dom längre. Jag hade inte passande skruvar så jag gängade om hålen med en M6 tapp. Ska kapa av bultarna så dom inte sticker fram sen...
Nyt anhåll för gradhyveln jag köpte förra veckan. Betten var gjord av gamla stämjärn och det stack vassa bitar ut ur hyveln, såg både dåligt och var farligt. Kapades bort.
Ett djupstop behövs verkligen för det är svårt annars att få en konsistent gradning.
Ett djupstop behövs verkligen för det är svårt annars att få en konsistent gradning.