Den där ritningen har legat till sig i några år hos mig också, kanske dags att ta tag i snart... ;)

badtastex skrev:
Den där ritningen har legat till sig i några år hos mig också, kanske dags att ta tag i snart... ;)
Gör det! Väldigt kompakt men ändå funktionellt.

pjodden skrev:
Han är absolut en av de youtubers jag följer och inspireras av. Jag tilltalas av det inkluderande formatet, inget tal eller text i filmen gör att det inte finns några språkbarriärer.

Men det finns många bra och prenumerationslistan börjar bli lång! ;)
Jo, det finns ju en uppsjö. Har man följt DiResta var det dock inget tvivel om var stilen i ditt klipp kom ifrån :D (inte menat som något negativt). (y)

Dagens, eller jag egentligen mest gårdagens projekt var cykelreparation, två trasiga cyklar är numera en fungerande cykel. Tyvärr glömmer jag alltid, främst p.g.a tidsbrist bort att dokumentare mina projekt :S

• Gilla
pjodden
  • Laddar…
Idag har vi äntligen börjat att packa och det är tur att man för en gångs skull är ute i tid. Flyttlasset går ju imorn..

Samboskap = två åsikter (y)

DSC_1306.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Idag har vi äntligen börjat att packa och det är tur att man för en gångs skull är ute i tid. Flyttlasset går ju imorn..

Samboskap = två åsikter (y)

[bild]
Och så har du en söt liten stokastiker som hjälper till också. Bara det borde spara -1 vecka :D

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Äntligen fått nya kullager till bandsågen!
IMG_20160609_173601.jpg
Skapa konto

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Kul! :D

Börjat montera kullagren, operationen måste genomföras när sambon är borta. Pga det uppskattas inte med bandsågshjul i ugnen.. Fick en lucka på 30min, in med första hjulet, 175g i 20 min, sen gick kullagrena in fint i navet.
IMG_20160611_094713-768x1024.jpg
Skapa konto

IMG_20160611_101316-768x1024.jpg
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Kommer att tänka på vevhuslagren i metanolhelikoptern skulle bytas, det var inte heller så populärt när maten smakade metanol en tid efter... ;)

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
DennisCA skrev:
[bild]
Nu anser jag den är färdig. Förutom att lädret för tvingorna saknas, också en plywood bit på sidotvingan som är tillfällig tills jag hittat något passligt.

26988351354_e85e9fb3ac_b.jpg

26989569653_972e7abb2d_b.jpg

Kokt linolja + terpentin + lite tungolja + lite brunt pigment. På framtvingan fick jag byta hela den rörliga delen på, den var helt förstörd. Många av skruvarna också, speciellt de som håller fast gängstången i den rörliga biten så var såpass att dom inte höll fast dom längre. Jag hade inte passande skruvar så jag gängade om hålen med en M6 tapp. Ska kapa av bultarna så dom inte sticker fram sen...

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
badtastex skrev:
Kommer att tänka på vevhuslagren i metanolhelikoptern skulle bytas, det var inte heller så populärt när maten smakade metanol en tid efter... ;)
Nej nog fanns det mer än en anledning att fruarna uppskattade bytet från metanol till el ;)

Jag tror min fru uppskattar bytet från modellflyg till husfix och barn ännu mer faktiskt... ;)

• Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
badtastex skrev:
Jag tror min fru uppskattar bytet från modellflyg till husfix och barn ännu mer faktiskt... ;)
Jovars.. jag hamnade ju på löpning, typ halvmara, och det ger oxo en lugn och beskedlig sambo, samt att det oftast tar mindre tid än modellflyg. ;)

Vart en flygtur!

received_10154065604040700.jpeg
Skapa konto

• Gilla
pär h och 1 till
  • Laddar…
Nyt anhåll för gradhyveln jag köpte förra veckan. Betten var gjord av gamla stämjärn och det stack vassa bitar ut ur hyveln, såg både dåligt och var farligt. Kapades bort.

27637583955_e59e3b44a5_b.jpg

27637592785_811fa467c2_b.jpg

Ett djupstop behövs verkligen för det är svårt annars att få en konsistent gradning.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.